2023-02-14, 12:36
Medlem
Har kanske behandlats tidigare i tråden men e det sant att trummisen är diamant med ha
Citera
2023-04-14, 17:45
Medlem
volvo 240s avatar
"
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Vilka skivor gillar ni mest med Thule?
"Sverige" är nog min favoritskiva. Visst är det svårt att välja en men sammantaget hur bra de låter där och mycket fina texter.

Angående hyllningslåtar till våra kungar. Glöm inte Gustav Vasa! "I Fäders spår" En jävla skam att de tog bort honom från tusenlappen.
Citera
2023-04-15, 01:26
Medlem
FacelessOrders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Vilka skivor gillar ni mest med Thule?
"Resa Utan Slut" är utan tvekan deras bästa skiva.
Citera
2023-04-19, 23:54
Medlem
Rebali179s avatar
"Mordbrand mot Ultima Thule
Natten till den 10 februari totalförstördes rockbandet Ultima Thules studio i en anlagd brand. Dörren till lokalerna var uppbruten och det förekom flera brandhärdar inuti studion. I branden förstördes originalband med både utgivet och outgivet material, däribland gruppens nästa skiva, uppger Ulf Hansen, bandets trummis.
Publicerad 2000-02-24"

Har det kommit fram något om vem det var som tände eld på deras studio?
Citera
2023-04-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
"Mordbrand mot Ultima Thule
Natten till den 10 februari totalförstördes rockbandet Ultima Thules studio i en anlagd brand. Dörren till lokalerna var uppbruten och det förekom flera brandhärdar inuti studion. I branden förstördes originalband med både utgivet och outgivet material, däribland gruppens nästa skiva, uppger Ulf Hansen, bandets trummis.
Publicerad 2000-02-24"

Har det kommit fram något om vem det var som tände eld på deras studio?

Nej. Brottet är såväl olöst som preskriberat vad jag vet.
Citera
2023-04-20, 20:30
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Nej. Brottet är såväl olöst som preskriberat vad jag vet.

Undrar om de någonsin får reda på vilka det var som tände på?
Med tanke på det material de hade å lite till i deras studio
Citera
2023-04-20, 20:34
Medlem
Sverighiztans avatar
Hej alla, ny i tråden.

Har alltid undrat över vad medlemmarna i UT gör idag. Kan någon här kanske svara på det?

Lever alla originalmedlemmarna? Håller någon av dem på med musik idag?
Citera
2023-04-21, 20:07
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Hej alla, ny i tråden.

Har alltid undrat över vad medlemmarna i UT gör idag. Kan någon här kanske svara på det?

Lever alla originalmedlemmarna? Håller någon av dem på med musik idag?
De spelar i Ultima Thule. Ja alla fem medlemmar lever. Jobbar med vanliga kneg såvitt jag vet förutom trummisen som håller ycket i Noshame och butiken där i Nyköping.
Citera
2023-04-21, 23:34
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
De spelar i Ultima Thule. Ja alla fem medlemmar lever. Jobbar med vanliga kneg såvitt jag vet förutom trummisen som håller ycket i Noshame och butiken där i Nyköping.

Ohfan, så de lirar alltså fortfarande menar du? Jag har ingen vidare koll direkt.
Minns när min kusin visade mig Ultima thule när jag var ungefär 9 år. Blev frälst då.

Vad är det för typ av butik? Merch och sånt?
Citera
2023-04-22, 17:10
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Undra hur många vänstermänniskor som lyssnar på UT?

Det är nog ganska många som borde vara vänstermänniskor som gillar UT iallafall, för många WT, bonnraggare och annat löst folk med öldrickning som största hobby gillar ju ofta Ultima Thule.

Själv så har jag aldrig gillat Ultima Thule, tycker det påminner alldeles för mycket om typiska after ski band eller såna där band som gör hyllningslåtar till sina favorit fotbollslag. Sången är alldeles för skränig låter ju som om Per Gessle skulle försöka sig på punk.

Jag kan dock lyssna på engelska motsvarigheter som Blitz och Skrewdriver så har inget med min politiska ståndpunkt att göra.
Citera
2023-04-22, 19:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Ohfan, så de lirar alltså fortfarande menar du? Jag har ingen vidare koll direkt.
Minns när min kusin visade mig Ultima thule när jag var ungefär 9 år. Blev frälst då.

Vad är det för typ av butik? Merch och sånt?

Ja, de har en trevlig butik. Har beställt lite därifrån. Har även varit i butiken i Nyköping och träffat där både Uffe Hansen och Thomas Krohn. Uffe är väldigt trevlig, men det bör man ju vara om man vill ha återvändande kunder.
Citera
2023-04-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Undrar om de någonsin får reda på vilka det var som tände på?
Med tanke på det material de hade å lite till i deras studio

För mig att nazister i Göteborg var misstänkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in