Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Ja det borde kunna ge en topp i OU. Jimmie verkar ha varit med i både DN och SvD som har många moderatväljare, som kan bli påminda om SDs existens. Men sossarna som gick tillbaka till S i början på corona behöver säga SD i OU också.
SD blev som störst när media visade upp partiet, man fick då även socialdemokrater till partier. För att ett konservativt block ska bli verklighet måste SD ta tillbaka dessa väljare.
Detta vet säkert M och högeretablissemanget. Om man ska ha ett maktskifte måste SD fått utrymme i dessa mediekanaler.
Exempelvis artikeln nedan:
https://t.co/IfHfuraoIG?amp=1
'”Järnladyn” lämnade M för SD – är nu vågmästare'
Ytterligare ett bra förvärv av SD i Stockholm kommun.