Citat:
Ursprungligen postat av
regnidagigen
Nu börjar jag bli trött på denna åldersdiskriminering. Jag bor på vischan + långt in i skogen, och alla bönder och skogsägare är typ 70+, och oss i detta hus inräknat röstar alla på SD. I vårt valdistrikt röstade över 20% SD. Det är vi förhatliga åldringar som bor här.
Blir vi fortsatt belagda med nedsättande tillmälen ska jag propagera för C. De vore tacksamma för våra röster, och jag hoppas att så många som möjligt får leva i 20 år till och rösta rätt.
Har bott här i 18 år och aldrig pratat med en såsse. Möjligtvis några Kd.

Jag har i flera inlägg pekat på att ”äldre” icke är någon homogen väljargrupp. Man röstar på samma parti som i yngre dar. Har man vart sosse eller moderat håller man på det. Och jag kan tro att många av dina skogsägarekollegor håller på C. Eller åtminstone har hållit...Jag har också pekat på att det främst är de under 80 som kan tänka sig att byta parti.
Det finns ingen på Flashback som ”hatar äldre”. Däremot är det en lite tuffare ton här än på ex vis familjeliv. Vi raljerar om äldre men även om yngre som är åt vänster.
När några här på forumet raljerar om folk på vischan menar de nog äldre fanatiska sossar på bruksorter. Men dumt att göra det; även där har många börjat tänka till!
Alla vet att SD har brutit sig in bland de i din åldersgrupp. Och det är friskt med såna klarsynta som dig. Du är varmt välkommen och jag kan säga att de flesta här på Flashback lyfter på hatten för en sån klok person som du!
Jag kan förstå att du nog inte talat med en sosse. De är ovanliga i företagsamma bygder. Och du, var kvar i SD. Där är du välkommen. Bland Stureplanscentern tror jag inte du vill vara. Återigen heder åt en klarsynt som du! Från en som har 16 år kvar till 70-årsdagen.