2013-12-11, 20:49
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
När det gäller mig kan jag bara säga att jag fått ett enormt stöd
från kända och okända i de flesta politiska läger.
Mohammed från Libanon ringde och frågade om jag var rasist.
När jag förklarade hur jag stött invandrare blev han vänlig.
Det slutade med att han erkände att SD:s partiprogram var bra.

Expressen gick för långt. I stället för en debatt om SD:s politiker
har frågan om Expressen som en övervakningspolis kommit i blickpunkten.

Fortfarande helt säker på att "Marknadsinsikt" (som reggats via en amerikansk anonymiseringstjänst och vars företagsnamn inte finns hos bolagsverket) är ett helt vanligt institut?

Du tror fortfarande det är "foliehattsteorier" att någon skulle arrangera ett favo-institut för SD:are som lockas anmäla sig till dess panel (och därmed koppla mejl till identitet?)
2013-12-11, 21:07
Medlem
Fappy11s avatar
Jag tror att SD har chans att få minst 10% i kommande val, skulle ej bli förvånad om det blir 15%
Jag har under detta året lyckats omvända en stor del av min släkt och vänner till att rösta på SD. Ni borde göra samma sak.
2013-12-11, 21:55
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hade Expressen stannat vid SD-politiker så hade nog många tyckt att avslöjandena var ok, men nu har alltså Expressen tillsammans med brottsdömda vänsterextremister (med AFA-förflutet) skapat ett åsiktsregister över vanliga privatpersoner och dessutom gjort hembesök hos privatpersoner i syfte att krossa dem eller förlöjliga dem, inför kamera.

De har gått så långt att även en del politiskt korrekta journalister har reagerat på det här övergreppet.

Och nu har ett sökbart register lagts upp på nätet så att våldsvänstern kan söka upp folk och misshandla dem, eller göra livet surt för dem på andra sätt. Expressen medverkar till detta.

Det är som taget ur en kommunistdiktatur. Får mig att tänka på STASI och Östtyskland.

Det här lär alstra många sympatiröster till SD, när folk inser den fulla vidden av detta. Snart är det 15% som gäller...

Källa?

Det är verkligen ett intressant läge vem som kommer "vinna" drevet. SD är överallt nu, och hur opinionen ska ta emot alla olika saker börjar bli svårt att förutspå. DN-annonsen, Avpixlat-härvan, landsdagarna, skattetaket m.m, mycket igång samtidigt nu.
Senast redigerad av RingRing2014 2013-12-11 kl. 21:59.
2013-12-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Oddset på att SD blir störst av de 6 minsta partierna gick från 1.33 till 1.44 iochmed disqus-gate, MP gick från 3 till 2.5.

http://sports.ladbrokes.com/sv-se/politik/svensk-politik/2014-svenska-valet-e214468484-m226331475

Jag tror detta avspeglar realiteterna rätt väl. Att media nu tagit drevet till en ny nivå av hänsynslöshet innebär inte att SD automatiskt förlorar på det, men dörren öppnas för en totalitär skrämseltaktik på bred front som faktiskt kan avhålla en hel del människor att plocka upp den där SD-sedeln eller för den delen säga "SD" i luren eller i webbenkäten.

Denna osäkerhet och signalen att inga regler gäller längre för intrång i SD-företrädares privatliv gör ju att vi inte vet vad som väntar. Grundtipset är fortfarande att SD spöar MP utan vidare, men osäkerheten ökar, känns det som.

Jag förväntar mig inte att detta gynnar SD kortsiktigt, men att det snarare handlar om förhöjd ängslighetsfaktor än att de konfronterade politikerna. Jag tror många med mig inte orkar titta på eländet ens. SD:s företrädare är inga stjärnor och de är utmobbade av media, det är redan diskonterat.

Allvarligare ändå är den disconnect som finns mellan en liten välavlönad klick i partiets topp och sympatisörernas och medlemmarnas stora flertal. När flera stycken är TACKSAMMA mot RG och Expressen för de senaste uthängningarna, förstår man ju att media har en hel del att jobba med om de vill börja betona "SD har svikit er" snarare än "SD är rasistfascistnassar".

Detta mantra kan utgöra ytterst bördig jordmån att så split i.
2013-12-11, 22:08
Medlem
Expressen och Haschberg med flera har ånyo gjort bort sig.
SD tjänar på detta,och för det tackar vi åsiktsförföljaren Thomas Mattson,den likaledes demokratiskt bankrutte Robert Aschberg och deras brottsbenägna hantlangare från den autonoma vänstern.

Ovanstående är en symptom på sjukdomen massöverinvandring,och så länge som SD har monopolet på alternativet i denna för nationen ödesfråga..så länge har varken lågvattenmärket Expressen eller åsiktslakejen Arschelberg minsta bäring.

SD 2014...över 8 procent i EU valet...över 12 procent i riksdagsvalet.
2013-12-11, 22:13
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Expressen och Haschberg med flera har ånyo gjort bort sig.
SD tjänar på detta,och för det tackar vi åsiktsförföljaren Thomas Mattson,den likaledes demokratiskt bankrutte Robert Aschberg och deras brottsbenägna hantlangare från den autonoma vänstern.

