2021-04-23, 23:37
  #94009
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
De naiva supportrarna av det påhittade "blågula" blocket får nog snart börja gråta när Kristersson går ut i gemensam debattartikel med Folkpartiet.

https://www.dn.se/debatt/sa-vill-vi-hjalpa-barn-och-unga-som-drabbats-av-pandemin/

"Nu vänder det", attans nu tog Moderaterna Folkpartiet i båten igen...

Fy vad jag är elak på Fredagar

Ja och det är intressant hur näringslivet nu försöker lyfta fram Annie Lööf som statsministerkandidat genom att använda DI som propagandaorgan.

Trodde de ville ha Kristersson där så lite intressant. Lööf är ju dock gullebarnet hos globalisterna så inte så konstigt egentligen.
2021-04-23, 23:41
  #94010
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Självklart är motståndet och hatet mot SD som störst i Stockholm.Röstfördelningen är också annorlunda, MP och V är större än på riksnivå och de offentliganställda byråkrater, myndighetsanställda, medie och kulturelit mm som på betald arbetstid skall upprätthålla den värdegrund som det mångkulturella och politiskt korrekta samhällsbygge som är i vardande bygger på, är formidabla hinder att överbrygga.

Men självklart finns det konservativt sinnade väljargrupper hos M, KD, L och S som börjar få nog och som personligen ser sin livskvalitet bli sämre och vardagen otryggare i spåren av den samhälsomdaning som pågår.

Gettofiering, våld, brottslighet, förslummning, klotter, skräp, värdegrundsförtryck, wokesignalering, mångkultur, ensidig mediebevakning och pekfingerdiktering av hur man skall tycka och tänka är inte så jävla kul som den styrande eliten tror.
För att inte tala om det medvetna motarbetandet av traditioner, sedvanor och traditionell kultur.


M har ju redan förlorat stort väljarstöd sedan Reinfeldtåren och visst kan SD ta mer av dem.
Tror också det finns kvar lite traditionella väljare hos S som känner sig allt mer främmande och redo att gå över till SD.

Däremot är ju SDs organisation i Stockholm undermålig och ett ränksmidande ormnäste av inkompetens, nepotism och ovärdiga representanter.
Där måste man skärpa sig.

Där sammanfattade du anledningen varför många idag röstar SD. Vi är trötta på allt detta. Även dekadensen och allmänna ruttnandet av samhället.
2021-04-25, 23:30
  #94011
Medlem
HejaFinlands avatar
Riks talar om Expressen-undersökningen om väljare som var bakom betalvägg. Om att SDs väljare är trognast.

https://www.youtube.com/watch?v=qyyCSZnJ510
2021-04-25, 23:57
  #94012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Riks talar om Expressen-undersökningen om väljare som var bakom betalvägg. Om att SDs väljare är trognast.

https://www.youtube.com/watch?v=qyyCSZnJ510

Tack för att du visade denna. Tobias Andersson är verkligen ett framtidslöfte inom SD. Jag är mycket imponerad. Hoppas att också fler kvinnor kan träda fram. Jessica Stegrud i alla ära men för partiets bästa behövs några till framträdande.
2021-04-26, 08:42
  #94013
Medlem
Mycket utrymme för SD i MSM den senaste tiden. Snart är SD ikapp M igen på ca 21%.
2021-04-26, 11:04
  #94014
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Mycket utrymme för SD i MSM den senaste tiden. Snart är SD ikapp M igen på ca 21%.

Ja det borde kunna ge en topp i OU. Jimmie verkar ha varit med i både DN och SvD som har många moderatväljare, som kan bli påminda om SDs existens. Men sossarna som gick tillbaka till S i början på corona behöver säga SD i OU också.
2021-04-26, 11:09
  #94015
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det borde kunna ge en topp i OU. Jimmie verkar ha varit med i både DN och SvD som har många moderatväljare, som kan bli påminda om SDs existens. Men sossarna som gick tillbaka till S i början på corona behöver säga SD i OU också.

