2015-09-17, 21:32
Medlem
S.Kandals avatar
Män, män, män och så lite män till. I riksmedia visas kvinnor och barn, kvinnor och barn och så lite kvinnor och barn till.
Jag blir så in i helvete trött på det spel som pågår. Hade personligen med glädje sett ett svenskt herkulesplan åkt skytteltrafik direkt ner till pudelskärna och hämtat nödställda familjer, kvinnor och barn. Vi hade kunnat ta emot låt säga 10000 om året vilket med EU-mått är en enorm mängd. Om vi tagit hit dessa människor som verkligen har ett reellt behov, fine. Nu är migrationspolitiken ett stort jävla skämt!
Vi har inte den blekaste aning om vilka som väller in i landet. Det enda vi vet är att det till stora delar är unga, frustrerade och outbildade män.

Jag är så satans förbannad, mitt kära land och dess befolkning misshandlas medans de styrande står bredvid och hejar på.

...skönt att få spy lite galla ibland, beklagar offtopic.
Senast redigerad av S.Kandal 2015-09-17 kl. 21:34.
2015-09-17, 21:33
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Chang Frick på Nyheter Idag läcker nu en diskussion från en uppenbarligen stängd grupp på Facebook där journalister diskuterar sinsemellan. Murvlarna där är nu bittra över politiska motgångar och vill slippa se opinionsundersökningar publiceras i media över huvud taget.http://nyheteridag.se/journalistgrupp-om-sd-rekord-i-yougovmatning-ofattbart-att-man-publicerar-detta/

Men någon som har yrkeshedern i behåll och inte tycker att folket ska hållas okunnigt för att lättare kunna styras, kommer med den självklara invändningen.Ännu större humor blir det i ankdammen när vänsterextremisten Kolbjörn Guvallius öppet visar sin okunnighet om hur webpaneler hanteras av internationellt erkända opinionsinstitut.Tweet nu borttagen. https://twitter.com/KGuw/status/644371571612762112
Den där journalistgruppen vill jag veta mer om. Om det nu är så att journalisterna konspirerar med varandra i en sluten Facebook-grupp om vilket narrativ de ska pusha och vilka nyheter som ska publiceras så vore det ju en jätteskandal.

Jag minns när GamerGate-rörelsen verkligen fick vind i seglen när en liknande skandal uppdagades om speljournalister.

EDIT: 666 inlägg! The number of the Beast!
Senast redigerad av Hatt-Kaninen 2015-09-17 kl. 21:38.
2015-09-17, 21:34
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag förstår mig inte på de här sverigedemokraterna som själva i vissa fall har känt Karlsson, Åkesson och Jomshof i hur många år som helst att de inte förstår vad som händer. Redan när nolltoleransen infördes förstod jag vad syftet var. Jag förstod att Thoralf Alfsson skulle få lämna riksdagen eftersom han hade kritiserat uteslutningarna, men för honom själv kom det som en blixt från klar himmel.

Jag visste att Kasselstrand inte skulle hamna på riksdagslistan och att SDU:s nominering av han och Hahne var dödsdömt från början. Och jag vet att Björn Söder inte kommer att ingå i verkställande utskottet efter landsdagarna trots att han själv hoppas på det. Jag vet också att Mikael Jansson och David Lång inte kommer att finnas på riksdagslistan 2018.

Det är obegripligt att alla dessa själva verkar oförmögna att lägga ihop två och två. Så svårt är det faktiskt inte att läsa Mattias Karlsson.

Jag inbillar mig att uteslutningarna kan resultera i ett nytt parti (höger-SD).
  • SDU har en färdig organisation med infrastruktur, lokaler, kontorsutrustning,…
  • God ekonomi - Statsbidrag i minste tre år till för 'gamla' SDU
  • Kommunal representation genom 'vildar'
  • Många medlemmar från gamla SDU
  • Lägg till Söder, Lång, Thoralf, Jansson, Hahne, Kasselstrand, Almquist, Westling,…

Plötsligt har du mycket bra utgångsläge för att starta ett nytt mer radikalt höger-SD som mycket möjligt skulle kunna kannibalisera på SD.
2015-09-17, 21:36
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Den där journalistgruppen vill jag veta mer om. Om det nu är så att journalisterna konspirerar med varandra i en sluten Facebook-grupp om vilket narrativ de ska pusha och vilka nyheter som ska publiceras så vore det ju en jätteskandal.
Låt vänsterextremister som Kolbjörn stå för konspirationsteorierna!
Det är troligen en rätt harmlös grupp, eftersom Chang verkar vara med och de måste räkna med läckor.

