2016-01-13, 00:38
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
SD lär väl stödja det alternativ som erbjuder mest restriktiv invandringspolitik. Rent empiriskt så har ju den S-ledda regeringen kommit att bli den brunaste regeringen i mannaminne. MUF ska då inte känna sig alltför säkra på att SD med automatik kommer att erbjuda passivt stöd.

Det är inte helt säkert med tanke på hur det ser ut. M skulle garanterat komma med samma tandlösa handlingar som S. Så som jag ser det styrs politikerna av media och då detta gäller både S och M spelar det faktiskt ingen roll vad någon av dessa säger. Det enda som faktiskt är värt någonting överhuvudtaget är riktiga handlingar.

Förhandlingar utan inflytande blir mindre och mindre aktuellt nu när SD börjar ligga över 20% i många institut. Inte nog med det -- SD står att förlora rejält på ett samarbete där de upplevs kompromissa för mycket med de mål partiet har.

Om man ska hårdra det så är SD något av radikalt vänsterparti i den mening att det är "SD mot världen". Om man förlorar den väldigt tydliga oppositionsställning partiet har (mot andra partier, mot dagens samhället, mot globalism och mot populärmedia) är det mycket möjligt att det blir ett tapp i opinionen.
2016-01-13, 00:42
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Angående härvan med sexuella trakasserierna. Från att i princip ingen annan än jag på mitt jobb antyder brister i migrationspolitiken, har jag nu haft helt öppna diskussioner med två olika lunchsällskap om dessa trakasserier och hur fel migrationspolitiken har gått.

Dessutom har jag överhört samma diskussion hos två andra sällskap. Flera nämner öppet att de tror SD kommer att rusa till 25-30% vid nästa val. Nu är väl SD egentligen redan där, men jag tror dessa personer menar med OU-inkompetensfaktor.

Huvudpoängen är att det är en dramatisk förändring efter nyår. Folk skickar till och med nyheter idag länkar till varandra. Jag tror detta märks direkt i OU och inte lite heller, skämsfaktorn kanske till och med minskat. Säkert vet vi ju först med en OU som till stor del baseras på perioden efter runt 7 januari.

På mobilen.

En kul fotnot om detta är att folk som säger saker som "jag tror att SD kommer att öka i opinionen" och dylika saker allt som ofta egentligen menar "SD ökar i opinionen, vad tycker du om det?". En typ av testballong från någon som kan tänka sig rösta på SD och vill ha en positiv bekräftelse från motparten alternativt någon som redan röstar på partiet och vill se hur motparten ställer sig till något sådant.
2016-01-13, 01:00
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtSnor
ja typ vi måste säkra existensen av vårat folk och en framtid för våra vita barn, att ingen tänkt på det förut?
Är inte det ett citat från Pluton Svea?
2016-01-13, 01:42
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
En kul fotnot om detta är att folk som säger saker som "jag tror att SD kommer att öka i opinionen" och dylika saker allt som ofta egentligen menar "SD ökar i opinionen, vad tycker du om det?". En typ av testballong från någon som kan tänka sig rösta på SD och vill ha en positiv bekräftelse från motparten alternativt någon som redan röstar på partiet och vill se hur motparten ställer sig till något sådant.

He-he

Var med om exakt detta igår. Hade en larmreparatör hemma för att kolla inbrottslarmet. Det var ju oundvikligt att prata om inbrott och han sa utan omsvep att "det är faktiskt så att det är alla flyktingar och andra som gör att inbrotten rusar i höjden". Och han tillade snart: "Jag tror att SD kan få upp emot 30% i nästa val." Jag bekräftade hans testballong och höjde insatsen till "kanske över 40%. De senaste händelserna borde väcka kvinnorna och röstar lika många kvinnor som män SD så är de redan långt över 30%".
2016-01-13, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave

Så är det. Många tänker SD-tankar och behöver bara höra någon i deras närhet säga det så vet de att de har rätt. De behöver bekräftelsen från någon nära. Jag har fått med en handfull polare på tåget tack vare att jag sagt det rakt ut till dem.

Vilket bevisar vikten av att vi pratar. Prata med familjemedlemmarna. Släktingar, bekanta. Börja like-a skit på facebook, typ på SDs officiella sida. Det räcker med att du like-ar ett inlägg där det står "Jimmie Åkesson äter glass". Det kommer ändå göra nytta.

Jag satt tyst fram till valet 2014, sedan dess har jag varit ganska aktiv på nätet och i övrigt också. Nu vet hela min omgivning vad jag tycker. Till morsans stora förtret
2016-01-13, 02:08
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Är inte det ett citat från Pluton Svea?