SD blev som störst när media visade upp partiet, man fick då även socialdemokrater till partier. För att ett konservativt block ska bli verklighet måste SD ta tillbaka dessa väljare.

Detta vet säkert M och högeretablissemanget. Om man ska ha ett maktskifte måste SD fått utrymme i dessa mediekanaler.

Exempelvis artikeln nedan:

https://t.co/IfHfuraoIG?amp=1

'”Järnladyn” lämnade M för SD – är nu vågmästare'

Ytterligare ett bra förvärv av SD i Stockholm kommun.
__________________
Senast redigerad av Haddock93 2021-04-26 kl. 11:12.
2021-04-26, 11:12
  #94016
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
SD blev som störst när media visade upp partiet, man fick då även socialdemokrater till partier. För att ett konservativt block ska bli verklighet måste SD ta tillbaka dessa väljare.

Detta vet säkert M och högeretablissemanget. Om man ska ha ett maktskifte måste SD fått utrymme i dessa mediekanaler.

Den dag DN släpper sitt nazist-touretts och inser att SD kan ge dem borgerlig valseger och försvaga S för lång tid framåt så är SD normaliserat i svensk politik.
2021-04-26, 15:07
  #94017
Medlem
Ja nu är SD riktigt på gång. Synd att Järnladyn är lite gammal men hon kan ändå dra en del kvinnor i Stockholmsområdet. Och Expressen skriver också om att SD satsar pengar på en "kommunalrådskola". Begreppet "äntringstyrka" gjorde att några fick hjärtat i halsgropen.

Och SD-förslagen om minskade bidrag för icke-medborgare faller i god jord. Jag är mer optismisk för SD:s utveckling nu.

Jimmie har blivit starkare, det är också viktigt.
2021-04-26, 15:36
  #94018
Medlem
Bra drag i SD nu. Presenterar förslag efter förslag som vanligt folk håller med om, mycket mediaexponering och positiv sådan. Dessutom bra att de håller sig borta från Corona och fokuserar på sådant där de har tyngd som invandring samt lag och ordning. Spontant känns det som att hela snacket om "Mäns våld mot kvinnor" faktiskt kan gynna SD också.

Förväntar mig en uppgång i opinionen framöver. Förhoppningsvis kan vissa av de presenterade förslagen som att knyta bidrag till medborgarskapet också locka över vissa sossar så att de inte bara kanibaliserar på M och KD (även om det inte heller är dåligt, men ska det bli en konservativ valseger måste röster komma från vänsterhåll också).
2021-04-26, 15:44
  #94019
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
SD blev som störst när media visade upp partiet, man fick då även socialdemokrater till partier. För att ett konservativt block ska bli verklighet måste SD ta tillbaka dessa väljare.
Detta vet säkert M och högeretablissemanget. Om man ska ha ett maktskifte måste SD fått utrymme i dessa mediekanaler.
Exempelvis artikeln nedan:
https://t.co/IfHfuraoIG?amp=1
'”Järnladyn” lämnade M för SD – är nu vågmästare'
Ytterligare ett bra förvärv av SD i Stockholm kommun.

Inte Stockholms kommun, Upplands Bro. SD är starka i mer sossiga kranskommuner i länet. Lite som i övriga Sverige. Bra att hon omvänt sin son också!
2021-04-26, 15:46
  #94020
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Bra drag i SD nu. Presenterar förslag efter förslag som vanligt folk håller med om, mycket mediaexponering och positiv sådan. Dessutom bra att de håller sig borta från Corona och fokuserar på sådant där de har tyngd som invandring samt lag och ordning. Spontant känns det som att hela snacket om "Mäns våld mot kvinnor" faktiskt kan gynna SD också.

Förväntar mig en uppgång i opinionen framöver. Förhoppningsvis kan vissa av de presenterade förslagen som att knyta bidrag till medborgarskapet också locka över vissa sossar så att de inte bara kanibaliserar på M och KD (även om det inte heller är dåligt, men ska det bli en konservativ valseger måste röster komma från vänsterhåll också).

Ja kan Coronan släppa greppet också så kan SD höras ännu mer i debatten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in