Citat:
Ursprungligen postat av
Y2W
Skönt citat av Stina Morian, "Politisk expert" på You Gov.
Ja, den har vi ju inte hört förut.
Tja, hon har ju rätt. Det finns en stor skillnad nu jämfört med tidigare tillfällen då man hävdat att SD slagit i taket. Den skillnaden är att invandringsfrågan har gått från den minst diskuterade till den enda diskuterade frågan i svensk politik.
Vi har just nu den största och galnaste invandringen någonsin, inte bara i svensk historia utan i västerländsk. Vi är långt, långt, långt ute och irrar på okänt vatten. Polisen larmar, Migrationsverket larmar, SKL larmar, MSB larmar, alla stora partier talar om systemkollaps. Ständigt nya historier om asylsökande som vägrar kliva av bussar. Ovanpå allt det där har vi terrordåd i Frankrike, förhöjt terrorhot i Sverige, IS-rekrytering i industriell skala...
Om ett invandringskritiskt parti någonsin ska ha ett gigantiskt väljarstöd så är det här och nu, i Sverige hösten 2015. Man kan inte få en enklare match. Det är som att vara landslaget i fotboll och möta ett knattelag med blinda och rullstolsburna. Tar man sig inte vidare från 25%-platån då, är det tveksamt om man någonsin gör det.