Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Men SD är knappast kritiska till invandring om man verkligen lyssnat. De vill bara assimilera dem, ett omöjligt arbete alltså. SD är Moderaternas nickedockor. Det förstår väl ändå "folk i stugorna"?
Folk i min närhet har iaf spekulerat i dessa frågor då SD sparkar folk som har invandringskritiska åsikter. Sen så är nog de flesta svenskar rasister då det är naturligt inprogrammerat i våra hjärnor men att många har blivit hjärntvättade till annat råder inga tvivel om.
Jag tror inte på SD. Inte för fem öre. Åkesson hade en dröm men när han blev in i de fina salongerna och fick reda på hur politiken egentligen fungerar bytte han spår. Så känns det iaf.
Så är det.
Struntpratet om att "Svenskar är inte rasister" är falskt.
Senast idag så hörde jag folk gnälla på invandrare, alltså inte invandringen, utan specifikt:
negrer.
För att sedan komma fram till att de egentligen inte borde vara här och att "alla(svenskar) har nog en liten SDare i sig"..
Märk väl att snacket om SD var i ett lägre försiktigare tonläge än invandrarhatet.. Hur kommer det sig?
Folk i allmänhet sätter sig inte in i politik, de bryr sig inte om kostnader eller sånt, dem bryr sig inte om hur de slipper invandrarna heller, det viktiga är bara att det sker.
Det är bara politiskt intresserade/nördar som bryr sig i politiska detaljer.
Skulle folk i allmänhet bry sig/sätta sig in djupare i politiska frågor så skulle MYCKET vara annorlunda, inte bara invandringen, men folk gör inte det utan går på den bild de har av partierna och hur det speglar sig i deras vardag.
SD har en helt annan image än vad man egentligen står för, detta är medias förtjänst.
De ~10% som idag är SDare är det pga den mediala imagen partiet fått, inte pga parti-programet.
Järnrörsrasistskandalen ledde till rekordopinion och ett jävla uppsving.
MesproppsPKskandalen ledde till opinionsras.
Svenskarna är less på invandring och invandrare. Det är det Avpixlat, SD och alla andra lever på, politiskt korrekta poänger är värdelösa nuförtiden.