2011-10-24, 01:34
Medlem
J-ssons avatar
Någon som har koll på om hoh.de och handyshop.se är äkta sajter? Det skall vara samma företag som står bakom båda dessa sajter samt en sajt till med samma innehåll. Kommer dock inte ihåg namnet på den just nu.

Skumt eller seriöst?
Citera
2011-10-24, 16:10
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Någon som har koll på om hoh.de och handyshop.se är äkta sajter? Det skall vara samma företag som står bakom båda dessa sajter samt en sajt till med samma innehåll. Kommer dock inte ihåg namnet på den just nu.

Skumt eller seriöst?

Kolla på en tysk ratingsite. Cirka 250 kommentarer det senaste halvåret. I stort sett alla positiva.

http://www.idealo.de/preisvergleich/...=1319452867409
Citera
2011-10-24, 21:10
Medlem
Båda två är seriösa. Skriv namnen på google så lär du se många Svenskar som handlat av dessa, tror även det finns recensioner om dessa butiker på prisjakt.
Citera
2011-10-30, 02:39
Medlem
J-ssons avatar
Fortsätter i samma tråd utan att öppna ny.. Jag tror mig ha funnit något som jag har fastnat för; en HTC Desire S. http://www.handyshop.de/hersteller/h...-black?c=10047

En lite mindre skärm som kanske inte suger ut batteriet lika mycket som en större? Men har läst många kommentarer om att batteritiden är riktigt dålig!? Funderade först på en HTC Sensation, men nu tycker jag att den verkar för stor.

Funderar också på om det blir några problem att använda en sådan här mobil i Sverige med svenskt simkort, fastän mobilen är köpt i Tyskland? "ohne Vertrag, ohne Branding, ohne Simlock" står det och detta ska betyda att mobilen är helt fri?
Citera
2011-10-30, 18:41
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
"ohne Vertrag, ohne Branding, ohne Simlock" står det och detta ska betyda att mobilen är helt fri?

utan avtal, utan operatörsanpassning, utan simlås

Ja, det borde betyda att den är helt öppen för användning i andra nät.
Citera
2011-10-31, 22:05
Medlem
J-ssons avatar
Frågade tyskarna om mobilen kunde användas i Sverige och fick svaret;

Citat:
We can guarantee an unlimited use of the requested mobile phone only for Germany. Please, understand, therefore that we cannot accept to you that the device with the settings of the mobile radio suppliers is compatible in your country.
With other questions I am available to you with pleasure.

Mit freundlichen Grüßen

Frågan är hur jag ska tolka detta? Om jag köper en HTC Desire S från Tyskland, går den inte (delvis eller som helhet) att använda i Sverige? Är det vissa funktioner som faller bort eller vad? Känner mig lite förvirrad just nu
Citera
2011-11-07, 12:56
Medlem
J-ssons avatar
Det blev tillslut en... iPhone 3G S, köpt här i Sverige. De reades ut nu och jag passade på.
Citera
2011-11-07, 18:04
Medlem
Zvis avatar
Hade inte vågat beställa därifrån
Citera
2011-11-07, 19:11
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvi
Hade inte vågat beställa därifrån

Nä, jag hade inte den rätta känslan även om de säkert var seriösa. Jag köpte mobil och abonnemang här i Sverige istället, hos 3. 0:- för mobilen och 199kr/månaden med surf o pott. Det blev billigare.
Citera
2011-11-07, 21:10
Medlem
Zvis avatar
Det lät som en mycket bra deal!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in