2011-10-27, 11:38
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Ondskefulla älskling, du får naturligtvis klä dig i vad du vill. Nu tycks de flesta klubbar ha en klädkodex och då får man snällt följa regelverket, precis som på FB. Vad gäller virkat så försökte jag förgäves vara lustig, I am so sorry.

Många människor har ett signalsystem i kläder och eftersom en alternativ sexualitet inte följer normala konventioner tycks det vara så att man använder vissa färger och material för att visa sin tillhörighet. Om du inte är bekväm med detta finns inte så många alternativ om du inte vill gå på The Mansion där man tydligen kan bära vad som helst.

Då du tycks finna detta upprörande så föreslår jag att du kontaktar RFSL och förklarar för dem att din sexualitet inte sitter i kläderna.
Jag är fullt medveten om att många gillar att visa sin tillhörighet genom kläder, det gör vi ju alla på sätt och vis i vardagen, har du baggybrallor eller kostymbyxor osv så det är absolut inget i sig jag vänder mig emot, inte heller att folk vill uttrycka sin läggning via kläderna men bara för det betyder det inte att alla vill det.
Jag är inte upprörd alls över det men jag tycker det är tråkigt att det inte finns så många alternativ.

För alla är inte sexualiteten en mask man bara sätter på sig vid festliga tillfällen, det är en del av vardagen också. Jag bara menar att det vore kul med fler möjligheter än The Mansion.

Vilka klubbar rekommenderar du då, oavsett om det är klädregler eller inte?
Citera
2011-10-27, 12:08
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag är fullt medveten om att många gillar att visa sin tillhörighet genom kläder, det gör vi ju alla på sätt och vis i vardagen, har du baggybrallor eller kostymbyxor osv så det är absolut inget i sig jag vänder mig emot, inte heller att folk vill uttrycka sin läggning via kläderna men bara för det betyder det inte att alla vill det.
Jag är inte upprörd alls över det men jag tycker det är tråkigt att det inte finns så många alternativ.

För alla är inte sexualiteten en mask man bara sätter på sig vid festliga tillfällen, det är en del av vardagen också. Jag bara menar att det vore kul med fler möjligheter än The Mansion.

Vilka klubbar rekommenderar du då, oavsett om det är klädregler eller inte?

Jag tror Club Sade skulle passa just dig bra. Seriösa sadister som är måna om sin verksamhet och har, förutom integritet, ett utpräglat säkerhetstänk. Ibland anordnas dominakurser som kan vara ett ypperligt tillfälle att knyta kontakter för informella träffar.

Club Sade dresskode:

På de flesta av våra arrangemang ser vi gärna att du följer vår dresscode minimum black men det är inget krav. Vissa arrangemang framför allt de som hålls inomhus kan ha dresscode men det ser man på den detaljerade evenmangsbeskrivningen.

http://clubsade.se/start/

Sen finns även Lash men det är för kvinnor only så där kan jag inte bistå med någon info.

Du får pm:a lite mer ingående detaljer vad du vill uppnå så kanske jag kan vara behjälplig.
Citera
2011-10-27, 13:51
Medlem
Och har du frågor om TM så ställer jag gärna upp på att svara med.
Citera
2012-01-03, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Kul och se hur många här inne som går på tillställningar. Kan vara både öppna eller Privata.

Sätt även gärna betyg på dom ni vart på.

Får väl börja själv med.

Vart på The Mansion. Grymt nöjd med den helgen vi va där. Trevligt folk bra utrymmen.

ofta, bara för att,,, kul med annorlunda utekvällar. har dock ej bdsm som en livstil alls,, utan är såpass trygg i min sexuallitet att jag kan leka med den ensam hemma utan utstyrslar mm...ser dock dessa attribut som något stämningshöjande, och jag har gjort och testat det mesta inom bdsm världen , varit ug samt dominant många ggr.
men bäst är passionerat sex... normalt sådant, Med små små småååå kinky detaljer...

