http://bblat.se/nyheter/kungsor/1.13...fab-lagenheter
Arboga och Kungsör, två orter i Västmanland, har länge varit icke attraktiva och i behov av arbetskraft och industri (dessa har haft en hyfsat stark industri tidigare åtminstone). Men nu blir det kanske ändring på saker och ting, Kungsörs kommun har nämligen ordnat 12 bostäder åt asylsökande från Somalia (?) och zigenare från Serbien. Dessa 12 bostäder kan senare utökas till 30 enligt artikeln jag länkar.
Kommer detta göra så att Kungsör blomstrar igen? Kommer orten få nytt liv, mer liv och rörelse på stan?
Kom inte nu med en massa propaganda om Islam, muslimer sköter sig i främande länder (det är guds vilja), dock vill gud också att vi sprider Islam dit vi kommer. Dvs, lär ut för det kristna folket om våran tro.
Jag är sedan några veckor tillbaka allt mer troende, har ändrat min negativa syn på somalier och folk från Mellanöstern. Vi är alla människor.
Jag kan även meddela att Arboga tar emot fler och fler zigenare, eftersom staden likt Kungsör behöver arbetskraft, och för att staden inte är så attraktiv för svensken.