2016-03-23, 11:18
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och du och resten av nervklena Sverigevänner går på MSM propagandan.
Blanda lite skitinstitut, medvetna nedviktningar statistiskt inte säkra mätningar med rätt modesta tillbakagångar efter ett extremt år av uppgång och ni vill kasta fanan och ge upp Sveaborg.

SD har nått en platå, de flesta av mätningarna är inte statistiskt säkerställda, 70 % vill skärpa invandringspolitiken.

SD påstås rasa fast M och S mest presterar tomma ord, is i magen nu era halvfigurer.

Det är givetvis dumt att kritisera SD. Mycket riktigt har SD spelat alla kort precis korrekt och det har varit en gudomlig fingertoppskänsla i allt man har företagit sig. Jag inser nu, tack vare dig, att alla grunder för kritik och tvivel i själva verket har sin bas i den hjärntvätt medierna utsatt mig för. Jag inställer mig i ledet och skådar lydigt utvecklingen från åskådarplats.

Nej, skärp dig nu. SD har en mycket ansvarsfull roll i svensk politik och mycket hänger på SDs framgång. Konstruktiv kritik måste välkomnas och jag står fast vid att man inte ska gå i etablissemangets ledband. Det är just precis man låter sig luras.
2016-03-23, 11:20
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Hur trovärdiga är aftonhoran?

Obetingat inte mer trovärdiga än än vad som man kan förvänta sig av en dylik primitiv blaska, med starka band med S och deras K-ompisar - och primitiva försök att opinionsbilda!

Nu väntar vi med spänning på första muslimbomben här - och intressanta resultat i mätningarna - även i Aftonhoran...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2016-03-23 kl. 11:30.
2016-03-23, 11:22
Medlem
Rebell4evers avatar
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&u act=8&ved=0ahUKEwiHiNuoyNbLAhWBkywKHbs9D74QFgghMAE &url=http%3A%2F%2Fprivat.bahnhof.se%2Fwb492673%2F1 8%2520Main%2520frame%2520Medlem.html&usg=AFQjCNEo0 NVuAaxY52KHx_FICdOL07NycQ&sig2=WKkQ8X91fiE6JXrcRb2 lgA&bvm=bv.117218890,d.bGg

Medlemsantalet ökar månad för månad, ändå pekar opinionsinstituten nedåt...märkligt.

2016-01-01: 23117

2016-02-01: 23744

2016-03-01: 24291
2016-03-23, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är också en stor anledning till missnöje. Det är också ett skäl att partiledningen bör avsättas i princip. Så för jävligt gjort så man saknar ord. Att kasta ut 5000 ungdomar och unga medlemmar, det har man jävlar i mig inte råd med. Att sabotera halva Stockholmsdelen av SD, helt själva. Det är uselt uselt uselt. Dessutom som du säger i en tid av stor invasion av arabmän i landet. Då sitter Jimmie och spelar skivor och äter tårta och har en personlig konflikt med ungdomsförbundet. Han har heller inget som helst minne av hur han själv blev partiledare. Tyvärr borde han skämmas!! Bättra dig Jimmie eller gör det enda rätta!!

Egentligen har det redan gått så långt så partiledningen borde sparkas ut ur partiet, allihopa. Som man gjort under hösten och vinter, med ungdomsförbundet, Stockholm, tystnaden, passiviteten och jippona med Jimmies musik - Det är mer än tillräckligt för att sparka ut partiledningen ur partiet. Det är inte deras mysklubb för inbördes beundran där dom kan kasta ut 5000 unga människor ur partiet, jävla idioter!!