Ovanstående är en symptom på sjukdomen massöverinvandring,och så länge som SD har monopolet på alternativet i denna för nationen ödesfråga..så länge har varken lågvattenmärket Expressen eller åsiktslakejen Arschelberg minsta bäring.

SD 2014...över 8 procent i EU valet...över 12 procent i riksdagsvalet.

Bra inlägg!
Själv så tror jag faktiskt och ärligt på att 15% är inte en orimligt förväntan längre.
Så många som jag snackar med nu för tiden säger att de också är redo att släppa hela skiten och proteströsta på FRÅGAN om vi vill ha mångkulturdiktatur längre.
Drevet mot SD och oss alla andra "rasister" tar sådana djävla vidriga uttryck nu så det kommer att proteströstas "un masse" 2014.
Det är nog nu med det här vidriga sociala experimentet mångkultur och vi blir många som väljer ett "enfrågeparti" 2014 för att få stopp på vansinnet i någon mån.

"Förvånad"
2013-12-11, 22:28
Medlem
Zirens avatar
Kanske fel tråd men har ni sett hemsidan från den där researchguppen med registret? En väldigt överviktig medelåldersman i ett mörkt rum framför en gammal dator!

Snacka om att förlöjliga människorna man hänger ut. Hade de varit lite sympatiska kanske hade det inte varit lika snuskigt. Tror detta är en fördel för SD för dem som får upp ögonen för detta.
2013-12-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Källa?

Det är verkligen ett intressant läge vem som kommer "vinna" drevet. SD är överallt nu, och hur opinionen ska ta emot alla olika saker börjar bli svårt att förutspå. DN-annonsen, Avpixlat-härvan, landsdagarna, skattetaket m.m, mycket igång samtidigt nu.

Håller med, det är mycket nu!
Det här kommer bli en MYCKET hård valrörelse tror jag och det kommer rulla bra många huvuden innan det här är över!
2013-12-11, 22:32
Medlem
Expressen får kritik från flera olika håll.
Åsiktsregistrering gällande vanliga medborgare KAN INTE vara okay i ett land som vill vara en demokrati.
Expressen har gjort bort sig grundligt idag,och antagligen innebär detta början till slutet för Thomas Mattson.Den kritik som börjar mullra kommer ju från alla håll...vänster som höger.
Detta är slutet för Mattson,men bara början för SD.
2013-12-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag förväntar mig inte att detta gynnar SD kortsiktigt, men att det snarare handlar om förhöjd ängslighetsfaktor än att de konfronterade politikerna. Jag tror många med mig inte orkar titta på eländet ens. SD:s företrädare är inga stjärnor och de är utmobbade av media, det är redan diskonterat.
Om du har fel så är det Avpixlat och Fria Tider du ska tacka, i synnerhet de senare. Det spelar ingen roll om de inte når framgång i sitt processande men den sammanhållning som skapas i tråden bara av att någon med muskler, som man uppfattar det, höjer rösten när SD skrämts till tystnad är hjärtvärmande. Avpixlat ska ha beröm för att man omedelbart lade ut kontonumret till insamlingen på relevant artikel.

Tänk om SD hade fungerat på samma sätt som den sverigevänliga rörelsen i övrigt. När Marie Stensbys olyckliga kommenterade blivit känt så skulle man ha sagt: "Vi kan inte ta kriminella vänsterorganisationers ord för sanning. Vi har frågat Marie och hon förnekar att hon skrivit det här. Därmed är saken utagerad för vår del, och vi kommer inte att återkomma i ärendet oavsett hur mycket ni tjatar".
2013-12-11, 23:08
Medlem
Zirens avatar
En teori jag fick nyss däremot efter att ha läst någras åsikter här:

Om SD skulle ha försvarat några av dessa människor som blivit registrerade skulle nog media kunna ha vridit och vänt "storyn" att SD stödjer dessa åsikter. Det skulle med medias taktiker faktiskt ha lett till något ännu värre.

SD åsikter i invandrings frågan stöds av mer än 50%. Rasistiska åsikter stöds nog knappast av mer än 5%.
2013-12-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Under järnrörsskandalen gjorde han en suverän insats i Barpol med Niklas Svensson. Men problemet är en allmän mentalitet i partiet som handlar om att väljarna och partimedlemmarna ses som en belastning och hinder i vägen för "acceptans" som ett rumsrent parti.

En del av detta tror jag kommer från Ian Wachtmeister som hade idéer om att partier skulle organiseras som börsföretag. Annat kommer från personernas bakgrund i sekthögern. En sådan som Anna Troberg såg redan igår när Expresen hängde ut politiker att detta var ett hot mot demokratin, men det finns ytterst få sverigedemokratiska politiker som är förmögna att komma fram till sådana principiella insikter.

Det där har jag undrat länge, varför är man så ovillig att ta diskussionen till en högre filosofisk och moralisk nivå, det räcker med ett litet snäpp. Ta varje tillfälle i varje debatt säger jag. Linus Bylund hade ett utmärkt tillfälle i sin intervju (givet att det var direktsändning) men han svarade snällt och överlag ganska defensivt på frågorna. en mer driven person hade ju tagit tillfället i akt att få ut ett budskap samtidigt som man bara delvis svarade på de ledande frågorna, tex det hade varit lätt att peka på om den moraliska överlägenheten som Sverigerörelsen besitter i jämförelse med sina motståndare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in