2015-09-14, 21:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutlerjr
Vad fan ska S och framförallt M ta sig till? De står helt handfallna och bara ser på när SD går fram som en ångvält till Sveriges överlägset största parti 2018.

Är de medvetna om hur stora SD kommer bli? Kommer de bara låta det hända!?

Jag kan inte begripa hur de kan vara så sinnesjukt verklighetsfrånvarande..

Svaret är nog att de, och hela etablissemanget, lever i någon sorts bubbla. De tror helt enkelt på sina egna lögner. De har upprepat dem så många gånger så att lögnerna har blivit en egen verklighet för dem.

Ett bra exempel är den "hemska historia" som många medier rapporterar om, att SD i Säffle har anmält kommunens extra bidrag till en kyrka som ska härbärgera "EU-migranter":

http://www.expressen.se/gt/hjalp-till-eu-migranter-anmals-av-sd-ledamot/

Artikeln presenteras i en form som att detta skulle vara en sorts "avslöjande" och "skandal" för SD. I själva verket lär ju detta vara rena rama boosten för SD.Jag tror 80-90% av läsarna håller med om att en liten kommun som Säffle inte ska lägga 120.000 kronor på att härbärgera tiggare! Det är rätt självklart för var och en som tänker till.

Så oerhört verklighetsfrånkopplade är media, så att man på allvar tror att sådana här historier "skadar" SD.
2015-09-14, 21:03
Medlem
Dr_Kronas avatar
"Stora frågan för mig är vad vet de som inte vi vet men också hur kan "något" ha ett sådant grepp om så många över så lång tid?"

Jag tror att efter åratal med PK åsikter från politiker, media och twitter-galningarna har skapat ett klimat med så stark rädsla för att inte anklagas för rasism så man väljer i de flesta fall att göra som alla andra.

Man kan bara se dagens exempel där en sosse har kallat en negerboll för just en negerboll redan har fått stark kritik i både media och av partikamrater.
2015-09-14, 21:13
Medlem
[quote=in84ever|54703495]Ni utgår från att de är naiva eller ointelligenta. Jag tror det är felaktig slutsats. De vet vad de gör i alla fall i invandringsfrågan. Skulle de satsa på att växa i storlek som partier skulle de för länge sedan anammat SD politik eller hållit fast vid sin egen ursprungliga. De är styrda eller kontrollerade av en yttre makt/organisation/sammanslutning/grupp. Jag ser ingen annan förklaring. De vet att de saknar stöd för det de gör. De vet att de hatas mer än något annat svenskar hatat på flera hundra år. Jag tror toppskiktet i varken S eller M kommer vända frivilligt utan de kommer hålla fast vid den här linjen utöver stupet.

Stora frågan för mig är vad vet de som inte vi vet men också hur kan "något" ha ett sådant grepp om så många över så lång tid?

I det lilla perspektivet är det logiskt att näringslivet samtalar med SD när de förefaller vara största parti, men i det stora perspektivet kan knappast S och M driva massinvandringslinjen utan att de viktigaste företrädarna i näringslivet är med på det.

Någon sa att Bildt vill öka asylmottagningen trettiofalt. Stämmer det? S och M kommer inte göra någonting i invandringsfrågan innan de förvissat sig om att deras syfte är uppnått, vad det än nu är.[/QUOTE

JAg tror förklaringen är enklare än så...de politiska broilers som styr de stora partierna är så fjärmade från svenskt vardagsliv ute i landet....och de föraktar stora delar av väljarskaran.
Förvisso vet de att de är hatade av vissa grupper...men jag tror inte att de inser hur utbrett detta hat är.
2015-09-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Jag tror att efter åratal med PK åsikter från politiker, media och twitter-galningarna har skapat ett klimat med så stark rädsla för att inte anklagas för rasism så man väljer i de flesta fall att göra som alla andra.

Man kan bara se dagens exempel där en sosse har kallat en negerboll för just en negerboll redan har fått stark kritik i både media och av partikamrater.

Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
JAg tror förklaringen är enklare än så...de politiska broilers som styr de stora partierna är så fjärmade från svenskt vardagsliv ute i landet....och de föraktar stora delar av väljarskaran.
Förvisso vet de att de är hatade av vissa grupper...men jag tror inte att de inser hur utbrett detta hat är.

Men det sker ju i alla länder över hela Europa, men också USA och Kanada verkar det som nu på sistone. Det är ingen slump det som sker.
2015-09-14, 21:26
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutlerjr
Vad fan ska S och framförallt M ta sig till? De står helt handfallna och bara ser på när SD går fram som en ångvält till Sveriges överlägset största parti 2018.

Är de medvetna om hur stora SD kommer bli? Kommer de bara låta det hända!?

Jag kan inte begripa hur de kan vara så sinnesjukt verklighetsfrånvarande..

Man befinner sig i avgrundsdjup förnekelse. Rationellt tänkande har inget utrymme här. När vi närmar oss nästa val kommer det sannolikt gå över i en desperat ilska som vi aldrig tidigare skådat. Jag tror nästa val kommer bli det våldsammaste i svensk historia.
2015-09-14, 21:33
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
Det är väl inte en käft som bryr sig om det? Vad gäller SDs fortsatta tillväxt så gissar jag att en framgångsfaktor är att man fortsätter agera stenhårt mot alla impulskontrollbefriade och rättshaverister i leden.

Även det kanske inte stämmer in på SDU så gissar jag att det bara är positivt med uteslutningsärenden inom SD för en bredare publik. Folk förutsätter att alla som kastas ur SD är idioter och därför skänker det trovärdighet till ledningens nolltoleranslinje. Till och med när uteslutning sker på lösa grunder. För det är ingen som bryr sig att ta reda på grunden.

Helt med dig på den linjen. Ungdomsförbundet tror givetvis att detta kommer att påverka opinionen. Tolkar det som ungdomlig hybris och allt för stark tro på sin egen förträfflighet. Detta är väl iof rätt inställning i ett ungdomsförbund men att det skulle påverka opinionen är uteslutet.
Svenska folket är oroliga över landet Sverige och dess utveckling. En konflikt med ett ungdomsförbund är i dagsläget blaha blaha.
2015-09-14, 21:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det som är så härligt just nu är att man märker att SD i rask takt håller på att förvandlas till den vinnande sidan, den som alla vill vara på.

Jag märker det till exempel i mitt Facebook-flöde. Jag är en storstadsbo i ett "latte-område" (inte "blatte-område") och där har man förväntats vara god liberal och borgerlig, och absolut inte tänka tanken att sympatisera med otäcka SD. Nu bara senaste dagarna har jag kunna se 3 (tre) st personer i mitt flöde som tydligt stödjer SD-liknande åsikter och blogginlägg, i ett fall är detta faktiskt anmärkningsvärt tydligt. Skulle inte ha kunnat hända bara för 6 månader sedan.

Jag tror en person som Oscar Sjöstedt har varit monumental för denna typ av förändring. Samt exempelvis Marcus Oscarsson i TV4.

Det är denna omsvängning som nu Moderaterna ser, och har fått total panik. Nu ser de att SD kan ånga om dem, och Moderaterna själva förvandlas till ett helt onödigt parti. Så nu är det Damage Control med "antydningar" till gränskontroll som gäller.
2015-09-14, 22:38
Medlem
När kommer Yougov och Inizio?
2015-09-14, 22:44
Medlem
Efter att senaste veckan varit på några tillställningar har jag äntligen förstått kärnan i den så kallade KETCHUPEFFEKTEN.
Den beror till stor del på "Fritt Informationsflöde mellan individer".
Lite schematiskt och förenklat:

För ett år sedan satt A, B, C m fl tillsammans och diskuterar ditt och datt, bl a politik, jobb, mm.
A jobbar på soc och tycker det blivit väldigt tungt med ärenden och antyder möjligen att tolksamtal är jobbiga.
B jobbar i sjukvården och hummar lite om hur det dras ned i den och att våld och hot har blivit en realitet, men inga detaljer.
C jobbar inom rättsväsendet och säger att brotten blir grövre.
D är samhällsnörd och berättar att antal asylsökanden bara ökar för varje år.
Då griper E och F in och säger att andra länder borde ta mer ansvar, annars kanske de hemska SD ökar. Alla håller med eller håller käft, fastän A och B röstar SD.

