Citat:
Ursprungligen postat av
Vaftrudner
Ha-ha. Skrattade högt när jag läste det. Fick genast en bild av hur man var tvungen att ta skydd bakom soffan och kika över kanten när Arnstad gick loss.
Han är ju totalt vansinnig. Värre än Alice i Underlandet. Man undrar om det är han eller man själv som snedtrippat. En tirad kunde låta ungefär så här (allt och mycket mer därtill sades av Arnstad i kvällens Debatt): "Vi är en ö med 500 personer och så kommer det en person med annan hudfärg och alla blir livrädda. Men vi i Europa är jätterika och för bara några få kronor kan vi hjälpa så många människor. Vi har råd; när jag kom hit till Köpenhamn såg jag alla dyra, höga hus som säkert kostar miljarder miljarders miljarder. T.ex. detta hus som vi befinner oss i just nu!"
Dansken Jalving hade svårt att hålla sig för skratt flera gånger; ungefär som om han undrade om det vara dolda kameran.
Den svensk som tittade på Debatt och inte är sinnessjuk kommer att svara SD nästa gång ett opinionsinstitut ringer.
Så var det nästan. Det är nog en av de mest pinsamma stunder jag varit med om som svensk, även om jag satt helt ensam.
Det där lär ju finnas nedladdat och det kommer ju hundraprocent säkert ingå i materialet "
Arnstads bästa."
Undrar om Löfven kände en stolthet att ha fått lov att hänvisa till Arnstad när det kom till rasism och nazism. Undrar om han kommer referera till Arnstad igen?
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Efter den där sändningen är jag övertygad om att SD är över 30% innan årets slut och kryper upp mot 25% även i telefonmätningar. Det svenska självskadebeteendet inom det politiska etablissemanget sitter djupare än religion. Framtidsministern, Godner, Arnstad, Sjöstedt, Per Svensson... bortom kontakt med verkligheten, kretskorten brända bortom räddning. Sverige är inget land, det är en patient.
Arnstad var så klart i en klass helt för sig själv, men frapperande hur samstämmiga de danska var bortsett från det sista stolpskottet samt de svenska bortsett från PB. De svenska verkade nästan påverkade av något. De danska rätt igenom hade en lättsamhet och uppriktig ärlighet i sitt språk och kroppsspråk.
De svenskar som såg programet, hörde hur danskarna resonerar om hur svenska PK-7K/MSM behandlar SD och sedan i nästa stund själva få se det rätt in i vardagsrummet. Det kan inte bli mycket tydligare.
Apropå det som sker just nu. Det är väl egentligen det här vi hoppats på av de usla alternativ som fanns. En rejäl anstormning just nu som är så massiv att varenda kotte i Sverige vaknar och undrar vad som pågår.
Sossarnas budget, moderaternas partistämma och ovanpå allting en enorm ökning av kaosinvandrare som kommer bli galna när de placeras i en industrilokal, i en gymnastiksal eller kanske i ett tält. Vågar 7K ens försöka expropriera sommarstugor så kan vi strunta i alla kommande OI och kanske valet 2018.