2016-01-05, 20:03
Medlem
Sixts avatar
Nu efter jul- och nyårshelgerna när svenska folket har varit och besökt släktingar och vänner har nog det politiska läget i Sverige tagits upp över middagsbordet både en och två gånger. Så även under min julmiddag. De flesta i min släkt är traditionella socialdemokrater men jag kan säga att ingen av dem är nöjd med hur Löfven styr landet. De flesta verkar ganska luttrade och besvikna.

De flesta i det här landet har nog insett vad det senaste årets massinvandring kommer göra med Sverige och att vi inte kan försörja över 200.000 människor som knappt har grundskoleutbildning. Enligt Åkesson kommer SD presentera en ny invandringspolitik nu i vår, och jag skulle bli förvånad om det inte handlade om någon form av återvändningsprogram för folk som saknar asylskäl och som inte kan försörja sig själva. SD måste nu visa att man ligger i framkant i den invandringspolitiska debatten och återigen kan vara föregångare jäntemot de andra partierna.

Fram till nästa val kommer konsekvenserna av de senaste årtiondenas massinvandringspolitik göra sig rejält kännbara för de breda folklagren, inte minst i många skolor som kommer bli fullproppade med invandrare och "ensamkommande" skäggbarn. Det kommer en ny PISA-mätning i år som kommer sätta skräck i regeringen. Hur är det tänkt att 20.000 afghaner ska hinna plugga in en hel grundskoleutbildning på mindre än ett år? Sveriges skolor kommer prestera sämre än skolor i många U-länder. Sverige är i förfall. Väljarströmmarna till SD kan kanske få en del politiker att inse allvaret, men jag är tveksam. Förutom att stoppa invandringen har SD inga konkreta lösningar på särskilt många akuta samhällsproblem.
2016-01-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Nu efter jul- och nyårshelgerna när svenska folket har varit och besökt släktingar och vänner har nog det politiska läget i Sverige tagits upp över middagsbordet både en och två gånger. Så även under min julmiddag. De flesta i min släkt är traditionella socialdemokrater men jag kan säga att ingen av dem är nöjd med hur Löfven styr landet. De flesta verkar ganska luttrade och besvikna.

De flesta i det här landet har nog insett vad det senaste årets massinvandring kommer göra med Sverige och att vi inte kan försörja över 200.000 människor som knappt har grundskoleutbildning. Enligt Åkesson kommer SD presentera en ny invandringspolitik nu i vår, och jag skulle bli förvånad om det inte handlade om någon form av återvändningsprogram för folk som saknar asylskäl och som inte kan försörja sig själva. SD måste nu visa att man ligger i framkant i den invandringspolitiska debatten och återigen kan vara föregångare jäntemot de andra partierna.

Fram till nästa val kommer konsekvenserna av de senaste årtiondenas massinvandringspolitik göra sig rejält kännbara för de breda folklagren, inte minst i många skolor som kommer bli fullproppade med invandrare och "ensamkommande" skäggbarn. Det kommer en ny PISA-mätning i år som kommer sätta skräck i regeringen. Hur är det tänkt att 20.000 afghaner ska hinna plugga in en hel grundskoleutbildning på mindre än ett år? Sveriges skolor kommer prestera sämre än skolor i många U-länder. Sverige är i förfall. Väljarströmmarna till SD kan kanske få en del politiker att inse allvaret, men jag är tveksam. Förutom att stoppa invandringen har SD inga konkreta lösningar på särskilt många akuta samhällsproblem.

Många politiker inser problemen, men få vill ta tag i dem. Det innebär ju att man blir utsparkad från sitt parti och därmed politiken. Nåväl, det har nog börjat gå upp för dem att de blir utsparkade som grupp ändå om de inte själva börjar föra SD-liknande politik.

Det är riktigt att SD inte åtnjuter särskilt stort förtroende vad gäller politiska frågor utöver migrationsdelen, men då borde rimligen folk i allmänhet fundera också över hur politiskt kloka sjuklöverpartierna är i andra frågor. När sjuklövern skjutit landet i sank med sin migrationspolitik samtidigt som de bröstat sig väldeliga över denna sin duktighet, ja då måste var man och kvinna känna misstro mot vadhelst sjuklöverpolitiker säger i varenda politisk fråga.

