Citat:
Ursprungligen postat av
Revoltera
"Han har väl suttit av sitt straff"... resonerar du likadant kring våldtäktsmän och pedofiler också? Jag har lyssnat på Ultima Thule sen jag gick i femte klass och varit en stor beundrare av deras musik framtill dess att Bruno tilläts komma in på sång igen. Jag ska väl inte påstå att jag är särskilt bekant med deras nyare material från "Rötter" och framåt då dessa inte håller lika hög kvalitet, men spenderat tusentals timmar på att lyssna på deras låtar från 90-talet.
Till skillnad från de flesta andra så är jag inte ok med kvinnomisshandlare bara för att jag gillar deras musik.
Och jag bryr mig inte om något godtyckligt straff som delats ut av veka svenska domstolar. En kvinnomisshandlare är alltid en kvinnomisshandlare, precis som en våldtäktsman alltid kommer vara en våldtäktsman och en pedofil alltid kommer vara en pedofil även om de "avtjänat sitt straff".
Du behöver granska din moraliska kompass lite om du är ok med såna äckel bara för att de suttit typ tre månader på vårdanstalt.
Nu hoppar jag in här i diskussionen.
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Med tanke på att deras sångare Bruno Hansen är dömd för misshandel på sin gravida flickvän har jag svårt att förstå hur någon fortfarande tycker om Ultima Thule sen han tog över sången igen under 2016.
Det måste betyda att antingen är ni ok med karlar som misshandlar kvinnor rent allmänt eller så struntar ni i att medlemmar i Ultima Thule misshandlar kvinnor eftersom de gör bra musik.
Förstår inte riktigt hur du fungerar, Du hör en bra låt eller ett bra band, sen får du reda på att sångaren i bandet har misshandlat sin gravida flickvän, då är låten eller bandet inte bra längre?
Jag gör inte alls någon koppling, jag separerar helt på handlingar och kulturen. Jag behöver inte stå bakom en persons agerande för att kunna uppskatta musiken som samma person är inblandad i.
Det finns väl ingen direkt avgörande mening med att ta avstånd från kultur på detta sättet? Knappast är det så att Bruno tänker att: fan, nu tappade vi 90 % av våra fans på grund av min misshandel, nu ska jag aldrig mer göra om detta så fansen kanske kommer tillbaka. Skulle inte tro detta.
Är det bara de brott du tog upp nu som du förkastar eller är det även annat? Hur många artister i dagens samhälle använder inte narkotika etc?