Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Jag tror folk är kluvna hur vida de ska rösta SD eller SvP.. Många ställer nog sig frågan om inte SD kanske är för mjuka? Jag och många andra SD sympatisörer jag känner hade fått kicken från partiet om våra åsikter uppdagades. Därav bromsen.
Vi vill inte klä upp blattarna i folkdräkt och tvinga dem att äta varmkorv. SD har missförstått det hela.
Större delen av den svenska befolkningen vet knappt om att SvP existerar, på samma sätt som de inte visste om att SD existerade några år innan valet.
Det är lätt att tro att SvP anhängare finns i varje stuga när man hänger på Flashback, här där vi är en så (någorlunda) homogen invandrar-kritisk skara människor. Där ute i Sverige ser det dock inte ut så. Visst kan människor i de breda folklagren vara kritiska mot invandringen, det är det många som är. Men det är mycket få som är rasister, och de som är rasister samlas här på Flashback och tror att Flashbacks opinion kommer spegla av sig i hur befolkningen tycker.
Det är med andra ord väldigt, väldigt få som är "kluvna hur vida de ska rösta SD eller SvP". I princip ingen är kluven i den frågan, kanske några hundra i Sverige som helhet. För de övriga invandrar-kritiska är det SD som gäller.