Och att SD inte har annat i kappsäcken än migrationspolitik är förstås fel, det är en medial skapad bild, som inte stämmer med verkligheten som jag ser den.
2016-01-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Inte? Nordfront länkar ju till och med till ABs artikel: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22023522.ab

"Männen har störst förtroende för SD-ledaren Jimmie Åkesson, kvinnorna för Jonas Sjöstedt (V) medan den yngsta väljargruppen sätter Annie Lööf (C) överst."

Med den texten är det bara att konstatera att kvinnlig rösträtt (som infördes 1921) var fel. Samt att lägstaåldern för rösträtt borde vara 24 år
2016-01-06, 02:22
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
"Männen har störst förtroende för SD-ledaren Jimmie Åkesson, kvinnorna för Jonas Sjöstedt (V) medan den yngsta väljargruppen sätter Annie Lööf (C) överst."

Med den texten är det bara att konstatera att kvinnlig rösträtt (som infördes 1921) var fel. Samt att lägstaåldern för rösträtt borde vara 24 år

"No taxation without representation"

Tycker man ser resonemang som ditt allt oftare... men jag tror ni drar för höga växlar av hur kvinnorna röster just nu.

SDs röster varierar stort utefter andra parametrar också, så ni gör det lite enkelt för er när ni bara skyller på kvinnorna för att de inte är större...

Om vi tar parametern var man bor, så i Stockholm fick SD bara 6,6% av rösterna i kommunalvalet. Medans de i hela riket fick 12,86%.... vill du därmed ta bort rösträtten för Stockholmare också?
du tror inte de kan förmås att rösta annorlunda i framtiden?

Tycker du på riktigt att kvinnor inte ska ha rösträtt bara för att de just nu inte röstar som du vill i tillräckligt stor utsträckning?

Det finns ingen naturlag som säger att kvinnor inte röstar på SD. Det kan ändras fort, det är trots allt de som drabbas hårdast av mångkulturen.

Det är i min mening inte den kvinnliga rösträtten som förstört västvärlden, det är de kontrollerade medierna som kunnat hjärntvätta våra befolkningar som gjort det. Och deras grepp om vårt kollektiva psyke blir allt lösare.
Senast redigerad av Sockerpappan 2016-01-06 kl. 02:25.
2016-01-06, 02:24
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions

Så är det, även om du nu mot förmodan skulle vara ironisk. Betänk att egentligen all makt utgår från möjligheten till våld och att demokratins förtjänster kring stabilitetet i grund och botten handlar om att göra ett våldsamt uppror meningslöst. Det finns alltså inget egenvärde med demokrati, poängen är att den starkaste makten ska segra utan fysiskt våld.

Om någon eller några med list lyckats skapa ett juridiskt regelverk som ger vissa grupper "rättigheter" på bekostnad av andra männsikors givna "skyldigheter" som inte backas upp av våldskapital att försvara denna överflyttning av rättigheter/skyldigheter, så finns det ingen stabilitet i situationen. Oavsett om denna nya samällsordning skulle kallas för demokrati eller inte, skulle den ha tappat de få förtjänster som den ursprungliga definitonen av demokrati ( folkstyre i nationalstater) hade.

Med detta i åtanke:
När SD väl har 50% av vapenvana män, finns egentligen inget moraliskt hinder eller stabilitetshinder att helt enkel ta makten med våld.
2016-01-06, 02:50
Medlem
När kommer första undersökningen i år?
2016-01-06, 08:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
"No taxation without representation"

Tycker man ser resonemang som ditt allt oftare... men jag tror ni drar för höga växlar av hur kvinnorna röster just nu.

SDs röster varierar stort utefter andra parametrar också, så ni gör det lite enkelt för er när ni bara skyller på kvinnorna för att de inte är större...

