I början var jag aktiv på flera olika fester och tillställningar. Nu nischar jag mot min undergivna läggning och fester som jag tycker om på olika sätt. Läste även att evilhoney eller var det var skulle tänka sig gå, utan dresscode. Svartskjorta, vitt skjorta och finbyxor fungerar på vissa ställen. Det enda jag anser darkside kan vara bra för just nu är att hitta olika fester och tillställningarna att gå på. Att hitta eller bli hittad av någon mer fungerar som sagt var inte just nu på den sidan anser ja p.g.a olika omständigheter. Nu över till betyg på de olika tillställningarna jag har varit på. Vi börjar med följande:
Västra Sverige, Göteborg.
Kinkynights(räknar bara med sen de bytte ägare, för det är ny ägare)
Mycket folk, inte så mycket supande, utan lagom. Skillnad mot hur det var innan
anser jag i alla fall.
Hemsidan
http://www.kinkynights.se/
Betyg
***** p.g.a lokalen har blivit fin. Sedan tycker jag att det är mer
stil och finns också nu på kinkynights.
Klubbkväll.
Där tar med sig egen dricka och så umgås man med folk. Kan vara bra
att lära känna nytt folk i början i alla fall anser jag. Ingen dresscode.
Betyg
***** stjärnor för att komma in i världen. Kan e.v bli lek där med om man hittar
någon där eller bli hittad av någon.
Club Sesam (Fika)
Trevlig miljö där man sitter och pratar med varandra på vanligt sätt.
Tycker det är enormt skönt att fikor äntligen har börjat fungera i Göteborg.
Personligen känner jag mig mer trygg när det hålls mer internt och lättare att
pratar om saker och ting, istället för fikorna på stan som fanns innan.
Betyg
Xplicit
De gånger jag var där, så var det femdomtema. Lite folk, unga dominor satt och glodde i soffan. Lokalen var väl bra och bra läge. Vet inte vad som hände, men det jag har hört ryktesvägen var väl att det blev något internt bråk med de man delade lokalen med. Själv tror jag mer på att det inte fanns intresse för något där.
Betyg
**
Sincity
Ett kompisgäng från början till slut.
Lite som Qod.
Svårt att komma med i gemenskapen om man tänkte annorlunda anser jag.
Ett sätt utåt mot sin omgivning, ett annat inåt anser jag.
Inte min grej helt enkelt.
Betyg **
Femdomfest
Qod
http://www.queensofdreams.se
Då den här föreningen har bytt vem som skall vara ansikte utåt i olika omgångar, så har jag både varit positiv och negativ till den här tillställningar. Just nu finns det olika tema som gäller, vilket man kan läsa om på darkside. Just nu är jag även positiv till föreningen.
Problemet jag anser dock är att det är för få aktiva Dominor på den här föreningen, vilket gör det enormt tråkigt att gå dit, eftersom man kan känna sig utanför. Många dominor på den här tillställningen med den undergivna och är inte ens intresserade att pratar med sin omgivning, samt att jag själv tycker att det är för lite aktivitet och lek på dessa tillställningarna. Därför uppskattar jag att de som just nu driver föreningen försöker få till olika aktiviteter som gör att alla skall känna sig hemma och med i gemenskapen. Vilka tema som finns går att läsa på darkside, utan att logga in om man är mer nyfiken.
Betyg
***,5 Alltså 3,5 stjärnor.
P.s
Om man har funderingar att gå Qod är mitt råd att man hitta eller bli hittad av någon Domina att gå med och bra bryr sig om henne under kvällen. Det är mitt råd till nya undergivna män som har funderingar att gå på den här festen. Det är så många av Dominorna gör på den festen, vilket leder till utanförskapet anser jag. I sin tur leder till att en del av de undergivna männen som inte har någon lekkamrat tröttnar på att gå på den tillställningen dessvärre.
Övriga fester i Göteborgsområdet
FPP
Har aldrig varit där, men lokalen är säkert fint. Det sägs att den ligger fint. Om man gillar klädseln, så tror jag det här kan vara grejen helt enkelt för dig.
http://www.fetishpeople.org
Övriga fester i övriga landet
Sthlm femdomparty
Den enda festen som jag har varit på utanför GBG.
Vad skall jag säga. Mycket folk. lek fanns.
Nackdelen jag tycker fanns här var att det fanns både
undergivna kvinnor och män, vilket gör att det var svårare att
ta kontakt. Ibland ser jag inte om en kvinna är dominant eller undergiven.
Vem skall ta kontakt med vem? (De eviga tjötet på d.s där det är styrt anser jag åt ett håll)
Tror att det här lagts ner nu alltså festen och inte tjötet.
Betyg
**
Om man nu orkar läsa hit av de jag har skrivit, så var den bästa festen jag har varit på en privat Dominamiddag förra året. Lika många undergivna män, lika många Dominor. Alla var aktiva på olika sätt, bra gemenskap.(Tänk nu inte gruppsex och sådana saker) Längtar till nästa fest om det blir någon mer. Eller bara få vara undergiven någon av dessa kvinnor igen. Det hade varit enormt trevligt anser jag. Får kanske ta mig modet att fråga någon nästa gång jag träffar dessa, eftersom det skulle få vara en ära att just få vara det mot någon av dom igen.
Sagt om darkside på flashback.
Själv tyckte jag det var matnyttig information
som många bör ta till sig som är aktiva inom bdsmvärlden
https://www.flashback.org/t962013
https://www.flashback.org/t1320217