2013-12-11, 15:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det överlägset bästa som skrivits hittills kommer från aftonbladetjournalisten Göran Fröjhd.

http://www.frojdh.se/2013/12/11/expressen-och-valdsvanstern-skapar-eget-asiktsregister/

Han är inte rädd att säga att researchgruppen tillhör den kriminella våldsvänstern, och att det faktum att de nu sitter på ett åsiktsregister över 6000 svenskar är allvarligt.

Så nog är det ett bakslag på gång. Problemet är än så länge alla fega politiker i åttaklövern som inte vågar säga flaska. När, och om någon minister uttalar sig så kan Thomas Mattsson sitta löst.
Jepp, det här verkar vara på väg att explodera i ansiktet på Expressen själv. Dom hade nog inte räknat med detta mothugg från sin egen planhalva.
2013-12-11, 15:28
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Det överlägset bästa som skrivits hittills kommer från aftonbladetjournalisten Göran Fröjhd.

http://www.frojdh.se/2013/12/11/expressen-och-valdsvanstern-skapar-eget-asiktsregister/

Han är inte rädd att säga att researchgruppen tillhör den kriminella våldsvänstern, och att det faktum att de nu sitter på ett åsiktsregister över 6000 svenskar är allvarligt.

Så nog är det ett bakslag på gång. Problemet är än så länge alla fega politiker i åttaklövern som inte vågar säga flaska. När, och om någon minister uttalar sig så kan Thomas Mattsson sitta löst.

Hoppas Avpixlat tar upp och citerar detta.

Vad gäller SD så håller jag inte med dem som säger att man ska släppa nolltoleransen. Det är en något kostsam men i alla andra avseenden vinnande strategi. Vad det handlar om är naturligtvis inte att SD:are inte får ha förbjudna åsikter, utan att de ska lära sig, precis som alla proffs-politiker, att inte uttrycka dessa förbjudna åsikter annat än i 100% ofarliga sammanhang.

Kan garantera att det finns gott om Moderater med åsikter om negrer och araber som skulle få dem uteslutna ur alla partier utom möjligen SvP, men de har lärt sig att hålla dessa åsikter för sig själva.

Men detta är en bisak i jämförelse med Expressens agerande, första steget mot en fascist-diktatur i Sverige?
2013-12-11, 15:31
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Vad gäller SD så håller jag inte med dem som säger att man ska släppa nolltoleransen. Det är en något kostsam men i alla andra avseenden vinnande strategi. Vad det handlar om är naturligtvis inte att SD:are inte får ha förbjudna åsikter, utan att de ska lära sig, precis som alla proffs-politiker, att inte uttrycka dessa förbjudna åsikter annat än i 100% ofarliga sammanhang.

Det är inte nödvändigtvis nolltoleransen mot beteendet som ska bort. Men det är en INTERN sak och det ska framföras å det bestämdaste. Våldsamma och kriminella genom expressen som ombud ska inte delta i den processen eller påverka för fem öre vem som ska uteslutas eller inte. Deras stulna information och deras trakasserier ska inte beaktas. Fiender är dom och fiender ska dom behandlas som!
Senast redigerad av 8711 2013-12-11 kl. 15:34.
2013-12-11, 16:26
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Har du någon form av lättare begåvningshandikapp ? Om du man står fet och svullen i tv och kallar sin absolut bredaste väljarbas för " bonnläppar" då är man direkt olämplig.
Står man på partikongressen och yrkar " avfall" på en seriöst menad motion då är man både omogen och omdömeslös.

Eller tror du S-ledaren kan stå och kalla folk i bruksorter för WT och idioter för att sedan ställa sig upp mot " etablissemanget"? Och slåss för arbetaren?

Vad är det för ett jävla imbecillt skitparti som låter dylikt skräp företräda dem?

Säg neger och parasit 100 ggr i tv så kommer det inte skada partiet mer än Miniadolf Bylunds käft, börjar man raljera om sina kärnväljare då lever man i en sekt.

Detta var min betraktelse som relativt oinsatt vad gäller personligheterna i SDs topp. Jag har nästan aldrig sett denne Bylund tala tidigare, och i TV-studion gjorde han ett bra intryck på de 60 sekunder han var där. Dock var bonläppsretoriken ingen succé som jag skrev.

Du verkar ha koll på vad som hände i detalj på landsdagarna, och att yrka "avfall" var ju rätt roligt , men inget man vill att en förtroendevald ska göra, det är pajasvarning givetvis.

Angående begåvningshandikapp så har jag inte fått några indikationer på detta. Jag är till och med så pass begåvad att jag kan hålla mig borta från att skriva i affekt i tråden till skillnad från en del andra.

Jag får researcha mer om denne Bylund..

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
I ett försök att själva duga, förstås. Genom att fördöma de simpelt arga, de vulgärt förtvivlade och ge maktens sin välsignelse för dess repressiva, integritetskränkande metoder så hoppas man mot allt förnuft att den egna legitimiteten därmed ökar.

Vilken briljant formulering, på gränsen till poesi nästan. Det ligger något i detta, här gäller det att tänka till innan man talar, Bylund var inte helt genomtänkt. Allt är dock en svår balansgång hela tiden, svårmanövrerat minst sagt. För det går ju inte att försvara dessa kommentarer om vapen och avlusning och "svälta till döds" och allt vad det var, samtidigt bör man ju inte heller fördöma och sparka nedåt på det sättet Bylund gjorde i bonläppspratet, svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag tror inte att bara politiker från SD har vart där och kommenterat.
Misstänker att det kommer komma en svallvåg där även andra partier kommer få bekänna färg.

