Med någon som man regelmässigt kallar "rasist" och "nazist", och vars högsta företrädare ursprungligen kom från MUF? Jag kan svårligen se det framför mig.Troligare är att Ardenneroffensiven fortsätter med oförminskad styrka, såvida man inte faller i från på direkt stridströtthet i slutstriden, överväldigad av fiendens logistiska, taktiska och moraliska övertag.
Det är ju inte så att något parti är glasklart för eller emot samarbete (hur det nu kan se ut) med SD - deras väljare har ju (oavsett parti) en varierad uppfattning om detta.
En anledning att hålla på en tydlig rågång mot SD kan ju vara att låta just den frågan bli avgörande för vad man väljer (eller, nästan lika bra, att avstå från att rösta).
Det är ju inte så att något parti är glasklart för eller emot samarbete (hur det nu kan se ut) med SD - deras väljare har ju (oavsett parti) en varierad uppfattning om detta.
En anledning att hålla på en tydlig rågång mot SD kan ju vara att låta just den frågan bli avgörande för vad man väljer (eller, nästan lika bra, att avstå från att rösta).
Sossarna kan ju förstås skrika så mycket de vill, det ingår i det politiska spelet. Allianspartiernas främsta företrädare, inte minst partiledarna, sitter dock med väljare som med en överväldigande majoritet vill se ett samarbete med SD, dvs dessa väljare har sedan en tid sett igenom vänsterns lögner och strategi. En delikat (men bara för alliansens partiledningarna själva, för andra är valet självklart) och mycket välförtjänt sits för för dess partiledningar, vilka befolkas av politikerbroilers som förmodligen tillhör de mest inkompetenta som existerat i svensk politisk historia.
__________________
Senast redigerad av Fnysington 2016-09-25 kl. 11:46.
Sossarna kan ju förstås skrika så mycket de vill, det ingår i det politiska spelet. Allianspartiernas främsta företrädare, inte minst partiledarna, sitter dock med väljare som med en överväldigande majoritet vill se ett samarbete med SD, dvs dessa väljare har sedan en tid sett igenom vänsterns lögner och strategi. En delikat och mycket välförtjänt sits för alliansens partiledningar, vilka befolkas av politikerbroilers som förmodligen tillhör de mest inkompetenta som existerat i svensk politisk historia.
Moderaternas enda chans till att få igenom sin politik och sitta vid makten utan att bränna eoner av förtroende är sammarbete med SD.
Om M sätter sig ihop med S och/eller Mp så kommer M halveras i valet därefter.
Moderaternas enda chans till att få igenom sin politik och sitta vid makten utan att bränna eoner av förtroende är sammarbete med SD.
Om M sätter sig ihop med S och/eller Mp så kommer M halveras i valet därefter.
Pest eller kolera, SD vinner oavsett.
Definitivt, inte illa pinkat en en "fascistisk" trähäst (SD).
Sådant har de hållit på med i åratal. För övrigt inte bara AB utan MSM i stort håller på med detta. Ett tag "glömdes" SD helt bort i rapporteringen och det var alltid SD som glömdes av någon anledning. Aldrig ett annat parti.
:>
__________________
Senast redigerad av icefrontier76 2016-09-25 kl. 12:45.
Byta ut MP mot C ändrar ingenting för Löfven om M väljer att samarbeta med SD.
Frågan tycker jag inte har ställts tidigare, men hur gissar M att deras stöd kommer utvecklas om de väljer samarbete med SD? Bäver de för att komma kallas nazistkollaboratörer under nästa mandatperiod kan man ju förstå att de vilar på hanen.
Personligen tror jag att om SD och M resolut städar landet och ordnar upp välfärden kommer väljarna belöna dem till nästa val. Fortsätter de dutta i bagatellfrågor kommer båda sjunka som stenar.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Verkar som att Aftonbladet har gjort SD:s stapel mindre än den ska vara.
Säkert bara otur. Det är en konspiration att media medvetet skulle göra något sådant. Bara SD som råkar ut för? Offerkofta på igen...
Ironi!
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Moderaternas enda chans till att få igenom sin politik och sitta vid makten utan att bränna eoner av förtroende är sammarbete med SD.
Om M sätter sig ihop med S och/eller Mp så kommer M halveras i valet därefter.
Pest eller kolera, SD vinner oavsett.
Vi har precis passerat tvåårsdagen från förra valet. Att hoppas på en "garanterad" förändring om sex år känns ... avlägset.