De idioterna till journalister tror fortfarande på myten att det är (alltför) höga opinionssiffror för SD som gör att partiet får allt starkare stöd. Myten om den självuppfyllande profetian.
https://www.youtube.com/watch?v=YXVhPLFU3-o
Senast redigerad av Grisbrottaren 2015-09-17 kl. 21:40.
2015-09-17, 21:37
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Chang Frick på Nyheter Idag läcker nu en diskussion från en uppenbarligen stängd grupp på Facebook där journalister diskuterar sinsemellan. Murvlarna där är nu bittra över politiska motgångar och vill slippa se opinionsundersökningar publiceras i media över huvud taget.http://nyheteridag.se/journalistgrupp-om-sd-rekord-i-yougovmatning-ofattbart-att-man-publicerar-detta/

Men någon som har yrkeshedern i behåll och inte tycker att folket ska hållas okunnigt för att lättare kunna styras, kommer med den självklara invändningen.Ännu större humor blir det i ankdammen när vänsterextremisten Kolbjörn Guvallius öppet visar sin okunnighet om hur webpaneler hanteras av internationellt erkända opinionsinstitut.Tweet nu borttagen. https://twitter.com/KGuw/status/644371571612762112

Trevligt att vi har två högkvalitativa internetpublikationer i Sverige. Fria Tider och Nyheter Idag. Båda gör avslöjanden på löpande band. Att deras nyheter sedan snos av regimmedia eller ignoreras är en annan sak.

Det här är intressant då det visar att 'lilla saltsjöbadsavtalet' fortfarande verkar vara i kraft.
2015-09-17, 21:46
Medlem
Så många inlägg i den här tråden som får en att känna misströstan och hopplöshet inför vårt lands kollaps. Tänkte därför bidra med lite positiva tankar.
Hur det än går kommer SD på ett eller annat sätt vinna i den nära framtiden - detta eftersom nuvarande politiska situation ställer de två fraktionerna av etablissemanget inför ett omöjligt pest-eller-kolera val.
Om borgerligheten - som gjort trevande försök till omtag i migrationsfrågan, om än för lite och för sent - inte radikalt ändrar politik så kommer man fortsätta blöda till SD i tre år till. Inget roligt scenario. Men om man ändrar migrationspolitiken - och samtidigt bryter DÖ, ett måste för att återupprätta förtroendet - kan man vinna tillbaka väljare från SD men man kommer antagligen förlora lika många röster till C eller MP. Inte heller särskilt roligt.
När det gäller sossarna har de inte samma problem. De skulle kunna ändra sin migrationspolitik radikalt, och bland annat hänvisa till att man tar ansvar för landet. De skulle då stoppa flödet till SD och de väljare som man retar upp med kursändringen har inget annat alternativ än MP och V att gå till, de skulle med andra ord stanna inom blocket. Dock skulle en sån kursändring medföra att MP hoppar av regeringen vilket är en enorm prestigeförlust för svetsar-Steffe. Inte superkul.
Om man å andra sidan inte gör något (vilket antagligen är det mest rimliga) kommer man under tre år se 200% av allt reformutrymme ätas upp av det svindyra asylkaoset, och när landet kollapsar kommer man - med all rätt - ses som ansvarig. Inte heller superkul.
Alltså: Antingen gör S och alliansen ingenting och SD närmar sig sitt tak - som antagligen är runt 45%, enligt SOM-mätningarna - till nästa val. Eller så lägger man om sin politik, bromsar upp förlusterna till SD men närmar sig dem politiskt.
Vad gäller DÖ är det samma sak. Tvivlar på att den kommer spricka förrän tidigast hösten -17, när alliansen, om de vill visa upp någon sorts trovärdighet som regeringsalternativ, måste lägga en valbudget. Men om den håller till valet -18 finns det i mina ögon ett antal alternativ som på ett eller annat sätt alla gör SD till vinnare:
Om SVMP blir störst så spricker DÖ och alliansen (åtminstone M+KD) accepterar SD:s passiva eller aktiva stöd. Inte en chans att de lägger sig en mandatperiod till.
Om alliansen blir störst så blir de det på grund av att de anpassat sin migrationspolitik i en restriktiv riktning.
Om SD blir störst (det troligaste) kan två saker hända: antingen accepterar spillrorna av alliansen SD:s stöd.
Eller så bildas en blocköverskridande (S+M+MP+FP?) regering och då... ligger vägen vidöppen för egen majoritet 2022.
Det enda tråkiga med detta är att SD:s politik för att städa upp röran kommer behöva vara mycket mer radikal. Vilket troligen inte blir något stort problem då väljarna också till stor del radikaliserats...
2015-09-17, 21:57
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Men rent rationellt så borde de kunna inse ju längre de väntar med en förändring, desto värre lär konsekvenserna för dem själva bli.
Det krävs ingen större expertkunskap för att hyfsat väl kunna kvalitativt extrapolera väljarstödet för de kommande 3 åren om inget görs.
Vidare så inbillar jag mig att, givet man besitter grundläggande logik och matematikkunskaper, borde man inse att den samhällsekonomiska ekvationen är omöjlig.
En logisk följdfråga borde då vara: Vad händer vid en systemkollaps?
Som ansvarig politiker är du fullständigt kört. jag skulle se det som extremt osannolikt att någon ersättning i form av pension skulle betalas ut till dig.

