2018-08-19, 18:21
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Håller med dig om det sistnämnda men hur vore det om du svarade på min kommentar på ditt inlägg där du nämnde mig vid namn?

Men jag har inget att svara.

Det du kallar 'att kolla i backspegeln' kallar jag att dra lärdom av andras misstag.
Så jag anser att det rimligaste är att anta att underskattningen blir ungefär lika stor i år som under val 2006/10/14. Kanske blir man *något* bättre på att mäta SD.
2018-08-19, 18:21
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Nu har 11 300 röstat och Åkesson ligger på hela 76%. Ett extraordinärt högt tal med tanke på att det hela ligger på Expressen.se.

Hälften vill väl se Löfven trycka till Åkesson ordentligt.
2018-08-19, 18:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder

Fysiskt då menar du som han var på väg att göra 2014 med Lööf? För mentalt har han ingen chans i alla fall.
2018-08-19, 18:25
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Nu har 11 300 röstat och Åkesson ligger på hela 76%. Ett extraordinärt högt tal med tanke på att det hela ligger på Expressen.se.

Det är dock lite märkligt att siffrorna varit de samma sedan början; 1000 röster eller 11000; SD har hela tiden 76%.
2018-08-19, 18:38
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Den undersökningen lär försvinna lika fort som den senaste där SD fick olämpligt stort stöd. Expressen är notoriska på området.

Frågan är varför Expressen utsätter sig för dessa undersökningar när de ändå gång på gång får "fel" resultat? Tidigare i veckan - samma dag som Expressen hade sin partiledardebatt - trodde ca 65% av tidningens läsare att Sverigedemokraterna skulle bli största parti i valet. Den omröstningen togs bort illa kvickt. Politisk Korrekthet är uppenbarligen fortfarande viktigt inom mainstream medierna...
2018-08-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är dock lite märkligt att siffrorna varit de samma sedan början; 1000 röster eller 11000; SD har hela tiden 76%.

Nu har 16000 röstat, Jimmie har fortfarande 76%

Gör en amatöranalys: 76% av Expressens läsare är Sverigedemokrater
Senast redigerad av runorkul 2018-08-19 kl. 19:14.
2018-08-19, 19:21
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul

Eller sympatiserar med SD - mera exakt

Men skulle inte förvåna det minsta, om analysen är mer eller mindre helt korrekt - ändå
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-08-19 kl. 19:29.
2018-08-19, 19:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder

Reinfeldt sa redan 2010 att enda sättet för honom att vinna över JÅ i en debatt är om Jimmie kommer full och börjar slåss. Du tror kanske att Löfvens retorik är Reinfeldts vida överlägsen?

Vad bra, låt Löfven och Åkesson ha en statsministerkandidatduell så får vi se vad det hela utmynnar i.

Det blir knepigt för SVT/TV4 att inte välja JÅ när nu nästan 80% av tiotusentals röstande vill se honom debattera. Då bevisar man ju än en gång att SD behandlas annorlunda.
Det blir ju då också extra svårt för någon som tex Kristersson att kräva statsministerposten vid eventuellt samarbete när han inte ens varit aktuell i MSM.

Citat:

Då vore det bra om alla dessa genast slutade läsa och klicka på skiten, både denna och aftonbladet, även dn och svd. Då går de fort under. Glöm inte Jim "dra åt helvete" Olsson och änkan Barbro Feldt som under förnedrande former sparkades från sitt ideella arbete på Röda Korset pga en invandrare och som senare begick självmord eftersom MSM hängde ut henne som en rasist.
http://snaphanen.dk/2014/07/07/sondagskronika-vardegrunden-skordar-liv/
2018-08-19, 19:34
Medlem
Wkblades avatar
Citat:

Jag noterade detsamma vid 12500 röster. Skumt.
2018-08-19, 19:45
Medlem
SvinFins avatar
Citat:

Alltså, man blir så förvånad över resultatet.
Här brottas SD med 20% lite här och där, men när det gäller snabba undersökningar i dagstidningar så regerar de.
Man gläds givetvis, men varför är inte resultatet likadant när det gäller "vanliga" undersökningar?
Jag tror att det generella missnöjet är enormt och detta är tecknet som visar att många, många egentligen vill rösta på SD men de har inte tippat över för partibyte än.
Men det kanske kommer.
2018-08-19, 19:46
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Men jag har inget att svara.

Det du kallar 'att kolla i backspegeln' kallar jag att dra lärdom av andras misstag.
Så jag anser att det rimligaste är att anta att underskattningen blir ungefär lika stor i år som under val 2006/10/14. Kanske blir man *något* bättre på att mäta SD.
Jag nöjer mig det svaret. Skönt närnågon kan vara uppriktig och inte svamlar till det.Tack!
2018-08-19, 19:54
Medlem
Jag har inte följt tråden det senaste men kollade på expressen.se. Detta bör tas på allvar!! Vi är uppe i 18000 röstande och ställningen är:

Jimmie 76%
Lurige UK 8%
Löfvet 6%
Röd-Annie 3%

Väldigt svaga siffror för Löfvet, han stödjer dock Svenska traditioner som att gå till korvkiosken....

Jag har aldrig hört att SD har trollarmé typ "Jag är här". Hur vågar Expressen visa sådana siffror? Någon som festat för mycket? Hur är detta möjligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in