2016-03-23, 10:59
Medlem
8711s avatar
Jag vill inte se en låt, skiva eller konsert till innan Jimmie Åkesson orkar göra det han ska. Annars ska en motkandidat upp och lanseras imorgon dag. Gör han inte vad han ska och inte orkar, är undfallande, säger att SD inte är viktiga, att vår roll inte behövs, att vi kan gå under och att S och M kan föra vår politik - Då ska han avgå omedelbums, för isåfall har han tappat förståndet!! Då är det bättre att sätta en ettrig jävel längst fram. Tänk typ en Ekeroth i sättet. Men bättre.
2016-03-23, 11:00
Medlem
Powergirls avatar
Det är bra att vissa tycks ha insett att en enskild mätning som denna inte säger särskilt mycket, även om kan det kan vara glädjande eller i det här fallet ledsamt för SD och dess anhängare.
Däremot är det tragiskt att många här inte fattar att invandringen är en del av politiken och inte den ända viktiga området.
Det är dessutom ett område som vi ensamma i Sverige inte kan påverka särskilt mycket.
Ni tycks inte begripa att de som söker asyl i Sverige och andra europeiska länder flyr från krig,svält och fattigdom. Självklart kommer de sämre utrustade och givetvis kostar invandringen pengar åtminstone på kort sikt.
Att göra Sverige till en enklav eller med ett annat ord en isolerad del av övriga världen är varken en lösning för invandringsproblemen eller för oss som redan råkats föddas i Sverige.
Sedan har vi ett gäng rasister som tror på det naturliga urvalet och helst vill tillbaka till hedenhös tid. De senare har dock marginaliserats och har ingen framträdande roll i Sd som parti längre och det är väl i stort sett det enda som SD gjort som kan läggas på pluskontot även om det ännu finns en massa stolpskott kvar uti kommunerna bland sverigedemokraternas företrädare.
Med andra ord blir jag inte förvånad om kräftgången för SD kommer att fortsätta.
2016-03-23, 11:04
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Med andra ord blir jag inte förvånad om kräftgången för SD kommer att fortsätta.

Det kommer den inte göra, det behöver du inte oroa dig för. Vi ser terrordåden i Frankrike och nu i Belgien. Vi ser att sexövergreppen på bara ett par månader hittills är lika många som under hela 2015. Vi ser arabmännen flockas i grupp för att ge sig på svenska tjejer. Det är uppenbart för var och en att SD kommer behövas oerhört mycket i framtiden. Att du inte förstår det säger bara mycket om dig.

Det kommer gå uppåt redan april månad.
2016-03-23, 11:05
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Vad händer? SD vill stoppa invandringen och hårdare tag mot terrorister, medan M och S vände kappan efter vinden och tillfälligt vill minska asylinvandringen... och folket går på det.... är svenskar så korkade? SD är originalet, varför skulle man rösta på M eller S om man vill se minskad flyktinginvandring för att de kovänder tillfälligt? Lika ärliga som Hilary Clinton

Men låt oss titta på vad som hänt

Massiv invasion av muslimska män, SD tysta, invasionen fortsätter liksom SD:s tystnad. Så fortsätter det under hela hösten, massinvasion följt av tystnad, tystnad, tystnad. Så en dag när vintern kommit bryter SD äntligen sin tystnad. De har något viktigt att säga. De ska utesluta sitt ungdomsförbund och Stockholmsavdelningen.

Sen blir det tyst igen. Medan massinvasionen fortsätter.

I januari bryter SD återigen tystnaden. Människor har nämligen protesterat mot invasionen och bildat patruller för att skydda sig mot organiserade massövergrepp av asylsökarna. SD ville få sagt att de tog avstånd från dessa protester.

Invasionen fortsätter, S och M inför obetydliga ändringar som på sin höjd kan få lite signaleffekt. För tredje gången på ett halvår tar SD till orda, och berättar att det inte spelar dem någon roll ifall folk röstar SD, efterssom S och M numer förespråkar deras politik.

Frågan som man bör ställa under dessa förutsättningar är väl snarare varför någon alls röstar SD längre.
2016-03-23, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag tycker som jag skrev att partiledningen är allt för bekväm idag. Att man ägnar sig åt att mysa och gotta sig i sig själva, sina förmåner, hellre sitter inne än är ute och skitar ner sig. Att det släpps för mycket skivor och äts för mycket tårta istället för att göra det som krävs och det som är väsentligt.

Dels bör man ge sig ut på en massiv torgmötesturné som i en valrörelse, på samtliga stora torg i landet. Möta väljarna och dra fram sina motståndares sämsta sidor.

Jimmie Åkesson personligen bör ge sig ut på en ny arbetsplatsturné där han besöker på S och M-orter och arbetsplatser och därmed drar till sig stor uppmärksamhet och antidemokratiska "protester" från aktiva meningsmotståndare som dig till exempel.

Att Jimmie Åkesson skärper sig eller avgår. Det går inte att skylla på sin sjukskrivning längre. En vanlig person kan det, men Jimmie Åkesson är Sverigedemokraternas partiledare. Han ska vara vass, ha stenhårda argument, säga som det är, säga sanningen, säga att sjuklövern är skyldiga till politiken vi haft i tiotals år som förstör Sverige, att deras påstådda förändring av politiken är en lögn, att dom själva säger att den är högst tillfällig och ska fortsätta med massinvandring trots enormt hemska konsekvenser för svenska folket.

