Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Ok........ tack!
Har läst samma resonemang. Utan att förstå att man enligt den modellen tar hänsyn till en okänd faktor som inte kan mätas.
Inkomptensfaktorn. Som jag förstått det; OU senaste mätning av SD innan riksdagsvalet 2014 i relation till faktiskt valresultat.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
status.st är en liten hobbysajt som drivs ideellt av någon specialintresserad, förmodligen på fritiden. Men det är nog bökigt att uppdatera snabbt eftersom tabellen är en bitmap, inte HTML.
Ditt gnäll påminner starkt om de bortskämda as som sitter på pirate bay och gnäller om att CAM-versioner har dåligt ljud. Eller om invandrade kravmaskiner som vägrar kliva av bussen om asylboendet inte ligger i en storstad. Håll käften.
Bra förklarat, framför allt slutklämmen.
Citat:
Ursprungligen postat av
2big4you
Hur ser förutsättningarna ut för SD med egen majoritet?
Läste någonstans att det kan krävas 37-38%
Kan någon förklara?
Om Fp, C, KD, V, Mp, Fi får 3,99% blir det 23,94% som slängs.
100%-23,94%=76.06%
76,06%/2=38,03%
Om SD får 38,04% kommer S+M få 38,02%
SD får då minst 175 mandat, sannolikt betydligt fler.
Struntar vi i Fi och gör samma beräkning kan SD få 175 mandat på 40,03%.
Det lär ju inte hända, men 44-46% lär kanske ge 175 mandat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Det är ju den intressanta frågan. Vi får helt enkelt se om
a) det verkligen blir en normalisering i asylfrågan (som jag sagt; "varför har det dröjt så länge?")
och
b) om det påverkar SD:s opinion framöver.
Jag tycker ju för egen del att det vore tacknämligt om det finns ett asylkritiskt (asylrealistiskt ?

) alternativ som har större allmän kompetens.
Inget av de andra 7 är ju bättre eftersom alla tillsammans är ansvariga för det kaos vi fått. Om de plötsligt blir stentuffa och stänger gränserna, är allt bra då? Är allt förlåtet? Alla mord, våldtäkter, rån, misshandlar, ekonomiska problem, misär, oro under långt tid - är allt det förlåtet då? Jag förväntar mig oavsett vad de gör att de fångas in, döms och straffas. Hårt!