2011-11-08, 17:18
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjBoY
Ett tag i mitt liv levde jag på cola & massa godis åkte på hjärnbrist & blödde näsblod & var onstant trött.
nu älskar jag mat & äter det som godis mycket mat varje dag istället & aslutar bara kvällen med lite godis eller nötter

På stavningen verkar det inte gått över heller...

OnT:
Stora mängder lakrits rubbar saltbalansen i kroppen åxå.

http://www.aftonbladet.se/halsa/article10186205.ab
Citera
2011-11-08, 22:54
Medlem
HjBoYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
På stavningen verkar det inte gått över heller...

OnT:
Stora mängder lakrits rubbar saltbalansen i kroppen åxå.

http://www.aftonbladet.se/halsa/article10186205.ab

hehe =) =) =) bytt ut batterierna i tangentbordet idag, flippade totalt senare på natten kom bara var 3:e bokstav jag skrev.
Citera
2011-11-09, 12:51
Medlem
GrezZeRs avatar
Skulle nog säga att det är väl inte det bästa man kan göra, äta godis varje dag.
Men det finns ju helt klart sämre saker att göra än att äta godis. Men det har ju olika "grader" på hur pass dåligt det är. Äter du bara godis om dagarna, inget annat, sitter bara vid datorn hela dagarna och softar och rör dig inte speciellt mycket är det ju sämre än om du är en aktiv människa i övrigt och äter bra mat och frukt och liknande.

Inte för den sakens skull är godis bra för dig om du lever som den andra typen av människa jag beskrev. Men det är ju bättre än om man lever som den förstnämnda.

Äter man godis i såna mängder kan det vara bra att hålla koll så man inte får diabetes, även kolla upp om diabetes är vanligt i ens släkt. Har du mycket diabetes i din släkt så bör du verkligen se över dina godisvanor och ta en extra tanke kring hur du vill göra.
Citera
2011-11-09, 15:28
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Nu har jag ingen aning hur mycket godis man får för 40 kr eftersom jag så sällan köper. Men för att svara på din fråga så beror det på vad du äter i övrigt, om du motionerar m.m.
Citera
2011-11-09, 19:02
Medlem
Det är nog värre för tänderna än för hälsan.
Citera
2011-11-09, 21:22
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjBoY
hehe =) =) =) bytt ut batterierna i tangentbordet idag, flippade totalt senare på natten kom bara var 3:e bokstav jag skrev.

Jo, jag har kaksmulor i bärbara. Får klappa till på vissa tangenter rejält...

OnT: Varför jag tog upp lakrits är väl att det inte framgår av TS. Men 40 kr lakrits/dag kan nog inte vara nyttigt i alla fall.

Jag älskar ju salt, salmiak, lakrits... Så jag passar mig lite. Men nåt ska man ju dö av.
Citera
2011-11-29, 17:11
Medlem
Tack så mycket för informationen blev lite chockad av svaren med visar att de är sant! Mår mycket bättre nu!

Hälningar
Citera
2011-12-09, 07:38
Medlem
daddens avatar
Socker är inte bra för kroppen, visst, det är mycket som inte är bra för kroppen men socker sänker bl.a. immunförsvaret och hjälper dig inte direkt att hålla dig i form. Det flesta som lider av fetma gör det p.g.a. att de äter för mycket socker.
Citera
2011-12-09, 21:56
Medlem
xDs avatar
Äh, det mesta är farligt nuförtiden. Om du har bra ämnesomsättning och har en bra kost för övrigt så bör det inte vara några problem!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in