Slutsats: Bite the bullet och genomför förändring nu detta är optimalt från en rent egoistiskt perspektiv

Vidareutveckla gärna just vad som får dig att tro det inte handlar om egenintresse inom en norm, utan rent dogmatisk agerande

Rörande överens… tyvärr

En insikt som drabbat mig är att det jag kallar den härskande klassen i mycket hög omfattning faktiskt tror på sina egna dogmer. Man tror genuint på mångkulturalism och önskar (bland mycket annat) nationalstatens död, då världsbilden förklarar att den (vita) nationalstaten står bakom så mycken ondska.

Det finns väl inte någon enskild händelse jag kan peka på som lett mig till denna insikt. Det handlar om nyfikenhet på människor och samhälle. Att följa alla dessa dårar på Twitter avslöjar skoningslöst deras förvridna tankefigurer.

Jag kan ge en anekdot från vardagen. Genom egna barn och andras ungar har jag skaplig insikt i hur unga människor, framförallt unga kvinnor, resonerar. Hos i övrigt begåvade och ambitiösa ungdomar finns det uppfattningar om att "hatsajter" som Avpixlat och Fria Tider egentligen är förbjudna enligt svensk lag, men att "rassar", poliser och onda makthavare konspirerar för att "hatsajterna" ska undgå rättegång och straff.

Indoktrineringen är så total och så sjuk.
2015-09-17, 22:01
Medlem
lakritcs avatar
Missa inte Agenda på SVT1 som börjar nu. Danmarks invandring belyses. Bland annat är en representant från Dansk Folkeparti inbjuden.
2015-09-17, 22:11
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandssnus
Om SVMP blir störst så spricker DÖ och alliansen (åtminstone M+KD) accepterar SD:s passiva eller aktiva stöd.
Det finns ingen anledning för SD vara ett stödparti till två små skitpartier som sammanlagt är mindre än dem själva.
M och KD skall vara djävligt tacksamma om de får vara med och leka framdeles med tanke på hur de skött sig.
2015-09-17, 22:32
Medlem
Jag som aldrig tittar på SVT tittar just ni på SVT1, debatt Danmark/Sverige. Faktiskt sevärt.

Arnstad gör bort sig så jag får använda hela soffan som skämskudde.

Lyssna på de vitala danskarna och lyssna på de fullständiga idioterna som Sverige radar upp.
2015-09-17, 22:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
SD kommer få 40 % + , vi ser Sveriges kollaps om vi kör på i dagens takt inom 10 år, vi står inför ett skifte inom den politiska makten betydligt radikalare än någonsin skiftet 1976 eller 1991 eller 2006.

Snarare mer likt när S tog över under början av 1900 talet.
2015-09-17, 22:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag som aldrig tittar på SVT tittar just ni på SVT1, debatt Danmark/Sverige. Faktiskt sevärt.

Arnstad gör bort sig så jag får använda hela soffan som skämskudde.

Lyssna på de vitala danskarna och lyssna på de fullständiga idioterna som Sverige radar upp.
Det värsta är att jag har ett jobb i Köpenhamn imorgon. Gissa vad jag kommer att bli häcklad angående galningen Arnstad.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in