2018-05-22, 19:59
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.dn.se/nyheter/politik/dnipsos-bara-fyra-procentenheter-mellan-s-och-sd/
DN/Ipsos: Bara fyra procentenheter mellan S och SD
Citat:
Socialdemokraterna dyker till Juholt-nivå och får 24 procent i DN/Ipsos majmätning. Samtidigt får Sverigedemokraterna den högsta noteringen hittills i mätserien. Avståndet mellan partierna är nu bara 4 procentenheter.
Citat:
Sedan valet 2014 har S tappat nästan var fjärde väljare. DN/Ipsos siffror visar att bakom nedgången ligger fortsatta väljarförluster till Sverigedemokraterna de senaste månaderna – just det flöde som S hoppas stoppa med en hårdare retorik kring migration och integration. Det växande väljarstödet för SD gör att skattningen i maj på 20 procent är den högsta någonsin i DN/Ipsos mätserie. Trenden har varit uppåtgående hela våren, från 16 procent i februari.
S 24 (-2)
M 22 (+1)
SD 20 (+3)
C 9 (-3)
V 9 (+1)
L 5 (-)
KD 4 (+1)
MP 4 (-)
Soros maffian ger upp och korrigerar!

EDIT:
trean

Maj:
SD = (19,4 + 23,1 + 16,9 + 23,0 + 18,7 + 19,2 + 20) / 7 = 20.04%

20%! Jag gissade rätt månadssnittet. Var är min medalj!?
Senast redigerad av FlashyBear 2018-05-22 kl. 20:03.
2018-05-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
https://www.dn.se/nyheter/politik/dnipsos-bara-fyra-procentenheter-mellan-s-och-sd/

S 24 (-2)
M 22 (+1)
SD 20 (+3)
C 9 (-3)
V 9 (+1)
L 5 (-)
KD 4 (+1)
MP 4 (-)

EDIT:
trean
Jaha titta där är uppjusteringen igen! Så jävla genomskinligt.

(Det har alltid varit Wolodarskis dröm att kapa 3 pe från C och ge lika många till SD lagom till valrörelsen går in i turboläge!)
2018-05-22, 20:13
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

(Det har alltid varit Wolodarskis dröm att kapa 3 pe från C och ge lika många till SD lagom till valrörelsen går in i turboläge!)

Undrande87 avslöjade judarna från Inizio.
Andra avslöjade judarnas "hemliga" mätningar.

Inte ens Wolodarski vågar nu hålla SD nere!
2018-05-22, 20:13
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:

Extra roligt då det ikväll precis har varit debatt mellan Jimmie och Annie på Expressen. Där kammade han hem ännu mer sympati, utan tvekan.
2018-05-22, 20:18
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ipsos 20! (+3)

Rubrik: ”S dyker till Juholtnivå - SD närmar sig bakifrån”

S 24 (-2)
M 22 (+1)
SD 20 (+3)
C 9 (-3)
V 9 (+1)
L 5 (-)
KD 4 (+1)
MP 4 (-)

"...SD närmar sig bakifrån" Rubriksättaren tog kvällsgroggen tidigt idag
2018-05-22, 20:21
Medlem
stevenstillss avatar
Känns som en upprättelse efter den märkliga synkrona nedjusteringen av SD för något år sedan i de svenska instituten. Nu passar det att börja justera upp SD med 3-4% i ett slag. Det bara bekräftar den agendadrivna sänkningen då SD skulle ner från 20-22% till 15% i de svenska instituten och S och C haussas. Fult är bara förnamnet. Dessförinnan låg ju SD, S och M rätt så lika mellan 22-25% i samtliga institut och man kunde ana ett nytt politiskt landskap. Nu är vi tillbaks där igen. Skammen går på torra land.
Senast redigerad av stevenstills 2018-05-22 kl. 20:24.
2018-05-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
Nu har jag tittat närmare på SCBs metoder och det framkommer att de knappt viktar alls, se sida 10:
https://www.scb.se/contentassets/ed452064a5a54c189df3da7e576cdf4c/me0201_kd_2017_rv_171205.pdf
"Uppgiften om vilket parti man röstade på i senaste riksdagsval utgör den
centra hjälpinformationen som används i skattningen av valresultat vid val
idag."

Rådata SD november 2017: 13,1% Efter viktning: 14,8%
Rådata Maj 2017: 16% Efter viktning: 18,4%
Spännande läsning. Som jag misstänkte ger de inte ut all data till vem som helst men eftersom de här publicerar rådata för två mätningar borde jag ha möjlighet att få tillgång till lite mera.
Jag får dock kasta min miniberäkning i papperskorgen.

