2011-10-23, 19:26
Medlem
Tjoo
Jag köper godis typ varje dag för run 40 kr + Blir immunförsvaret sämre? För jag är ofta sjuuk!
Citera
2011-10-23, 19:29
Medlem
Äter du bara godis eller äter du mat, frukt osv förutom godiset?
Citera
2011-10-23, 19:31
Medlem
muskelns avatar
Inte är det bra i alla fall, Ät en ordentlig frukost så känner du inte suget lika mycket!
Citera
2011-10-23, 19:37
Medlem
aokones avatar
Aa du kan få diabetes, inte bra alltså.
Citera
2011-10-23, 19:44
Medlem
När du känner sötsuget så tugga tuggummi eller liknande istället, för det är inte bra för dig eller för dina tänder. Och som nån nämnde förut så kan du få diabetes och immunförsvaret bryts ner. Dethära med att tugga tuggummi när du känner sötsuget fungerar inte alltid, de bästa är att äta regelbundet. Inget sådant skit att du struntar i frukost och/ eller lunch. Om du gör det kommer du märka att sötsuget nästan försvinner.
Citera
2011-10-23, 19:49
Medlem
Som andra har sagt: strunta inte i frukost eller vanlig mat överhuvudtaget. Du behöver alla vitaminer, proteiner och allt vad det nu heter.

Jag själv käkade dåligt med mat under en period och käkade mest godis. Det gjorde att jag fick vitaminbrist och blev allvarligt sjuk så jag var tvungen att vara inlagd på sjukhus drygt en vecka.
Citera
2011-10-23, 19:51
Medlem
Okej tack så mycket skall försöka trappa av med det!
Citera
2011-10-23, 20:00
Medlem
Rätt gissat, ditt immunförsvar blir definitivt sämre. Orsak? Godis består i huvudsak av helt näringsbefriad energi (dvs socker, därtill färgämnen, konsistensgivare och syntetiska smakämnen). Av detta följer att ju mera godis du äter, desto mindre näring får du i dig, eftersom man inte kan äta sig mer än mätt. Eller omvänt, ju mera näringstät föda du äter, desto mindre utrymme har du kvar för att få i dig näringsfattig energi (såsom godis).
Och är det nånting som ditt immunförsvar behöver så är det just näring. Därtill, näringen omvandlas i kroppen till den energi som behövs, så någon energibrist uppstår inte. Däremot klockren näringsbrist om man käkar alltför stora volymer av godis och annat näringsbefriat eller näringsfattigt som t.ex. olika former av spannmålsprodukter, potatis (chips). Lite går väl an, men inte hur mycket som helst och inte hur länge som helst. Sådan konsumtion sker alltid på bekostnad av immunförsvar, hjärt- kärlhälsa, insulinkänslighet, övervikt och annat elände. Visst, olika snabbt för olika individer (extrema exempel går alltid att fina av båda ytterligheterna), men för det stora flertalet kommer eländet förr eller senare. Tyvärr!
Citera
2011-10-23, 23:38
Medlem
CherylTweedys avatar
Glöm inte att borsta tänderna, frätskador är icke så snyggt.
Citera
2011-10-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aleerl0210
Tjoo
Jag köper godis typ varje dag för run 40 kr + Blir immunförsvaret sämre? För jag är ofta sjuuk!

Bara om du äter det oxå varje dag.
Citera
2011-11-07, 22:30
Medlem
HjBoYs avatar
Ett tag i mitt liv levde jag på cola & massa godis åkte på hjärnbrist & blödde näsblod & var onstant trött.
nu älskar jag mat & äter det som godis mycket mat varje dag istället & aslutar bara kvällen med lite godis eller nötter
Citera
2011-11-07, 23:22
Medlem
glaspsykes avatar
Det kan vara farligt för hälsan på ett sätt som inte nämnts i tråden än, övervikten. Längd & vikt på dig TS?

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in