Om vi tar parametern var man bor, så i Stockholm fick SD bara 6,6% av rösterna i kommunalvalet. Medans de i hela riket fick 12,86%.... vill du därmed ta bort rösträtten för Stockholmare också?
du tror inte de kan förmås att rösta annorlunda i framtiden?

Tycker du på riktigt att kvinnor inte ska ha rösträtt bara för att de just nu inte röstar som du vill i tillräckligt stor utsträckning?

Det finns ingen naturlag som säger att kvinnor inte röstar på SD. Det kan ändras fort, det är trots allt de som drabbas hårdast av mångkulturen.

Det är i min mening inte den kvinnliga rösträtten som förstört västvärlden, det är de kontrollerade medierna som kunnat hjärntvätta våra befolkningar som gjort det. Och deras grepp om vårt kollektiva psyke blir allt lösare.
Du har helt rätt, dessutom är kvinnor fegare och känsligare för grupptryck och att passa in än män.
Kvinnorna följer männen men några år senare, så SD kommer växa sig allt starkare bland kvinnor och i Sthlm men med några års förskjutning.
Desto större SD blir desto snabbare går det.
2016-01-06, 08:28
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
du tror inte de kan förmås att rösta annorlunda i framtiden

Jag brukar sällan rösta på samma parti kommunalt som i riksdagsvalet, det är helt olika parametrar man går efter då, i tex den här kommunen kan man aldrig rösta på moderaterna, då de enda de gynnar här är befintliga företagare och hyresvärdar, man försöker tex hindra nyetablering av butiker utanför centrum, och ömmar tom för butikerna i huvudorten ett antal mil bort

SD har ju dessutom haft svårt med att rekrytera på kommun nivå... Så några större växlar på hur det röstas kommunalt i Stockholm tycker jag inte man ska dra.
2016-01-06, 08:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag brukar sällan rösta på samma parti kommunalt som i riksdagsvalet, det är helt olika parametrar man går efter då, i tex den här kommunen kan man aldrig rösta på moderaterna, då de enda de gynnar här är befintliga företagare och hyresvärdar, man försöker tex hindra nyetablering av butiker utanför centrum, och ömmar tom för butikerna i huvudorten ett antal mil bort

SD har ju dessutom haft svårt med att rekrytera på kommun nivå... Så några större växlar på hur det röstas kommunalt i Stockholm tycker jag inte man ska dra.
SD släpar även i riksdagsvalet i Sthlm.
2016-01-06, 14:48
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Ok, men nu kvarstår ju diskrepansen även i valet till riksdag, om man tittar på Stockholmskommun jmf med resten av riket. Så din invändning förändrar ingenting.

Sverige 12.86%
Stockholms kommun 6,64%

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/
2016-01-06, 14:55
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du har helt rätt, dessutom är kvinnor fegare och känsligare för grupptryck och att passa in än män.
Kvinnorna följer männen men några år senare, så SD kommer växa sig allt starkare bland kvinnor och i Sthlm men med några års förskjutning.
Desto större SD blir desto snabbare går det.

Exakt.
Kvinnor följer som du säger grupptryck mer än män gör, och när SD väl är mer etablerade och säsongsfähiga, så kommer kvinnorna att strömma till i betydligt större omfattning än idag.
Kanske till och med i ännu högre grad än männen.
2016-01-06, 15:04
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
När kommer första undersökningen i år?

I fjol såg det ut såhär i Januari:

10.e Demoskop
11.e Sifo
15.e Sentio

Gissar på Demoskop på Söndag. Tyvärr så tror jag det blir en tråkig opinionsmånad med små förändringar, hoppas dock att jag har fel och att SD fortsätter öka kraftigt då det vore en enorm seger på det psykologiska planet om sjuklöverns desperata migrationsåtgärder inte ger några som helst effekter på opinionsläget - det kanske till och med triggar dom att föra en ännu hårdare migpol för att vinna tillbaka SD-väljare.

Medlemsmässigt fortsätter iaf SD att öka enligt Status https://privat.bahnhof.se/wb492673//18%20Main%20frame%20Medlem.html och bör nu snart vara det tredje största partiet medlemsmässigt då de andra har tappat stadigt de senaste åren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in