Citat:
Ursprungligen postat av
Sorrymf
Nja, jag tycker den är ganska så lik AB faktiskt fast tvärtemot bara, AB hetsar mot vita och avpixlat mot mörka. AB tex hittar alltid bara vita utländska kriminella och Avpixlat det motsatta.
Annars tycker jag nog Nyheteridag är den "tidning" av de åt höger som mest liknar Aftonbladet. Men de skriver ju bara då och då men de har förmågan att få till riktigt roliga artiklar som ofta är formulerade och gjorda såsom kvällstidningsartiklar, men som är som skrattspeglar av kvällspressen i och med att Nyheteridag har en helt annan vinkel.
Jämfört med Avpixlat har Nyheteridag en mycket stor portion humor, duktiga skribenter och en riktigt skarp samhällskritisk udd som ibland är extremt välformulerad. Jag är faktiskt ganska imponerad av en del grejer de gjort och önskar att de kunde bli lite mer resursstarka så de kunde skriva mer. Deras artikeltäthet är ibland mycket låg.
Nyheteridag har till skillnad från Avpixlat inte någon tydlig partipolitisk orientering. De drar sig inte för att kritisera SD och de har inte sällan ett rätt intressant arbetarklassperspektiv som känns genuint.
Chang Frick borde ha pris!