Men nu:
A berättar om hur invandrare utgör den stora majoriteten i alla ärenden soc handlägger och den hotfulla attityd dessa har. De andra, som inte kände till detta förfäras.
B berättar detaljerat om hur invandrare hotar vårdpersonal och hur papperslösa fått förmåner som svenskar inte har. Övriga visste inte detta och förfäras.
C berättar hur det ser ut på fängelserna och vilka grupper som står för flest grova brott. De andra förfäras.
D berättar om hur statistiken ser ut i en massa skrämmande detaljer.

Samtliga har nu breddats i sin kunskap om invandringens effekter. A och B är stärkta i sin övertygelse, C och D säger att nu får det bli SD och E, F, G H I har fått sig en tankeställare och trippar också över på den sunda sidan nu eller något senare.

Normaliseringen gör att verkligheten äntligen får beskrivas.
2015-09-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Hur får ni frågor om vilket parti ni skulle få vilja rösta på? Mejl?

Ja, på mail. Inizio frågade mig för länge sedan om jag ville vara med i deras panel. Frågan kom upp automatiskt när jag läste Aftonbladet på nätet. Det kan gå flera månader mellan jag får något mail med frågeformulär. Ibland är det helt andra slags frågor, typ konsumtionsmönster om vilka varor jag köper, men oftast är det politik.
2015-09-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Man befinner sig i avgrundsdjup förnekelse. Rationellt tänkande har inget utrymme här. När vi närmar oss nästa val kommer det sannolikt gå över i en desperat ilska som vi aldrig tidigare skådat. Jag tror nästa val kommer bli det våldsammaste i svensk historia.

Om vi i dagens läge hade haft någon politiker med naturligt ledarskap och inneboende auktoritet, kunde han eller hon bara ställt sig upp och sagt att nu kräver situationen att vi gör på ett sätt som vi aldrig gjort förut och nu gör vi si och så och sedan genomfört detta. Men det råder brist på gott ledarskap i Sverige. En god ledare är också en human ledare med mod och pondus - en sådan som människor spontant ser upp till. Någon måste en gång för alla våga köra över Twittervänstern och journalistkåren. Media har alldeles för stor makt. Politikerna verkar rädda för journalisterna.
2015-09-14, 23:03
Medlem
[quote=ujhs|54703936]
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Ni utgår från att de är naiva eller ointelligenta. Jag tror det är felaktig slutsats. De vet vad de gör i alla fall i invandringsfrågan. Skulle de satsa på att växa i storlek som partier skulle de för länge sedan anammat SD politik eller hållit fast vid sin egen ursprungliga. De är styrda eller kontrollerade av en yttre makt/organisation/sammanslutning/grupp. Jag ser ingen annan förklaring. De vet att de saknar stöd för det de gör. De vet att de hatas mer än något annat svenskar hatat på flera hundra år. Jag tror toppskiktet i varken S eller M kommer vända frivilligt utan de kommer hålla fast vid den här linjen utöver stupet.

Stora frågan för mig är vad vet de som inte vi vet men också hur kan "något" ha ett sådant grepp om så många över så lång tid?

I det lilla perspektivet är det logiskt att näringslivet samtalar med SD när de förefaller vara största parti, men i det stora perspektivet kan knappast S och M driva massinvandringslinjen utan att de viktigaste företrädarna i näringslivet är med på det.

Någon sa att Bildt vill öka asylmottagningen trettiofalt. Stämmer det? S och M kommer inte göra någonting i invandringsfrågan innan de förvissat sig om att deras syfte är uppnått, vad det än nu är.[/QUOTE

Börja titta på Infowars så fattar du direkt vilka krafter vi har att göra med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in