Citat:
Ursprungligen postat av
Vadaadaa
Men rent rationellt så borde de kunna inse ju längre de väntar med en förändring, desto värre lär konsekvenserna för dem själva bli.
Det krävs ingen större expertkunskap för att hyfsat väl kunna kvalitativt extrapolera väljarstödet för de kommande 3 åren om inget görs.
Vidare så inbillar jag mig att, givet man besitter grundläggande logik och matematikkunskaper, borde man inse att den samhällsekonomiska ekvationen är omöjlig.
En logisk följdfråga borde då vara: Vad händer vid en systemkollaps?
Som ansvarig politiker är du fullständigt kört. jag skulle se det som extremt osannolikt att någon ersättning i form av pension skulle betalas ut till dig.
Slutsats: Bite the bullet och genomför förändring nu detta är optimalt från en rent egoistiskt perspektiv
Vidareutveckla gärna just vad som får dig att tro det inte handlar om egenintresse inom en norm, utan rent dogmatisk agerande
Rörande överens… tyvärr
En insikt som drabbat mig är att det jag kallar den härskande klassen i mycket hög omfattning faktiskt tror på sina egna dogmer. Man tror genuint på mångkulturalism och önskar (bland mycket annat) nationalstatens död, då världsbilden förklarar att den (vita) nationalstaten står bakom så mycken ondska.
Det finns väl inte någon enskild händelse jag kan peka på som lett mig till denna insikt. Det handlar om nyfikenhet på människor och samhälle. Att följa alla dessa dårar på Twitter avslöjar skoningslöst deras förvridna tankefigurer.
Jag kan ge en anekdot från vardagen. Genom egna barn och andras ungar har jag skaplig insikt i hur unga människor, framförallt unga kvinnor, resonerar. Hos i övrigt begåvade och ambitiösa ungdomar finns det uppfattningar om att "hatsajter" som Avpixlat och Fria Tider egentligen är förbjudna enligt svensk lag, men att "rassar", poliser och onda makthavare konspirerar för att "hatsajterna" ska undgå rättegång och straff.
Indoktrineringen är så total och så sjuk.