Tja, även om jag är en inbiten Sverigedemokrat sedan valet 2010 så håller jag ändå med dig. Jimmie och grabbarna har gjort väldigt mycket rätt under de senaste åren, men under det senaste halvåret har dom tyvärr sjabblat bort sina kort och bettat på fel hand. Dom har blivit alldeles för mesiga och sakta men säkert glidit åt det mer politiskt korrekta hållet i tron att det ska locka fler väljare och förvandla partiet till ett anständigt regeringsparti. Det duger inte. I dessa tider törstar människor efter sanningen, oavsett hur smärtsam den är att höra. Folk vill inte ha ett "korrekt" beteende längre, utan ledare som utan omsvep och utan ursäkter säger det alla tänker. SD måste upp på barrikaderna igen och fortsätta vara obekväma och sluta upp med att ursäkta sig.
2016-03-23, 11:26
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&u act=8&ved=0ahUKEwiHiNuoyNbLAhWBkywKHbs9D74QFgghMAE &url=http%3A%2F%2Fprivat.bahnhof.se%2Fwb492673%2F1 8%2520Main%2520frame%2520Medlem.html&usg=AFQjCNEo0 NVuAaxY52KHx_FICdOL07NycQ&sig2=WKkQ8X91fiE6JXrcRb2 lgA&bvm=bv.117218890,d.bGg

Medlemsantalet ökar månad för månad, ändå pekar opinionsinstituten nedåt...märkligt.

Jag är fullständigt övertygad om att det är något man bestämt sig för. Jag kan tro att man inte kan ligga på rekordnivå jämt, men jag vet också hur svårt dom har att överhuvudtaget mäta stödet för Sverigedemokraterna, det blir mest en gissning. Just nu har media bestämt agendan att SD ska backa ett par procentenheter. Då infogar sig samtliga opinionsinstitut i det, några kommer nog försöka fortsätta en månad till, men redan i april nu kommer det bli ohållbart eftersom totalen kommer vända uppåt, av uppenbara skäl för var och en i konsekvenserna av invandringen för Sverige, svenska folket och i andra europeiska länder.

Det ursäktar dock inte partiledningens enorma och grova misstag och dåliga omdöme.
Senast redigerad av 8711 2016-03-23 kl. 11:30.
2016-03-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Men låt oss titta på vad som hänt

Massiv invasion av muslimska män, SD tysta, invasionen fortsätter liksom SD:s tystnad. Så fortsätter det under hela hösten, massinvasion följt av tystnad, tystnad, tystnad. Så en dag när vintern kommit bryter SD äntligen sin tystnad. De har något viktigt att säga. De ska utesluta sitt ungdomsförbund och Stockholmsavdelningen.

Sen blir det tyst igen. Medan massinvasionen fortsätter.

I januari bryter SD återigen tystnaden. Människor har nämligen protesterat mot invasionen och bildat patruller för att skydda sig mot organiserade massövergrepp av asylsökarna. SD ville få sagt att de tog avstånd från dessa protester.

Invasionen fortsätter, S och M inför obetydliga ändringar som på sin höjd kan få lite signaleffekt. För tredje gången på ett halvår tar SD till orda, och berättar att det inte spelar dem någon roll ifall folk röstar SD, efterssom S och M numer förespråkar deras politik.

Frågan som man bör ställa under dessa förutsättningar är väl snarare varför någon alls röstar SD längre.

Och vilket politiskt alternativ förespråkar du? Något av de lite mer politiskt erfarna och bättre internt strukturerade "7-klöverpartierna" kanske?
2016-03-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Men låt oss titta på vad som hänt

Massiv invasion av muslimska män, SD tysta, invasionen fortsätter liksom SD:s tystnad. Så fortsätter det under hela hösten, massinvasion följt av tystnad, tystnad, tystnad. Så en dag när vintern kommit bryter SD äntligen sin tystnad. De har något viktigt att säga. De ska utesluta sitt ungdomsförbund och Stockholmsavdelningen.

Sen blir det tyst igen. Medan massinvasionen fortsätter.

I januari bryter SD återigen tystnaden. Människor har nämligen protesterat mot invasionen och bildat patruller för att skydda sig mot organiserade massövergrepp av asylsökarna. SD ville få sagt att de tog avstånd från dessa protester.

Invasionen fortsätter, S och M inför obetydliga ändringar som på sin höjd kan få lite signaleffekt. För tredje gången på ett halvår tar SD till orda, och berättar att det inte spelar dem någon roll ifall folk röstar SD, efterssom S och M numer förespråkar deras politik.