Ja, det vore på sin plats.

Citat:

Researchgruppen är helt klart en problematisk källa, detta är SDs livlina i härvan. Media borde granska researchgruppen, vilka som sitter i den och vilka domar de har på sig.

Vad jag förstått så är Researchgruppen lite politikens motsvarighet till firman boys?

Snacka om att MSM och etablissemanget skulle få total black out om även detta drev skulle slå bakut och få SD att öka i opinionen. Skulle detta ske så har vi ett läge där absolut INGET biter på SD, vilken diabolisk mardröm för den politiskt korrekta konsensuseliten detta skulle vara.
Senast redigerad av RingRing2014 2013-12-11 kl. 17:16.
2013-12-11, 17:09
Medlem
Powergirls avatar
Trodde den här tråden var ämnad till att diskutera SD och opinionsundersökningar. Där kan man konstatera att SDs ökning avstannat och med de senaste dagarnas rasist avslöjande blir inte jag förvånad om de sjunker ett par procent i opinionsmätningar som just nu genomförs.
Den diskussion som rör budbärarna kommenterar jag inte i den här tråden.
2013-12-11, 17:43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Trodde den här tråden var ämnad till att diskutera SD och opinionsundersökningar. Där kan man konstatera att SDs ökning avstannat och med de senaste dagarnas rasist avslöjande blir inte jag förvånad om de sjunker ett par procent i opinionsmätningar som just nu genomförs.

Jag kan konstatera att jag tror på en likadan trend som innan. Att SD förväntas få cirka 12% i valet 2014 och dubblerar sig än en gång, oavsett vad dina idoler till vänsterextremister och galningar tar sig till!

Ingen ökning har avstannat om man kan se på saker med perspektiv, vilket du inte kan. Ju längre perspektivet blir desto brantare uppåt blir det. Ditt resonemang är så sjukt kortsiktigt, det är allt du har Slutsatsen blir en dubblering mellan varje val.
2013-12-11, 17:52
Medlem
karnstans avatar
Citat:

Jag skulle blir förvånad om det hände, PG. Det skulle nämligen innebära att du för första gången i en tråd med 9,5 k inlägg har rätt om något. Om vi ska snacka undersökningar så gör en snabb undersökning av din opinion i tråden gällande att du har stöd av <1 % av skribenterna och fel i ungefär 100 % av fallen.

Men det var otrevligt och OT. Jag hoppas också på mer opinionsprat men det stagnerar alltid lite mellan undersökningarna.
2013-12-11, 18:14
Medlem
B´stards avatar
Oddset på att SD blir störst av de 6 minsta partierna gick från 1.33 till 1.44 iochmed disqus-gate, MP gick från 3 till 2.5.

http://sports.ladbrokes.com/sv-se/politik/svensk-politik/2014-svenska-valet-e214468484-m226331475
2013-12-11, 18:23
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Jag hade trott samma sak fram tills imorse. Expressen tog det hela ett steg för långt när de hängde ut vanliga svenssons. Alla människor har sagt saker de inte vill se på löpet i tidningen i något sammanhang, man har svurit över idioten till granne, i affekt skrivit några arga rader angående något man blir upprörd över osv. Att media börjar jaga privatpersoner tror jag många ser som ett direkt angrepp på den personliga integriteten och på demokratin, även om man tycker det de skrivit är avskyvärt och får en "rätt åt dem känsla" som ryggmärgsreflex. Därför tror jag inte SD förlorar på detta. Hade Expressen bara hållit sig till SD företrädare så hade vi nog kunnat skönja en nergång.

Jag tror dock att de sparar de riktiga godbitarna till valet, det måste finnas gott om SDare bland de där 6200 personerna, och den granskningen är inte mer än rätt!
2013-12-11, 18:37
Medlem
Citat:

5138 inlägg på ett dygn!! Det bär respekt med sig.

http://avpixlat.info/2013/12/10/angaende-expressens-avslojande/

Kanske har några fler vaknat upp. Tack Expressen och alla vänsterdårar att ni gör reklam för Avpixlat, Fria Tider och Exponerat.
2013-12-11, 18:47
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Med Linus Bylund i media så får SD vara glada om de når 4 % ett större rövhål har sällan skådats, hur fan kan man släppa fram en sån obegåvad jävla idiot i media.
Ge han två framträdande till i rikstäckande media så lägger jag min röst på Mp i ren jävla protest !

Kan bara instämma. Är så förbannat trött på den där jävla feta idioten.
2013-12-11, 18:48
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
5138 inlägg på ett dygn!! Det bär respekt med sig.

http://avpixlat.info/2013/12/10/angaende-expressens-avslojande/

Kanske har några fler vaknat upp. Tack Expressen och alla vänsterdårar att ni gör reklam för Avpixlat, Fria Tider och Exponerat.

Har varit stadigt uppemot 2000 läsare på avpixlat flera timmar nu när jag tittat

Kom in och läs ni också:

http://avpixlat.info/2013/12/11/expressens-hyenor-far-sig-en-avhyvling/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in