2016-05-25, 20:49
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Gjorde man?

http://www.friatider.se/natoavtalet-antogs-med-st-d-av-sd

Fria tider ljuger, omröstningen man tar upp gäller en vilandeförklaring av beslutet i 1-2 veckor. I huvudvoteringen röstade SD nej.
2016-05-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Fria tider ljuger, omröstningen man tar upp gäller en vilandeförklaring av beslutet i 1-2 veckor. I huvudvoteringen röstade SD nej.
Det råder just nu en viss förvirring om detta, men det tänkas att du har rätt. Men SDs skulle ändå av signalpolitiska skäl röstat för en vilandeförklaring, om de nu vill kalla sig en socialkonservativ opposition. Det, tillsammans med hanteringen och klanten Jimmies retorik, gör mig heligt upprörd.
2016-05-25, 21:05
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Det råder just nu en viss förvirring om detta, men det tänkas att du har rätt. Men SDs skulle ändå av signalpolitiska skäl röstat för en vilandeförklaring, om de nu vill kalla sig en socialkonservativ opposition. Det, tillsammans med hanteringen och klanten Jimmies retorik, gör mig heligt upprörd.

Jag har rätt. Man måste levt under en medial sten om man har missat SDs inställning till värdlandsavtalet. Alltid nej till avtalet som sådant. Sedan gick Jansson på eget bevåg ut och sa att de skulle stödja Vs vilandeförklaring och att det fanns konstitutionell grund för att skjuta upp avtalet ett år. Sedan gick alla experter ut och sa att den grunden inte fanns och att det i praktiken skulle innebära ett par veckor. Åkesson gick därefter ut och sa att SD ej kommer rösta för en vilandeförklaring då han delade analysen av att det ej fanns stöd i konstitutionen.

Konstigare än så är det inte.
2016-05-25, 21:12
Medlem
Citat:
I allra värsta fall bara lägga ned sina röster, men även det finner jag själv oacceptabelt. Men att de faktiskt röstade JA, är helt totalt oförlåtligt. Om de verkligen är sanna NATO-motståndare ska de motarbeta vägen mot ett NATO-medlemskap med alla tänkbara tillåtna medel. Nu framstår SD som opålitliga, svaga och förvirrade.
2016-05-25, 21:13
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Jag har rätt. Man måste levt under en medial sten om man har missat SDs inställning till värdlandsavtalet. Alltid nej till avtalet som sådant. Sedan gick Jansson på eget bevåg ut och sa att de skulle stödja Vs vilandeförklaring och att det fanns konstitutionell grund för att skjuta upp avtalet ett år. Sedan gick alla experter ut och sa att den grunden inte fanns och att det i praktiken skulle innebära ett par veckor. Åkesson gick därefter ut och sa att SD ej kommer rösta för en vilandeförklaring då han delade analysen av att det ej fanns stöd i konstitutionen.

Snacka om dum bortförklaring av Åkesson, detta kommer att räknas som ett av hans största misstag när han försvinner efter valet.
2016-05-25, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Chansen att påverka och oerhört svek Du är kanske inte insatt men hade man valt att gå på V-linjen hade man skjutit upp detta ett par veckor innan det gått igenom. Så det var helt rätt att inte obstruera. Hade varit annan femma om beslutet skjutits upp 1 år som det först pratades om.
Spelar ingen roll om det är en dag eller tio år.
2016-05-25, 21:15
Medlem
Citat:

Tydligen, Herr Fake Socialkonservativ

Se Tråden om röstningen.
Senast redigerad av Fnysington 2016-05-25 kl. 21:20.
2016-05-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Spelar ingen roll om det är en dag eller tio år.
Exakt, det är inställningen som räknas.

Och i vissa fall även resultatet, men SD får ju inte ett skit för att göra sig själva till åtlöje samt alienera sig med sina väljare.
2016-05-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Snacka om dum bortförklaring av Åkesson, detta kommer att räknas som ett av hans största misstag när han försvinner efter valet.
Han måste bort innan valet, om SD inte ska framstå som valets stora förlorare. Han är inte kapabel för detta.
2016-05-25, 21:26
Medlem
Citat:
Exakt, det är inställningen som räknas.

Och i vissa fall även resultatet, men SD får ju inte ett skit för att göra sig själva till åtlöje samt alienera sig med sina väljare.

Tycker man gör sig mer till åtlöje genom att "tonårs-trotsa" i nån vecka ihop med kommunister.
2016-05-25, 21:29
Medlem
Citat:
Han måste bort innan valet, om SD inte ska framstå som valets stora förlorare. Han är inte kapabel för detta.
Visst Åkesson måste bort, men jag upplever Karlsson som det verkliga sänket. Det är han som är den pådrivande kraften i SD. Är han inte typ officiellt "chefsideolog" i partiet? För mig känns det som att det är Karlsson som är den verkliga partiledaren, även om det på pappret står Åkesson. Om man ska lita på Fria Tider, så var det Karlsson som blev upprörd över att Jansson sade att de skulle rösta med Vänsterpartiet, inte Åkesson. Dock har Åkesson i vilket fall förlorat all trovärdighet och respekt. Svaghet och partiledare går verkligen inte ihop.
2016-05-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Tycker man gör sig mer till åtlöje genom att "tonårs-trotsa" i nån vecka ihop med kommunister.
Ja det tycker nog många ur AKBs fanclub. Om Jimpan och co tror att SD-väljarna är kompletta idioter så riskerar de att drabbas av samma förvåning som en gång Nicolae Ceaușescu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in