2018-08-19, 16:55
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Den enklaste formeln för att uppskatta SDs valresultat är ett historiskt faktum.

SD har fördubblats i varje val utom ett. Vilket har redovisats tidigare i tråden.

12,86 gånger 2 är 25,72.

Se där! Helt plötsligt dyker det magiska talet 25 upp igen.

Vanans makt är stor. Utan att det är vetenskap.

Idag är det 3 veckor till valet. Mycket kan hända på den tiden som påverkar opinionen. Men i dagsläget så förefaller 25 procent plus minus 2 vara en rimlig nivå för SD. Trots att Sentio visar något under. Det är med sin sista undersökning före valet man prickat valresultatet två val i rad.

Haha, ja, allt pekar på runt 25% just nu
Å andra sidan har vi tre veckor kvar - Löfven, Fridolin och Uffe kommer inte att lyckas att gömma sig så här länge.
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Menar du att YouGov sitter och bestämmer själva vad resultatet av mätningen ska bli?

Ja, det menar 8711. Denne 8711 är helt dum i huvudet när det gäller mätningar
2018-08-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Oj ursäkta jag hittade undersökninen nu. Nu var det 76% för the Jimmie. Hur kan det komma sig att SD alltid överlägset vinner denna typ av mätningar? Är SD sympatisörer mer taggade?

Så klart de är mer taggade de vill ju ha en förändring. De andra sitter lugn och inväntar döden.
2018-08-19, 17:07
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Å andra sidan har vi tre veckor kvar - Löfven, Fridolin och Uffe kommer inte att lyckas att gömma sig så här länge.

Håller med dig om det sistnämnda men hur vore det om du svarade på min kommentar på ditt inlägg där du nämnde mig vid namn?
2018-08-19, 17:11
Medlem
SvinFins avatar
Så det kan bli. Kom nyss från en middag med arbetsgivaren där det talades om SD:are och hur hemska de är. Sedan kollar man in omröstningen i Expressen, lägger en röst på Jimmie och ser resultatet.
Livet är fint. ✌️
2018-08-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Det ligger något i det YouGov liksom de flesta andra har en panel och de kan välja vilka de ska fråga från gång till annan. Det handlar om deras etiska kompass hur de vill hantera sin panel och sitt resultat.

Finns ingen kontrollmyndighet, ingen auktorisation vad gäller opinionsinstitut. Men jag har ändå ganska stor tilltro till YouGov. Frågan är bara hur representativ deras panel är.

Instituten har det gemensamt hur representativa är deras paneler och vad tycker alla de som alltid är otillgängliga för institut. Min hypotes är att 50% av svenskarna aldrig svarat på en enkät men de som sitter i paneler kan ha gjort det dussintals gånger.
2018-08-19, 17:20
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFin
Så det kan bli. Kom nyss från en middag med arbetsgivaren där det talades om SD:are och hur hemska de är. Sedan kollar man in omröstningen i Expressen, lägger en röst på Jimmie och ser resultatet.
Livet är fint. ✌️

Även omröstningen är fint, som snus - Därför försvinner den kanske!

S-vetsaren med sina K-amrater kan slänga sig i väggen, även om dom får sitta kvar ytterligare tre veckor...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-08-19 kl. 17:51.
2018-08-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varoom
B t w. Undersökning på Expressen just nu; vem ska vara inbjuden till statsministerkandidatsduell i TV: ca 4300 svarat hittills varav 75% på JÅ, 8% UK, 7% SL och resten får 1-2% var.
Webbundersökningar gäller inte för något, de visar bara vad de som röstade tyckte, det representerar inte mer än det.
Men vad som länge har förundrat mig är hur datorvana och IT-medvetna SD:s anhängare är, de ska ju enligt expertis i Stockholms innerstad mest bestå av white trash, obildade bonnläppar som är dummare än tåget, som får klockorna att stanna och blommorna att vissna.
2018-08-19, 17:33
Medlem
Men det kan väl ändå inte vara så att SD-anhängare sitter mer vid datorn än andra? Jag fattar inte detta. Nu har c:a 9000 röstat och Jimmie får 76%. Det finns ju en jäkla massa PK-människor och Café Latte ungdomar som hänger ännu mer på Internet tycker jag. SD till natten, SD till frukost, SD till middag, allt verkar vara SD numera.

Hur är verkligheten? off topic, sätt in fler valobservatörer även från Ryssland, Polen och Trumpland.
2018-08-19, 17:44
Medlem
Citat:
Men det kan väl ändå inte vara så att SD-anhängare sitter mer vid datorn än andra? Jag fattar inte detta. Nu har c:a 9000 röstat och Jimmie får 76%. Det finns ju en jäkla massa PK-människor och Café Latte ungdomar som hänger ännu mer på Internet tycker jag. SD till natten, SD till frukost, SD till middag, allt verkar vara SD numera.

Hur är verkligheten? off topic, sätt in fler valobservatörer även från Ryssland, Polen och Trumpland.
Har SD något organiserat med detta? Typ som Israel har internet "brigader", det kommer in en rapport att det skrivits något ev. negativt om Israel, Sionismen eller judar och så gör de ett massutskick till frivilliga att gå dit och bemöta och försvara om där finns kommentarsfält eller omröstning. Tror även de bistår med sk talking points.
2018-08-19, 17:53
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Har SD något organiserat med detta? Typ som Israel har internet "brigader", det kommer in en rapport att det skrivits något ev. negativt om Israel, Sionismen eller judar och så gör de ett massutskick till frivilliga att gå dit och bemöta och försvara om där finns kommentarsfält eller omröstning. Tror även de bistår med sk talking points.

Det är såklart väldigt enkelt att se ar rösterna kommer ifrån. Jag tror du kan utesluta att en armé med SD- troll har manipulerat röstningen.
2018-08-19, 17:58
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Nu har 11 300 röstat och Åkesson ligger på hela 76%. Ett extraordinärt högt tal med tanke på att det hela ligger på Expressen.se.
2018-08-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är såklart väldigt enkelt att se ar rösterna kommer ifrån. Jag tror du kan utesluta att en armé med SD- troll har manipulerat röstningen.
Jag tror inte de har en "troll-armé", det är nog bara entusiaster som är aktiva. Men SD anhängare verkar vara mycket aktiva på sådant här som internetomröstningar, SD verkar där ofta ligga skyhögt över deras generella stöd i landet Det är väl bra för vilket parti som helst att ha aktiva entusiastiska supportrar.
I ett litet land hade det nog lätt kunnat visas på en "troll-armé", Israel kan värva sådana supportrar i global skala.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in