2013-12-11, 18:54
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Kan bara instämma. Är så förbannat trött på den där jävla feta idioten.

Svårt att förstå varför Jimmie Åkesson valt en sån jävla groda till pressekreterare och stabschef som han kallar sig Men är man idiot, självgod och lite knäpp så kanske man tror att man passar bra på den positionen.
Senast redigerad av 8711 2013-12-11 kl. 19:03.
2013-12-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Svårt att förstå varför Jimmie Åkesson valt en sån jävla groda till presssekreterare och stabschef som han kallar sig Men är man idiot, självgod och lite knäpp så kanske man tror att man passar bra på den positionen.

Han har bett om ursäkt för sitt uttalande. Det är bara Z.Z. här som fortfarande tycker det var bra.
2013-12-11, 19:04
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Han har bett om ursäkt för sitt uttalande. Det är bara Z.Z. här som fortfarande tycker det var bra.

Fortfarande svårt att förstå vad Jimmie Åkesson ser i honom. Han ger ju inte ett så där superbra intryck i allmänhet kan jag inte påstå Samma sak med Kinnunen egentligen. Dom känns som lite halvt på skämt hela tiden.
2013-12-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Fortfarande svårt att förstå vad Jimmie Åkesson ser i honom. Han ger ju inte ett så där superbra intryck i allmänhet kan jag inte påstå
Under järnrörsskandalen gjorde han en suverän insats i Barpol med Niklas Svensson. Men problemet är en allmän mentalitet i partiet som handlar om att väljarna och partimedlemmarna ses som en belastning och hinder i vägen för "acceptans" som ett rumsrent parti.

En del av detta tror jag kommer från Ian Wachtmeister som hade idéer om att partier skulle organiseras som börsföretag. Annat kommer från personernas bakgrund i sekthögern. En sådan som Anna Troberg såg redan igår när Expresen hängde ut politiker att detta var ett hot mot demokratin, men det finns ytterst få sverigedemokratiska politiker som är förmögna att komma fram till sådana principiella insikter.
2013-12-11, 19:19
Medlem
När det gäller mig kan jag bara säga att jag fått ett enormt stöd
från kända och okända i de flesta politiska läger.
Mohammed från Libanon ringde och frågade om jag var rasist.
När jag förklarade hur jag stött invandrare blev han vänlig.
Det slutade med att han erkände att SD:s partiprogram var bra.

Expressen gick för långt. I stället för en debatt om SD:s politiker
har frågan om Expressen som en övervakningspolis kommit i blickpunkten.
Senast redigerad av amalrik 2013-12-11 kl. 19:40.
2013-12-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Under järnrörsskandalen gjorde han en suverän insats i Barpol med Niklas Svensson. Men problemet är en allmän mentalitet i partiet som handlar om att väljarna och partimedlemmarna ses som en belastning och hinder i vägen för "acceptans" som ett rumsrent parti.

En del av detta tror jag kommer från Ian Wachtmeister som hade idéer om att partier skulle organiseras som börsföretag. Annat kommer från personernas bakgrund i sekthögern. En sådan som Anna Troberg såg redan igår när Expresen hängde ut politiker att detta var ett hot mot demokratin, men det finns ytterst få sverigedemokratiska politiker som är förmögna att komma fram till sådana principiella insikter.

Fast SD svänger nu när det gäller uthängning av privatpersoner.
De har väl känt hur vinden blåser.
2013-12-11, 19:35
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
När det gäller mig kan jag bara säga att jag fått ett enormt stöd
från kända och okända i de flesta politiska läger.
Mohammed från Libanon ringde och fråga om jag var rasist.
När jag förklarade hur jag stött invandrare blev han vänlig.
Det slutade med att han erkände att SD:s partiprogram var bra.

Expressen gick för långt. I stället för en debatt om SD:s politiker
har frågan om Expressen som en övervakningspolis kommit i blickpunkten.

Vad pratar du om? Vem fan är du liksom?
2013-12-11, 19:39
Medlem
8711s avatar
Citat:
Vad pratar du om? Vem fan är du liksom?

Han är en kännande Sverigedemokrat som försöker känna av valvindarna och bedöma vart vindarna blåser

Jag känner också av ett enormt stöd från övriga samhället för mitt partival. Får dagligen bekanta mig med nya sympatisörer som man inte anat innan. Föraktet för kvällspressen är totalt! Min granne sa mycket radikala saker så sent som idag. Jag kan inte anteckna det hon sa tyvärr, det var för radikalt och egentligen inget Sverigedemokraterna står för. Men hon skulle rösta på Sverigedemokraterna. Stödet växer ute i stugorna Sverigevänner! Sån här förföljelse av oss slår bara tillbaka på dom själva! SD2014!
Senast redigerad av 8711 2013-12-11 kl. 19:49.
2013-12-11, 19:59
Medlem
Jag är inte helt sur, jag har trott att sådana där efterblivna inlägg som hon Stensby gjort var agent provocateur-er ur internetvänstern.
Visst är det tråkigt för de som drivit partiet framåt i uppförsbacke att de får lämna på ett sådant ruskigt sätt.
Men nu kommer ju ett riktigt landsfadersämne såsom Torssell högre upp på listan, eller varför inte en moder såsom doktor Tanja Bergkvist?
2013-12-11, 20:03
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egenintresset
Jag är inte helt sur, jag har trott att sådana där efterblivna inlägg som hon Stensby gjort var agent provocateur-er ur internetvänstern.
Visst är det tråkigt för de som drivit partiet framåt i uppförsbacke att de får lämna på ett sådant ruskigt sätt.
Men nu kommer ju ett riktigt landsfadersämne såsom Torssell högre upp på listan, eller varför inte en moder såsom doktor Tanja Bergkvist?

Är hon med i partiet?
2013-12-11, 20:24
Medlem
8711s avatar
Citat:
Är hon med i partiet?

Varför så förvånad? Tillströmningen är enorm!
2013-12-11, 20:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Trodde den här tråden var ämnad till att diskutera SD och opinionsundersökningar. Där kan man konstatera att SDs ökning avstannat och med de senaste dagarnas rasist avslöjande blir inte jag förvånad om de sjunker ett par procent i opinionsmätningar som just nu genomförs.

Hade Expressen stannat vid SD-politiker så hade nog många tyckt att avslöjandena var ok, men nu har alltså Expressen tillsammans med brottsdömda vänsterextremister (med AFA-förflutet) skapat ett åsiktsregister över vanliga privatpersoner och dessutom gjort hembesök hos privatpersoner i syfte att krossa dem eller förlöjliga dem, inför kamera.

De har gått så långt att även en del politiskt korrekta journalister har reagerat på det här övergreppet.

Och nu har ett sökbart register lagts upp på nätet så att våldsvänstern kan söka upp folk och misshandla dem, eller göra livet surt för dem på andra sätt. Expressen medverkar till detta.

Det är som taget ur en kommunistdiktatur. Får mig att tänka på STASI och Östtyskland.

Det här lär alstra många sympatiröster till SD, när folk inser den fulla vidden av detta. Snart är det 15% som gäller...
Senast redigerad av -Info- 2013-12-11 kl. 20:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in