Hur jag vill göra med folket? Tyvärr är dom flesta så naiva så dom tydligen måste drabbas personligen i hög grad. Dom flesta bor inte i förorter och drabbas inte så hårt förrän typ nu. När dottern blir våldtagen och mannen mördad så kanske några blir lite sura. Jag vill inte att det ska vara så, men tydligen behöver var och en få känna av verkligheten själva innan dom förstår.

Är du själv med i partiet? Eller förväntar du dig - i likhet med många fler käcka internetkämpar - att andra ska göra grovjobbet och slita häcken av sig, medan du i all bekvämlighet häckar på nätet och ger lite kommentaren om vad partiarbetarna "egentligen" borde göra.
2016-03-23, 11:09
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Det kommer den inte göra, det behöver du inte oroa dig för. Vi ser terrordåden i Frankrike och nu i Belgien. Vi ser att sexövergreppen på bara ett par månader hittills är lika många som under hela 2015. Vi ser arabmännen flockas i grupp för att ge sig på svenska tjejer. Det är uppenbart för var och en att SD kommer behövas oerhört mycket i framtiden. Att du inte förstår det säger bara mycket om dig.

Den gamla vanliga retoriken här i tråden. SD ska sitta stilla och vänta på fler våldtäkter och terrordåd.

Jag skulle aldrig anställa SD som försäkringssäljare.

"Hur går försäljningen av brandförsäkringar"

"Jo tack bra, jag har suttit här vid telefonen och väntat på att det ska börja brinna så folk förstår värdet av försäkring"
2016-03-23, 11:10
Medlem
Det enda man kan glädjas över är att "sitta-i-knät-alliansen" backar. Hoppas det fortsätter. Hatar dom jävla asen. Skulle vara underbart om det skadar dom väldigt mkt att låtsas spela opposition. Jo, jag vet...inizio är en "sosse-mätning" men verkar som M-ökningen avtagit även bland övriga institut och småpartierna bland borgarna rasar.
2016-03-23, 11:11
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
De ska utesluta sitt ungdomsförbund och Stockholmsavdelningen.

Det är också en stor anledning till missnöje. Det är också ett skäl att partiledningen bör avsättas i princip. Så för jävligt gjort så man saknar ord. Att kasta ut 5000 ungdomar och unga medlemmar, det har man jävlar i mig inte råd med. Att sabotera halva Stockholmsdelen av SD, helt själva. Det är uselt uselt uselt. Dessutom som du säger i en tid av stor invasion av arabmän i landet. Då sitter Jimmie och spelar skivor och äter tårta och har en personlig konflikt med ungdomsförbundet. Han har heller inget som helst minne av hur han själv blev partiledare. Tyvärr borde han skämmas!! Bättra dig Jimmie eller gör det enda rätta!!

Egentligen har det redan gått så långt så partiledningen borde sparkas ut ur partiet, allihopa. Som man gjort under hösten och vinter, med ungdomsförbundet, Stockholm, tystnaden, passiviteten och jippona med Jimmies musik - Det är mer än tillräckligt för att sparka ut partiledningen ur partiet. Det är inte deras mysklubb för inbördes beundran där dom kan kasta ut 5000 unga människor ur partiet, jävla idioter!!
2016-03-23, 11:12
Medlem
Citat:

Du kan förstås få rätt. En klok spåman och profet aktar sig emellertid för att ta ut framgångarna i förskott. Något tycks faktiskt ha hänt, som gör att folk inte hyser samma förtroende för SD idag som för bara ett par månader senast.
Själv misstänker jag att partiet ödar orimligt mycket energi åt till synes olösliga inre konflikter. Vad tror du?
Senast redigerad av menelik 2016-03-23 kl. 11:14.
2016-03-23, 11:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Den gamla vanliga retoriken här i tråden. SD ska sitta stilla och vänta på fler våldtäkter och terrordåd.

Jag skulle aldrig anställa SD som försäkringssäljare.

"Hur går försäljningen av brandförsäkringar"

"Jo tack bra, jag har suttit här vid telefonen och väntat på att det ska börja brinna så folk förstår värdet av försäkring"

Det säger jag inte, läs mina övriga inlägg. Däremot är det så, att värdet av att SD finns att kunna rösta på är stort, eftersom vansinnet faktiskt driver folket till att tvingas vända sig till invandringskritik. Så att invandringskritiken skulle minska, det kan man sluta hoppas om man nu gör det.
2016-03-23, 11:14
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Är du själv med i partiet? Eller förväntar du dig - i likhet med många fler käcka internetkämpar - att andra ska göra grovjobbet och slita häcken av sig, medan du i all bekvämlighet häckar på nätet och ger lite kommentaren om vad partiarbetarna "egentligen" borde göra.

Jag sitter inte i partiledningen och är inte partiledare. Gör man det och är man det så har man tagit på en roll och en uppgift. Jag arbetar för partiet på min nivå. Jag är dock inte högsta hönset. Förstår du skillnaden? Jag kan inte tala i partiets namn då jag inte ses som partiledare.
2016-03-23, 11:17
Medlem
Citat:
Jag sitter inte i partiledningen och är inte partiledare. Gör man det och är man det så har man tagit på en roll och en uppgift. Jag arbetar för partiet på min nivå. Jag är dock inte högsta hönset. Förstår du skillnaden? Jag kan inte tala i partiets namn då jag inte ses som partiledare.

Naturligtvis förstår jag skillnaden. Att du inte är partiledare, har jag förövrigt misstänkt länge .
Men vissa möjligheter har du säkert att påverka organisationen genom riktigt partiarbete. Nätskriverier i all ära - men grovjobbet på gräsrotsnivå är viktigast av allt. Det gäller alla riksdagspartier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in