Citat:
Ursprungligen postat av
Svithjod
Har du någon form av lättare begåvningshandikapp ? Om du man står fet och svullen i tv och kallar sin absolut bredaste väljarbas för " bonnläppar" då är man direkt olämplig.
Står man på partikongressen och yrkar " avfall" på en seriöst menad motion då är man både omogen och omdömeslös.
Eller tror du S-ledaren kan stå och kalla folk i bruksorter för WT och idioter för att sedan ställa sig upp mot " etablissemanget"? Och slåss för arbetaren?
Vad är det för ett jävla imbecillt skitparti som låter dylikt skräp företräda dem?
Säg neger och parasit 100 ggr i tv så kommer det inte skada partiet mer än Miniadolf Bylunds käft, börjar man raljera om sina kärnväljare då lever man i en sekt.
Detta var min betraktelse som relativt oinsatt vad gäller personligheterna i SDs topp. Jag har nästan aldrig sett denne Bylund tala tidigare, och i TV-studion gjorde han ett bra intryck på de 60 sekunder han var där. Dock var bonläppsretoriken ingen succé som jag skrev.
Du verkar ha koll på vad som hände i detalj på landsdagarna, och att yrka "avfall" var ju rätt roligt

, men inget man vill att en förtroendevald ska göra, det är pajasvarning givetvis.
Angående begåvningshandikapp så har jag inte fått några indikationer på detta. Jag är till och med så pass begåvad att jag kan hålla mig borta från att skriva i affekt i tråden till skillnad från en del andra.
Jag får researcha mer om denne Bylund..
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
I ett försök att själva duga, förstås. Genom att fördöma de simpelt arga, de vulgärt förtvivlade och ge maktens sin välsignelse för dess repressiva, integritetskränkande metoder så hoppas man mot allt förnuft att den egna legitimiteten därmed ökar.
Vilken briljant formulering, på gränsen till poesi nästan. Det ligger något i detta, här gäller det att tänka till innan man talar, Bylund var inte helt genomtänkt. Allt är dock en svår balansgång hela tiden, svårmanövrerat minst sagt. För det går ju inte att försvara dessa kommentarer om vapen och avlusning och "svälta till döds" och allt vad det var, samtidigt bör man ju inte heller fördöma och sparka nedåt på det sättet Bylund gjorde i bonläppspratet, svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av
hash
Jag tror inte att bara politiker från SD har vart där och kommenterat.
Misstänker att det kommer komma en svallvåg där även andra partier kommer få bekänna färg.
Ja, det vore på sin plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Det överlägset bästa som skrivits hittills kommer från aftonbladetjournalisten Göran Fröjhd.
http://www.frojdh.se/2013/12/11/expressen-och-valdsvanstern-skapar-eget-asiktsregister/
Han är inte rädd att säga att researchgruppen tillhör den kriminella våldsvänstern, och att det faktum att de nu sitter på ett åsiktsregister över 6000 svenskar är allvarligt.
Så nog är det ett bakslag på gång. Problemet är än så länge alla fega politiker i åttaklövern som inte vågar säga flaska. När, och om någon minister uttalar sig så kan Thomas Mattsson sitta löst.
Researchgruppen är helt klart en problematisk källa, detta är SDs livlina i härvan. Media borde granska researchgruppen, vilka som sitter i den och vilka domar de har på sig.
Vad jag förstått så är Researchgruppen lite politikens motsvarighet till firman boys?
Snacka om att MSM och etablissemanget skulle få total black out om även detta drev skulle slå bakut och få SD att öka i opinionen. Skulle detta ske så har vi ett läge där absolut INGET biter på SD, vilken diabolisk mardröm för den politiskt korrekta konsensuseliten detta skulle vara.