Hejsan!
I lördags provade jag att koppla ihop xboxet med datorn via Windows Media Center, detta fungerade över mina förväntningar och jag blev toknöjd! Vi kollade på 5 avsnitt av Two and a half men och 2 filmer Flash Gordon samt Clash of the titans, samtliga filmer var .mkv med x264 (Videokodningen?) samt AC3 (Ljudkodningen?)
I söndags tänkte jag prova samma sak så startade upp WMC på xboxet och den hitta min delade mapp med filmer/serier precis som tidigare men denna gång gick det inte att spela upp nått, gick att kolla på ca 2 - 3 sekunder av ett 2&1/2 men avsnitt sedan hängde det sig. gav upp efter att den stått hängd i ca 5 min och stängde av xboxet, märkte då på datorn att den knappt gick att använda! den var tokvarm, fläkten gick på högvarv men samtidigt var nätverksaktiviteten nästan 0 och inget drog ovanligt mycket i aktivitetshanteraren.
Fick tipset att prova TVersity vilket fungerar än men dock blir datorn tokvarm laggig samt att det ej gåt att "spola" fram filmerna och datorn måste startas om efter att man kollat klart pga att den känns som en gammal 133 mhzare.
Så min fråga till er, varför fungerade datorn/xboxet så bra i lördags med WMC och inte nu? Använde datorn till att surfa med medans jag streama filmen utan problem överhettning eller nått och nu klarar den inte ens av att spela upp 5 sekunder av ett 20 minuters klipp...
//Soderqvist