20% Ipsos vad händer!?
2018-05-22, 20:22
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Undrande87 avslöjade judarna från Inizio.
Andra avslöjade judarnas "hemliga" mätningar.

Inte ens Wolodarski vågar nu hålla SD nere!

Inte varje dag man kan läsa en hyfsad analys i DN, nedan var ett undantag.

Citat:
-Våra mätningar visar att bland väljare som tycker att invandring är en viktig fråga så har SD med marginal högst förtroende. Partiet gynnas när debatten domineras av flyktingfrågan. Socialdemokraterna däremot har ett svagt förtroende på det här området, säger David Ahlin.
Han pekar på att efter förslaget om de ensamkommande har S gett besked om en mer restriktiv migrationspolitik framöver.

– Partiet säger en sak och gör något annat, ord och handling går inte ihop.
2018-05-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever

Intressant. Vi har ju spekulerat i om stigmat minskar ju större SD blir. För vissa är det nog så, men för många som investerat hårt i 7K och öppet kallat folk rasister och nazister så kanske stigmat gör det ännu hårdare att komma ut som SD:are.

Tror stigmat är väldigt beroende på hur trycket är utifrån. Kan inte svara för någon annan men om någon ändrat sig och bytt till vad jag tycker är vettiga åsikter så är jag glad att de bytt snarare än hånar de för deras tidigare åsikter.

Är viktigt att vi inom den Sverige vänliga rörelsen inte gör samma misstag som 7klövern gjort, dvs att attackera de som röstar på våra motståndare. Ta debatten, kom med argument, fakta och statistik men attackera personen. Det kommer bara cementera folk i deras skyttegravar.

Ipsos på 20 %. Herregud det är som "flyktinghösten" eller innan valet 2014. Fan vad härligt!!

Någon som sett vad det exakt är? 19,X eller 20,X?
2018-05-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Extra roligt då det ikväll precis har varit debatt mellan Jimmie och Annie på Expressen. Där kammade han hem ännu mer sympati, utan tvekan.
Exakt.

Jag säger det igen, när S och C tappar stort samtidigt och SD går upp kan man liksom inte dra slutsatsen att nedgången för S beror på att de skrämt bort asylkramare med ny hård politik.

När S och C tappar samtidigt just efter att båda varit inblandade i afghanamnestin så är det där som skon klämmer.

Mitt i ett känsligt läge när invandringen är en stor fråga och väljarna tycker det är skönt att vi lagt den värsta idiotin bakom oss, drämmer de till med det sjukaste och mest orättfärdiga som någonsin hänt i invandringsväg. Allt som är fel kan vara fel. Det är en exklusiv deal för en enskild etnisk grupp som får en gräddfil (detta är ren rasism, till skillnad från det mesta som får den stämpeln). Det är 99,4% män. De saknar asylskäl och har tagit upp enorma resurser och kostat många gånger fler per skalle jämfört med syriska flyktingar för att de missbrukat möjligheten att söka som barn. Detta sammantaget får blodet att koka i varje jantesvensk.
2018-05-22, 20:26
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ibland är det näst intill humor att se hur ni vill överträffa varandra i konsten att vara mest idiotiskt. Ni pratar om MENA men ingen utanför er sorglustiga krets fattar vad ni "menar". Inbördes beundran från White Trash.
.
.
.

(min fetning)

Ehh, MENA är ett vedertaget begrepp inom business-världen (eller vad man nu skall kalla det). Middle East and North Africa. Så att anta att det är ett hitte-på-ord bland flashback-medlemmar är fel.

Sen är det ju trist att du sjunker lågt i dina nedsättande termer om hudfärgsresonemang. Unket!
2018-05-22, 20:28
Medlem
Citat:

S 24 (-2)
M 22 (+1)
SD 20 (+3)
C 9 (-3)
V 9 (+1)
L 5 (-)
KD 4 (+1)
MP 4 (-)

EDIT:
trean

Maj:
SD = (19,4 + 23,1 + 16,9 + 23,0 + 18,7 + 19,2 + 20) / 7 = 20.04%

20%! Jag gissade rätt månadssnittet. Var är min medalj!?
Det är skickad med Post Nord, bra jobbat.

Underbart att se att även PK OI:s nu släppt sargen, nu när PK-trycket minskat, och valet närmar sig (Sorry, kunde inte låta bli, Kripsan, skämtar bara)

Nästan ännu mer underbart: Centern ner 3 procentenheter, det ä mycket de.

Kan bli en sensation, för att inte säga slakt...

Nu när MSM/PS insett vad de gjort genom att berätta (lite av) sanningen, kommer det blir lager på lager av friserade bilder fram till valet.. eventuellt. Men sanningen renar.
Senast redigerad av Fnysington 2018-05-22 kl. 20:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in