Du är inte så politiskt insatt va?
2016-01-13, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Innan den typiska tjejen blivit SD, så har nog hennes mamma blivit det. SD borde ha "Våra barns framtid" som tema och hela tiden beskriva vilket samhälle vi vill lämna över.

Nja - i sak är det ju korrekta, att våra barns framtid är en av de största drivkrafterna. Kanske framför alls för oss som inte har fått några barn än och får andnöd när vi tänker på hur uppväxtmiljön kommer se ut för dem. Jag till exempel, kommer nog inte få barn närmaste 10 åren i alla fall.

Men, just den termen "Vi måste tänka på våra barn!" känns som ett väldigt sliskigt mantra som man direkt associerar med känslodebattörer som Fridolin och liknande. Miljöpartister är ju mottagliga för sånt slisk, men SD-are ha det?
2016-01-13, 04:03
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Angående härvan med sexuella trakasserierna. Från att i princip ingen annan än jag på mitt jobb antyder brister i migrationspolitiken, har jag nu haft helt öppna diskussioner med två olika lunchsällskap om dessa trakasserier och hur fel migrationspolitiken har gått.

Dessutom har jag överhört samma diskussion hos två andra sällskap. Flera nämner öppet att de tror SD kommer att rusa till 25-30% vid nästa val. Nu är väl SD egentligen redan där, men jag tror dessa personer menar med OU-inkompetensfaktor.

Huvudpoängen är att det är en dramatisk förändring efter nyår. Folk skickar till och med nyheter idag länkar till varandra. Jag tror detta märks direkt i OU och inte lite heller, skämsfaktorn kanske till och med minskat. Säkert vet vi ju först med en OU som till stor del baseras på perioden efter runt 7 januari.

På mobilen.

Kanonbra verklighetsrapport där, tummen upp för denna opinionsspaning!

Håll i hatten och mössan och spänn hängslena för nu verkar det då tillslut, efter alla dessa ÅR, som att beståndsdelarna i PKs bärande väggar håller på att svika för gott. Tidsandan som vi känner den är påväg att byta skepnad, vi står mitt mellan två politiska kontinentalplattor varav den tidigare så starka förljugna plattan sjunker ner under den andra vitala massiva växande plattan.

Inte alla, men ansenliga delar av PK-media tävlar nu i att vara så snabba som möjligt att ompositionera sig inför den nya tiden, ingen vill vara sist ut och verka i otakt. Den svenska folkrörelsetiden är nu påtaglig, den känns i luften överallt.

Det har aldrig varit så lätt att vara SDare som idag, stå upp för Sverige och var stolta, så som man gör i alla våra grannländer.

Jag gillar det jag ser och frågan är om SD ens kommit halvvägs, det finns så väldigt många potentiella SD-röstare där ute, vi snackar drivor. 80%+ av de man talar med håller ju med om SDs verklighetsbeskrivning.

Smärtpunkten har passerats och nu kör vi med öppna spjäll och nercabbat!

Mot ljusare tider!
Senast redigerad av RingRing2014 2016-01-13 kl. 04:23.
2016-01-13, 06:20
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana

Men, just den termen "Vi måste tänka på våra barn!" känns som ett väldigt sliskigt mantra som man direkt associerar med känslodebattörer som Fridolin och liknande. Miljöpartister är ju mottagliga för sånt slisk, men SD-are ha det?
Det är ju just den målgruppen som är viktig att fånga in. Rationalister finns det allt mindre av på den andra sidan
2016-01-13, 06:44
Medlem
grey.eagles avatar
Så vitt jag förstår så kommer varenda en jag talat med rösta SD, opinionen är helt annorlunda nu än 2006, folket vaknar och inte en enda litar på Af ex svd dn så media har misslyckats hårt.
2016-01-13, 06:49
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
SD kommer att ha denne Chang Frick på Nyheter Idag att tacka för ett jätteryck på uppåt 10%-enheter. Kanske inte omedelbart men på lite sikt. Till och med grundlurade svenskar börjar begripa att man inte ohejdat kan släppa in horder med våldtäktsaraber som ger sig på småflickor.
2016-01-13, 08:06
Medlem
Tomtens-fislukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Så vitt jag förstår så kommer varenda en jag talat med rösta SD, opinionen är helt annorlunda nu än 2006, folket vaknar och inte en enda litar på Af ex svd dn så media har misslyckats hårt.

De har lyckats ta in typ 1 miljon invandrare.. Kommer bli ett helvete att få ut alla!
Krokodiltårarna kommer flöda till mångkulturalisternas fördel..
Men visst, Smells like victory

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in