2013-04-08, 14:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Det man ska komma ihåg är "lövfenfenomenet". Desto mer han visar sig i rutan desto mer faller Socialdemokraterna. Det har stämt hittills. Han har varit tyst och gömt sig och S har gått upp stadigt. Nu har han varit med i Agenda så nästa mätning kommer vi se en nedgång för S. Vilket ökar sannolikheten för en ökning för SD.
Men den tillfälliga exponeringen av S nu med partikongressen får nog en positiv effekt rent kortsiktigt, så brukar det vara.
2013-04-08, 15:21
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Absolut, så länge man ligger över den psykologiskt viktiga 10%-nivån så är varje dag en liten seger & nivån i sig ger ökad trovärdighet inför framtiden.
Ligger man sen över MP så är detta alltid en extra bonus.

(FG. Vad hände med ditt klarsynta inlägg om välfärdsbygget & "utvecklingen" dom senaste 40 åren? Går ju inte att PM'a dig så jag får tjata här)

Ja, det vete tusan. Hade ingen aning om att det försvunnit, jag undersöker saken f n. Tack för påpekandet.

Råkade någon spara mitt långa inlägg om Sverige ca 1970, Palmes vansinnesministär, osv? Det har inte citerats av någon vad jag kan se.
2013-04-08, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Någon nergång för SD går inte att fastställa. På sin höjd en bromsad uppgång.

Dagens nergång är statistiskt säkerställd, det samma var det väl i Novus och Ipsos.
2013-04-08, 15:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ja, det vete tusan. Hade ingen aning om att det försvunnit, jag undersöker saken f n. Tack för påpekandet.

Råkade någon spara mitt långa inlägg om Sverige ca 1970, Palmes vansinnesministär, osv? Det har inte citerats av någon vad jag kan se.
Om någon hittar inlägget så PM'a det gärna till mig, för jag har inte inboxen full.
2013-04-08, 16:04
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om någon hittar inlägget så PM'a det gärna till mig, för jag har inte inboxen full.

Inlägget är borta men det var ett bra inlägg så moderator kan kanske lägga upp inlägget i annan tråd om det inte passade här.
2013-04-08, 16:27
Medlem
Durgas avatar
Ärligt talat kan jag inte bry mej mindre vad det gäller O-undersökningar, är tiden mogen för förändringar så är den.
Vad det verkar har vänster influenserna kommit till vägs ände och sjunger just nu sin svanesång.
Huruvida detta utmynnar i en era av nationalism som även den tids nog kommer att komma till vägs ände återstår att se.
Just nu i detta nu gäller det att försvara det som är vårt och inte låta det slitas isär i ett "vi och dom" vi har råd att hjälpa men vi ska ta mej fan inte behöva kröka rygg och bli utnyttjade.
SD är den enda öppna vägen för förändring oavsett om vi gillar partiet eller inte , det är den öppning som finns givet just nu , nyanserna kan vi ta sedan.
2013-04-08, 16:48
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkdomstolen
Dagens nergång är statistiskt säkerställd, det samma var det väl i Novus och Ipsos.

Roligt att alla nedgångar är statistiskt säkerställda medans alla uppgångar inte är det
2013-04-08, 17:54
Medlem
Jag tror folk är kluvna hur vida de ska rösta SD eller SvP.. Många ställer nog sig frågan om inte SD kanske är för mjuka? Jag och många andra SD sympatisörer jag känner hade fått kicken från partiet om våra åsikter uppdagades. Därav bromsen.

Vi vill inte klä upp blattarna i folkdräkt och tvinga dem att äta varmkorv. SD har missförstått det hela.
2013-04-08, 17:55
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg som inte handlar om opinionsläget för Sverigedemokraterna i vid mening kan raderas utan föregående varning.
Dock kan säkert några av inläggen fylla en bättre funktion i andra trådar. Vill ni ha texterna är det bara att PM:a
/Mod.
2013-04-08, 19:18
Medlem
Yazmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Jag tror folk är kluvna hur vida de ska rösta SD eller SvP.. Många ställer nog sig frågan om inte SD kanske är för mjuka? Jag och många andra SD sympatisörer jag känner hade fått kicken från partiet om våra åsikter uppdagades. Därav bromsen.

Vi vill inte klä upp blattarna i folkdräkt och tvinga dem att äta varmkorv. SD har missförstått det hela.
Större delen av den svenska befolkningen vet knappt om att SvP existerar, på samma sätt som de inte visste om att SD existerade några år innan valet.

Det är lätt att tro att SvP anhängare finns i varje stuga när man hänger på Flashback, här där vi är en så (någorlunda) homogen invandrar-kritisk skara människor. Där ute i Sverige ser det dock inte ut så. Visst kan människor i de breda folklagren vara kritiska mot invandringen, det är det många som är. Men det är mycket få som är rasister, och de som är rasister samlas här på Flashback och tror att Flashbacks opinion kommer spegla av sig i hur befolkningen tycker.

Det är med andra ord väldigt, väldigt få som är "kluvna hur vida de ska rösta SD eller SvP". I princip ingen är kluven i den frågan, kanske några hundra i Sverige som helhet. För de övriga invandrar-kritiska är det SD som gäller.
2013-04-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yazman
Större delen av den svenska befolkningen vet knappt om att SvP existerar, på samma sätt som de inte visste om att SD existerade några år innan valet.

Det är lätt att tro att SvP anhängare finns i varje stuga när man hänger på Flashback, här där vi är en så (någorlunda) homogen invandrar-kritisk skara människor. Där ute i Sverige ser det dock inte ut så. Visst kan människor i de breda folklagren vara kritiska mot invandringen, det är det många som är. Men det är mycket få som är rasister, och de som är rasister samlas här på Flashback och tror att Flashbacks opinion kommer spegla av sig i hur befolkningen tycker.

Det är med andra ord väldigt, väldigt få som är "kluvna hur vida de ska rösta SD eller SvP". I princip ingen är kluven i den frågan, kanske några hundra i Sverige som helhet. För de övriga invandrar-kritiska är det SD som gäller.

Du sa det väldigt bra
2013-04-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yazman

Men SD är knappast kritiska till invandring om man verkligen lyssnat. De vill bara assimilera dem, ett omöjligt arbete alltså. SD är Moderaternas nickedockor. Det förstår väl ändå "folk i stugorna"?

Folk i min närhet har iaf spekulerat i dessa frågor då SD sparkar folk som har invandringskritiska åsikter. Sen så är nog de flesta svenskar rasister då det är naturligt inprogrammerat i våra hjärnor men att många har blivit hjärntvättade till annat råder inga tvivel om.

Jag tror inte på SD. Inte för fem öre. Åkesson hade en dröm men när han blev in i de fina salongerna och fick reda på hur politiken egentligen fungerar bytte han spår. Så känns det iaf.
Senast redigerad av Istidraj 2013-04-08 kl. 20:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in