Förut fanns whipclub, dekadance går jag ofta på, i april blir det Amsterdam och festen där....
Citera
2012-01-07, 03:31
Medlem
Finns det nån i piteå? Eller norrbotten över huvudtaget?
Citera
2012-01-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-libido
Finns det nån i piteå? Eller norrbotten över huvudtaget?

http://bjorkriset.skyddsrummet.net/

Umeå baserade. sen en bit söderut har du dragon nått i Sundsvall.
Citera
2012-01-07, 11:51
Medlem
tigertompas avatar
I början var jag aktiv på flera olika fester och tillställningar. Nu nischar jag mot min undergivna läggning och fester som jag tycker om på olika sätt. Läste även att evilhoney eller var det var skulle tänka sig gå, utan dresscode. Svartskjorta, vitt skjorta och finbyxor fungerar på vissa ställen. Det enda jag anser darkside kan vara bra för just nu är att hitta olika fester och tillställningarna att gå på. Att hitta eller bli hittad av någon mer fungerar som sagt var inte just nu på den sidan anser ja p.g.a olika omständigheter. Nu över till betyg på de olika tillställningarna jag har varit på. Vi börjar med följande:

Västra Sverige, Göteborg.
Kinkynights(räknar bara med sen de bytte ägare, för det är ny ägare)
Mycket folk, inte så mycket supande, utan lagom. Skillnad mot hur det var innan
anser jag i alla fall.

Hemsidan
http://www.kinkynights.se/

Betyg
***** p.g.a lokalen har blivit fin. Sedan tycker jag att det är mer
stil och finns också nu på kinkynights.

Klubbkväll.
Där tar med sig egen dricka och så umgås man med folk. Kan vara bra
att lära känna nytt folk i början i alla fall anser jag. Ingen dresscode.

Betyg
***** stjärnor för att komma in i världen. Kan e.v bli lek där med om man hittar
någon där eller bli hittad av någon.

Club Sesam (Fika)
Trevlig miljö där man sitter och pratar med varandra på vanligt sätt.
Tycker det är enormt skönt att fikor äntligen har börjat fungera i Göteborg.
Personligen känner jag mig mer trygg när det hålls mer internt och lättare att
pratar om saker och ting, istället för fikorna på stan som fanns innan.

Betyg

Xplicit
De gånger jag var där, så var det femdomtema. Lite folk, unga dominor satt och glodde i soffan. Lokalen var väl bra och bra läge. Vet inte vad som hände, men det jag har hört ryktesvägen var väl att det blev något internt bråk med de man delade lokalen med. Själv tror jag mer på att det inte fanns intresse för något där.

Betyg
**

Sincity
Ett kompisgäng från början till slut.
Lite som Qod.
Svårt att komma med i gemenskapen om man tänkte annorlunda anser jag.
Ett sätt utåt mot sin omgivning, ett annat inåt anser jag.
Inte min grej helt enkelt.

Betyg **

Femdomfest
Qod

http://www.queensofdreams.se

Då den här föreningen har bytt vem som skall vara ansikte utåt i olika omgångar, så har jag både varit positiv och negativ till den här tillställningar. Just nu finns det olika tema som gäller, vilket man kan läsa om på darkside. Just nu är jag även positiv till föreningen.

Problemet jag anser dock är att det är för få aktiva Dominor på den här föreningen, vilket gör det enormt tråkigt att gå dit, eftersom man kan känna sig utanför. Många dominor på den här tillställningen med den undergivna och är inte ens intresserade att pratar med sin omgivning, samt att jag själv tycker att det är för lite aktivitet och lek på dessa tillställningarna. Därför uppskattar jag att de som just nu driver föreningen försöker få till olika aktiviteter som gör att alla skall känna sig hemma och med i gemenskapen. Vilka tema som finns går att läsa på darkside, utan att logga in om man är mer nyfiken.

Betyg
***,5 Alltså 3,5 stjärnor.

P.s
Om man har funderingar att gå Qod är mitt råd att man hitta eller bli hittad av någon Domina att gå med och bra bryr sig om henne under kvällen. Det är mitt råd till nya undergivna män som har funderingar att gå på den här festen. Det är så många av Dominorna gör på den festen, vilket leder till utanförskapet anser jag. I sin tur leder till att en del av de undergivna männen som inte har någon lekkamrat tröttnar på att gå på den tillställningen dessvärre.

Övriga fester i Göteborgsområdet
FPP
Har aldrig varit där, men lokalen är säkert fint. Det sägs att den ligger fint. Om man gillar klädseln, så tror jag det här kan vara grejen helt enkelt för dig.

http://www.fetishpeople.org

Övriga fester i övriga landet

Sthlm femdomparty
Den enda festen som jag har varit på utanför GBG.
Vad skall jag säga. Mycket folk. lek fanns.
Nackdelen jag tycker fanns här var att det fanns både
undergivna kvinnor och män, vilket gör att det var svårare att
ta kontakt. Ibland ser jag inte om en kvinna är dominant eller undergiven.
Vem skall ta kontakt med vem? (De eviga tjötet på d.s där det är styrt anser jag åt ett håll)
Tror att det här lagts ner nu alltså festen och inte tjötet.