Frågan som man bör ställa under dessa förutsättningar är väl snarare varför någon alls röstar SD längre.

Som jag upplever det, så har media blivit allt mera konsekventa i att se till att inga SD:are får synas eller höras eller skriva i media. Jag brukar dock titta lite på direktsändningarna i TV2 från riksdagen, och där gnor SD på och verkar minst lika kunniga och kloka i alla ämnen som övriga riksdagsmän/kvinnor, även om de kanske inte säger så mycket i rena feministfrågor. Och de pratar mycket mindre skit. Men media anstränger sig så mycket de kan, för att bara ta upp sådant om SD som de tror att gemene man ogillar att SD har sagt/gjort, låt vara att de inte alltid har begripit vad gemene man tycker...
2016-03-23, 11:28
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Tja, även om jag är en inbiten Sverigedemokrat sedan valet 2010 så håller jag ändå med dig. Jimmie och grabbarna har gjort väldigt mycket rätt under de senaste åren, men under det senaste halvåret har dom tyvärr sjabblat bort sina kort och bettat på fel hand. Dom har blivit alldeles för mesiga och sakta men säkert glidit åt det mer politiskt korrekta hållet i tron att det ska locka fler väljare och förvandla partiet till ett anständigt regeringsparti. Det duger inte. I dessa tider törstar människor efter sanningen, oavsett hur smärtsam den är att höra. Folk vill inte ha ett "korrekt" beteende längre, utan ledare som utan omsvep och utan ursäkter säger det alla tänker. SD måste upp på barrikaderna igen och fortsätta vara obekväma och sluta upp med att ursäkta sig.

Jag har röstat på SD i alla val sedan 2005 när jag kunnat rösta, så tro inte att jag är annorlunda än dig. Jag gillar Jimmie Åkesson dessutom, men hans tillstånd verkar ha medfört att han har nedsatta förmågor. Det hade hållit om han sorterat papper, men han är partiledare. Se verkligheten, han håller inte om han inte kan accelerera NU.
2016-03-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever

Medlemmar är en sak. Väljare är någonting annat. Ibland kan kraven från ideologiskt medvetna och överentusiastiska medlemmar vara ett problem för ett parti, som vill nå ut till mittfältets stora väljarmassor. Vänsterpartiet har haft det problemet. SD har det sannolikt nu.
2016-03-23, 11:30
Medlem
SD har betytt mycket för Sverige och Åkesson har gjort ett fantastiskt jobb.
Tror faktiskt att fallet i opinionsmätningarna kommer att fortsätta så länge man inte möblerar om i ledningen. Faktorer som skulle förändra opinionsläget faller inom en annan tråd,
2016-03-23, 11:30
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det säger jag inte, läs mina övriga inlägg. Däremot är det så, att värdet av att SD finns att kunna rösta på är stort, eftersom vansinnet faktiskt driver folket till att tvingas vända sig till invandringskritik. Så att invandringskritiken skulle minska, det kan man sluta hoppas om man nu gör det.

Jag vet, men jag ville bara kritisera den i tråden vanligt förekommande idén om att motståndet ska segra genom att tillräckligt många av våra kvinnor blir knullade.

Ännu ett övergrepp kommer inte väcka svensken. Ett motstånd som börjar vinna segrar kommer däremot göra det.
2016-03-23, 11:34
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Och vilket politiskt alternativ förespråkar du? Något av de lite mer politiskt erfarna och bättre internt strukturerade "7-klöverpartierna" kanske?

Ja.

Enligt principen att belöna det parti som går åt rätt håll snarare än att vara lojal mot ett parti som är på väg åt fel.

Logisk sätt borde jag resonera så, alltså. Känslomässigt kan jag inte rösta på de antivita. Men heller inte på SD längre. Kampen får bedrivas på annat sätt, och den kan mycket väl må bra av att SD minskar. Det ger en tydlig signal om att anpassning straffar sig. För kampen vore det faktiskt värre om Sd ökade som följd av sitt nuvarande beteende, då hade de saknat motiv att ändra sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in