Citat:
Sånt där gjordes på papper för inte så länge sen, men eftersom papper inte är så värst intelligent av sig kan det inte hoppa över följdfrågor som inte är relevanta när man svarade nej på första. Istället för att fråga om man är intresserad av tidningar om hattar rabblas de upp i långa rader. Läser du Hattnytt? Nej. Hattguiden? Nej. Hattfnatt? Nej. Hattextra? Nej. Vintage Hats Magazine? Nej, nej, nej. Instituten borde vara mer belönande. De skulle kunna köra en striptease i en popup bredvid formuläret så att en tjej på bild blir mer lättklädd för varje serie frågor man orkar svara på...
På tal om Sifo - nu är det fredag och då ska den komma om mönstret från mars och april består, fast den kommer inte under natten/morgonen som de flesta andra utan ska krångla med att släppa på eftermiddagen. Förra månaden kl 16:59.
På tal om Sifo - nu är det fredag och då ska den komma om mönstret från mars och april består, fast den kommer inte under natten/morgonen som de flesta andra utan ska krångla med att släppa på eftermiddagen. Förra månaden kl 16:59.
Haha, ungefär så men på sifo skulle man fylla i ja/nej på om man läst någon av alla Sveriges dagstidningar innan de började fråga vilken tvål man föredrog, eller vad det nu var de ville ha reda på. Jag skrev till och med till dem och klagade, men eftersom eländet fortsatte la jag ner att svara. Nu fylls min mejlbox av tafatta förfrågningar om min medverkan (visserligen i spamkorgen, men ändå), undrar om ens någon orkar vara med där längre.
Citat:
Jag är inte alls säker på att det är samma sak.
Man frågar troligen om partisympatierna för att "kalibrera" samt för att "mäta" din trovärdighet.
En vanlig mätning handlar däremot 100% om just valet.
Metro/Aftonbladet/SVT/[you name it] *betalar* = Metro/Aftonbladet/SVT/[you name it] bestämmer över frågorna.
Man frågar troligen om partisympatierna för att "kalibrera" samt för att "mäta" din trovärdighet.
En vanlig mätning handlar däremot 100% om just valet.
Metro/Aftonbladet/SVT/[you name it] *betalar* = Metro/Aftonbladet/SVT/[you name it] bestämmer över frågorna.
Mycket möjligt, jag är ju ny så jag vet inte hur det funkar.
Om det är till någon tröst har jag varit med i Sifos onlineundersökningar sen anno dazumal, de kör samma princip. Minns inte om de har frågat om partisympatier där, dock. Däremot dagstidningar, det frågade de om med enorm frenesi innan varje "riktig" undersökning startade. Jag slutade svara för något år sedan, orkade inte klicka i vad jag läst/inte läst varenda gång.