Betyg
**

Om man nu orkar läsa hit av de jag har skrivit, så var den bästa festen jag har varit på en privat Dominamiddag förra året. Lika många undergivna män, lika många Dominor. Alla var aktiva på olika sätt, bra gemenskap.(Tänk nu inte gruppsex och sådana saker) Längtar till nästa fest om det blir någon mer. Eller bara få vara undergiven någon av dessa kvinnor igen. Det hade varit enormt trevligt anser jag. Får kanske ta mig modet att fråga någon nästa gång jag träffar dessa, eftersom det skulle få vara en ära att just få vara det mot någon av dom igen.

Sagt om darkside på flashback.
Själv tyckte jag det var matnyttig information
som många bör ta till sig som är aktiva inom bdsmvärlden

https://www.flashback.org/t962013

https://www.flashback.org/t1320217
Senast redigerad av tigertompa 2012-01-07 kl. 12:13.
Citera
2012-01-10, 00:37
Medlem
Skulle vilja ha tips om vart man kan handla kinkykläder (är man). Ska på en kinkyfest och det är är skitspännande men jag har bara svenssonkläder .. Tips?
Citera
2012-01-10, 10:12
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratburst
Skulle vilja ha tips om vart man kan handla kinkykläder (är man). Ska på en kinkyfest och det är är skitspännande men jag har bara svenssonkläder .. Tips?

Bestäm först vad för typ av kläder eller material du gillar, om du ens har någon klädfetish. Många går omkring i läder/latex/gummi för att dom själva trivs med det, inte för att det har någon speciell kinkystämpel.
Citera
2012-01-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Bestäm först vad för typ av kläder eller material du gillar, om du ens har någon klädfetish. Många går omkring i läder/latex/gummi för att dom själva trivs med det, inte för att det har någon speciell kinkystämpel.

Kan bara hålla med. Du skall självklart klä dig i nått du själv gillar. Annars är ju hela poängen borta. Går du inte igång på Lack latex Läder. Så finns ju andra fetisher att klä sig i. Sekreterare, skolflicka mm mm
Citera
2012-01-10, 12:13
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratburst

Köp dig en uniform, allra helst en svart allgemeine SS uniform med rätt insignia och armbindel. Givetvis bör du ha en matchande svart skärmössa med dödskallen. Sen tillkommer svarta ridstövlar och bälte med koppel över bröstet. Svarta läderhandskar och ett ridspö är rätt kinky. Om du vill toppa din outfit så skaffa ett hölster för en luger och sporrar till stövlarna. Det lär kosta ett par tre tusen men du vill väl vara välklädd?
Citera
2012-01-10, 13:47
Medlem
DrZoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag skulle faktiskt också kunna tänka mig att gå om jag slapp dresscoden, bara för att man är inne på BDSM-saker så betyder det inte att man har en klädfetisch också.
Jag har iofs läst om klubbar som har öppna kvällar utan krav ibland men då är det mest vardagligt umgänge, då kan jag ju lika gärna fika med mina vanliga vänner.

Det finns ett syfte med dresscoden. Det kommer bara folk som jätte-jätte-jättegärna vill komma. Att orka och våga spöka ut sig i fåniga kläder (yes, they are) blir en vattendelare som håller ute folk som är för skrajsna för att göra något (alls) och fluktare. Det håller dessutom borta agressiva män som är dumma i huvudet och som tror att undergiven betyder viljelös. Det är synd att det även stänger ute sånna som dig. Men jag tror det är värt det i längden. Det finns en anledning till att dresscodefester alltid blir bättre. Jo, det blir dom. Så det kommer fortsätta vara krav på det på de bästa festerna.

Jag har åkt på fester runt om hela Europa sedan jag först satte min fot på Extrakt 1993. Det var kärlek med kinky-scenen direkt, och som håller än. Jag har gått på nästan allt som går att gå på sedan dess. Det finns fortfarande luckor. Jag har t ex fortfarande inte lyckats ta mig till Sesam. Men det ska jag ordna till om två veckor. Då kommer jag att ses där i någon gummidräkt. Antagligen hotpants med lucka i grenen. Inte smakfullt, men mycket praktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in