2017-03-27, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Åja, vi kommer väl ändå att ha ungefär 60% svenskar och väldigt många av dom besvikna och röstbenägna. Besvikna söker sig kanske till SD. Och har vi inte 60% Svenskar har vi kanske ändå 55% Svenskar och goda blattar som vissa från Ljugo och Kroatien, Polen, Baltikum, alla blattar är inte Sverigeovänliga. Många goda blattar röstar SD.

Sedan gör storleken skillnad. Får SD 20% deppar Makten, får SD 24% kräks Makten och hela Kulturmarxisteliten, det vill vi uppleva!!

Det ser ganska bra ut för SD. Jag tycker dock att valarbetarna är lite slöa. Bra med splittring inom Vänstern också och att FI tar från MP och V.
Viktigast för SD är att också S sjunker långsamt så att SD blir största parti. Jag tror det kan bli: SD 23%---S 22,5%---M 16%---C 11%, men visst tror gör man i Kyrkan... ....

Vi har väl ca 70% etniska svenskar i landet idag. Om makten deppar eller kräks är väl relativt ovidkommande. Om inte SD kommer i regeringsställning som största parti med en 23-25% minst, begriper jag inte vad det skulle finnas att hurra för. Problemet är att SD inte lyckats bryta isoleringen - de maste finna en koalitionspartner. Och det verkar inte lyckas.
2017-03-27, 12:13
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Om inte SD kommer i regeringsställning som största parti med en 23-25% minst, begriper jag inte vad det skulle finnas att hurra för. Problemet är att SD inte lyckats bryta isoleringen - de maste finna en koalitionspartner. Och det verkar inte lyckas.

Det viktigaste för vårt land är naturligtvis att den inkompetente S-vetsaren med respektive K-amrater avlägsnas!

När SD når förväntat och tillräckligt stöd i opinionen lär det knappast föreligga några svårigheter, särskilt om självbevarelsedriften och sjukdomsinsikten hos M blir mer uppenbar - att samarbeta med SD...

2017-03-27, 12:14
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Det känns lite vanskligt, att förutsätta att SD ökar. Ännu vanskligare är dina lite förhastade slutsatser av (s) nedgang "i övriga Europa". Ta ett land som Tyskland, där har socialdemokratin upplevt ett oerhört uppsving i opinionsundersökningarna; fran ca 20% till nu 33% pa bara nagon manad. Jag tror visserligen inte att svenska (s) har de möjligheterna till ökning, men det är fel att räkna ut dem.

Socialdemokratiska europeiska partier presterar hyggligt i opposition men tappar rejält i regeringsställning, och s är i regeringsställning i Sverige.

http://www.economist.com/news/briefing/21695887-centre-left-sharp-decline-across-europe-rose-thou-art-sick'

Edit: S verkar ha goda chanser att behålla regeringsmakten på Malta i nästa val 2018.
Senast redigerad av Gullegubben 2017-03-27 kl. 12:21.
2017-03-27, 13:23
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Socialdemokratiska europeiska partier presterar hyggligt i opposition men tappar rejält i regeringsställning, och S är i regeringsställning i Sverige.

Utgångsläget för SD inför 2018 är utan tvivel förväntat löftesrik - Sentio mars 26,0 procent!

S förefaller vara på fallrepet, även i Tyskland, delstatsvalet Saarland:

SPD 29,6%

CDU 40,7%

2017-03-27, 15:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Vi har väl ca 70% etniska svenskar i landet idag. Om makten deppar eller kräks är väl relativt ovidkommande. Om inte SD kommer i regeringsställning som största parti med en 23-25% minst, begriper jag inte vad det skulle finnas att hurra för. Problemet är att SD inte lyckats bryta isoleringen - de maste finna en koalitionspartner. Och det verkar inte lyckas.
Vänta med regeringsfunderingarna till efter valet. Ett SD med 27-30 % ställer M inför fullbordat faktum.
2017-03-27, 15:35
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Mars månads mätningar är nu klara!

Genomsnittet för SD 20,6% är det högsta hitintills, trots att våra väl kända skojarinstitut tillåts ingå.

Nu väntar vi med spänning på Demoskop, i början av april...

2017-03-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Utgångsläget för SD inför 2018 är utan tvivel förväntat löftesrik - Sentio mars 26,0 procent!

S förefaller vara på fallrepet, även i Tyskland, delstatsvalet Saarland:

SPD 29,6%

CDU 40,7%

Intressanta siffror! Ja, (s) verkar faktiskt inte vara pa frammarsch riktigt ens i Tyskland, och definitivt inte i Sverige. Det ser bra ut för SD. 1,5 ar kvar till valet....
2017-03-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Genomsnittet för SD 20,6% är det högsta hitintills
Det där var väl inte riktigt sant?
2017-03-27, 21:16
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Den allmänna opinionsutvecklingen torde med stor säkerhet kunna förutses enbart genom att studera medlemsutvecklingen för partierna.

Antal medlemmar vid utgången av 2016:

SD 24412 +1295 - Endast SD bryter trenden!

S 89000 -7000
C 27556 -975
V 16973 -334
Mp 13689 -3046
L 14062 -202
M Inte redovisat - allmän flykt?
KD Inte redovisat

Mycket trevliga siffror - speciellt för SD...

Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-03-27 kl. 21:37.
2017-03-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Efter AKBs helt bisarra senaste tal, där hon totalt rövknullar majoriteten i sitt eget parti, så förutspår jag att M kommer att närma sig riksdagsspärren och där kommer att finnas många nya röster att hämta för SD. Sen lär ju AKB ryka innan valet och då får man se om M kan öka något och göra upp med SD. Att SD och M tillsammans skulle kunna bilda an majoritetsregering är ju en dröm, som kan bli sann. Och PK-etablissemangets värsta mardröm.

Om jag vore Sverigedemokrat skulle jag inte lita på M, Pk-etablissemangets mardröm är förmodligen en renodlad Sverigedemokratisk regering.
2017-03-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Jag har sagt det tidigare men SD måste börjar rikta in sig på S väljare igen. M kommer gå ut med en mer invandringskritisk linjen än S så det är större skillnad mellan S och SD och därmed är steget också lättare att ta.

Jag tänker att SD först måste få till sin första samarbetsvinst i någon fråga med M i riksdagen för att ytterligare bryta ner skämsfaktorn som fortfarande hindrar många att välja SD. Sedan är det dags att vända fokus mot S igen.

En annan mycket viktig fråga för SD i valet är om det sker en ändring så att valhemligheten skyddas bättre än tidigare val. Jag är övertygad om att SD förlorar mycket på att man måste plocka på sig valsedlar tillsammans med andra. (Återigen skämsfaktorn)

Jag tycker SD borde värka för att man antingen bara släppte fram en och en till valsedelbordet eller att det delades ut kuvert med alla partiers valsedlar i respektive val till varje väljare.
2017-03-27, 21:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
SD bör spinna vidare på alla de helt samhällsförstörande skattehöjningar på företagande som S håller på att dra igång. Utmana M på detta. Varför låter vi sossarna fortsätta med detta vansinne trots att ni har alla möjligheter att fälla denna idiotregering?

Om M inte sätter stopp för sossarnas skattehöjningar så är den enda slutsatsen att detta har aktivt stöd från M.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in