Citat:
Ursprungligen postat av
B´stard
Oddset på att SD blir störst av de 6 minsta partierna gick från 1.33 till 1.44 iochmed disqus-gate, MP gick från 3 till 2.5.
http://sports.ladbrokes.com/sv-se/politik/svensk-politik/2014-svenska-valet-e214468484-m226331475
Jag tror detta avspeglar realiteterna rätt väl. Att media nu tagit drevet till en ny nivå av hänsynslöshet innebär inte att SD automatiskt förlorar på det, men dörren öppnas för en totalitär skrämseltaktik på bred front som faktiskt kan avhålla en hel del människor att plocka upp den där SD-sedeln eller för den delen säga "SD" i luren eller i webbenkäten.
Denna osäkerhet och signalen att inga regler gäller längre för intrång i SD-företrädares privatliv gör ju att vi inte vet vad som väntar. Grundtipset är fortfarande att SD spöar MP utan vidare, men osäkerheten ökar, känns det som.
Jag förväntar mig inte att detta gynnar SD kortsiktigt, men att det snarare handlar om förhöjd ängslighetsfaktor än att de konfronterade politikerna. Jag tror många med mig inte orkar titta på eländet ens. SD:s företrädare är inga stjärnor och de är utmobbade av media, det är redan diskonterat.
Allvarligare ändå är den disconnect som finns mellan en liten välavlönad klick i partiets topp och sympatisörernas och medlemmarnas stora flertal. När flera stycken är TACKSAMMA mot RG och Expressen för de senaste uthängningarna, förstår man ju att media har en hel del att jobba med om de vill börja betona
"SD har svikit er" snarare än
"SD är rasistfascistnassar".
Detta mantra kan utgöra ytterst bördig jordmån att så split i.