Det enda som kan rädda landet som jag ser det är om SD får oreserverad tillgång till Ms kommande riksdagsmandat och med dessa börja utdela de nödvändiga Alexanderhuggen över hela samhällskroppen, främst I&I-frågorna.
Moderata medelklassväljare i villaområden som själva eller deras barn aldrig använder offentliga kommunikationer, är sjuka, hänger på stan kvällstid eller berikats i skolan kommer ha mycket svårt att svälja de åtgärder som obönhörligen måste utföras.
Byta ut MP mot C ändrar ingenting för Löfven om M väljer att samarbeta med SD.
Frågan tycker jag inte har ställts tidigare, men hur gissar M att deras stöd kommer utvecklas om de väljer samarbete med SD? Bäver de för att komma kallas nazistkollaboratörer under nästa mandatperiod kan man ju förstå att de vilar på hanen.
Personligen tror jag att om SD och M resolut städar landet och ordnar upp välfärden kommer väljarna belöna dem till nästa val. Fortsätter de dutta i bagatellfrågor kommer båda sjunka som stenar.
Säkert bara otur. Det är en konspiration att media medvetet skulle göra något sådant. Bara SD som råkar ut för? Offerkofta på igen...
Ironi!
Vi har precis passerat tvåårsdagen från förra valet. Att hoppas på en "garanterad" förändring om sex år känns ... avlägset.
Det enda som kan rädda landet som jag ser det är om SD får oreserverad tillgång till Ms kommande riksdagsmandat och med dessa börja utdela de nödvändiga Alexanderhuggen över hela samhällskroppen, främst I&I-frågorna.
Moderata medelklassväljare i villaområden som själva eller deras barn aldrig använder offentliga kommunikationer, är sjuka, hänger på stan kvällstid eller berikats i skolan kommer ha mycket svårt att svälja de åtgärder som obönhörligen måste utföras.
Jag tror inte att en samlingsregering överlever 4 år, opinionsmätningarna kommer visa en kollaps för M och pressen på att lämna regeringen kommer snart komma.
Sen är politiker och partier födkrokar för många, att medvetet sätta sig i en position där Moderaternas politik utvattnas i ytterligare 4 år kommer leda kraftiga missnöjesyttringar.
Redan nu börjar många högerväljare tröttna på att S kan köra sitt race och M bara sväljer och tar emot.
Om SD skulle ingå i en regering eller förmodligen bara aktivt stötta M ska SD ställa rejäla krav! Ett krav de inte får glömma bort är en Brå undersökning som bevisar det vi redan vet. Den enorma överpresentationen bland invandrare.
Sen litar jag inte på M överhuvudtaget!
Det var Reinfelt och moderaterna som satte oss i den här situationen. Sedan han tog över har väl typ 1 miljon människor kommit hit. Sossarna har faktiskt gjort mer på 1 år än vad alliansen gjorde på 8 år. M försökte få in allt och alla samt ändrade lagar och regler kors och tvärs för att göra invasionen möjlig. Sossarna gör något iaf. Även om det är på tok för lite!
M kan inte sammarbeta/få stöd med C och SD. De måste välja.
Om SD skulle ingå i en regering eller förmodligen bara aktivt stötta M ska SD ställa rejäla krav! Ett krav de inte får glömma bort är en Brå undersökning som bevisar det vi redan vet. Den enorma överpresentationen bland invandrare.
Sen litar jag inte på M överhuvudtaget!
Det var Reinfelt och moderaterna som satte oss i den här situationen. Sedan han tog över har väl typ 1 miljon människor kommit hit. Sossarna har faktiskt gjort mer på 1 år än vad alliansen gjorde på 8 år. M försökte få in allt och alla samt ändrade lagar och regler kors och tvärs för att göra invasionen möjlig. Sossarna gör något iaf. Även om det är på tok för lite!
M kan inte sammarbeta/få stöd med C och SD. De måste välja.
C kommer få 6-8 % på sin höjd, L kanske 5 % och skall KD överleva krävs 1-2 % moderata stödröster.
Det kommer pressa ned moderaterna till 20-22%. Med sina dvärgkompisar når man max 37-39 %, vilket känns optimistiskt för Allahiansen, kan lika gärna bli 32-35 %.
Ser KD för skakiga ut lär de inte få några stödröster och då hamnar Allahiansen i ett svårt läge.
M + SD har god chans att nå en bit över 40 %, kanske 45-48%.
För M's del har ett samarbete med SD klara fördelar i form ett betydligt enklare och rakare förhandlingsläge, de övriga partierna får i princip unisont rösta ned M+ SD 's budget vilket inte lär ske.