2015-06-24, 15:19
  #31717
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Som sa. Det är valresultat som räknas. SD har framgång just men kommer vända 2018 eller slutet av 2017.

Vi går snarare mot att få tre stora partier, S, M och SD.

V klarar sig visserligen hyfsat då de är smarta nog att inte sätta sig i en regering, men övriga riskerar att åka ur riksdagen eller balansera nära spärren.
2015-06-24, 15:21
  #31718
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vi går snarare så att vi går mot att få tre stora partier, S, M och SD.

V klarar sig visserligen hyfsat då de är smarta nog att inte sätta sig i en regering, men övriga riskerar att åka ur riksdagen eller balansera nära spärren.

Då de inte FÅR vara med i regering! Sjöstedt försökte ju trots allt och var nära att gråta när beskedet från Löfven kom att de inte får vara med. Så det handlar snarare om tur att de blev utestängda!
2015-06-24, 15:29
  #31719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
Det är väl inget odemokratiskt med att S och M samarbetar? Alla konstellationer som skapar tillräckligt stöd i kammaren är givetvis demokratiska. Så även DÖ.

Däremot är det ju ett parlamentariskt instabilt tillstånd med tre block i kammaren och förr eller senare kommer jämvikten igen hitta en tvåblockssituation. Om S och M placerar sig i samma block så är väl det okej men lämnar vägen mot majoritet för SD öppen eftersom man kommer få stå till svars mot sjukt missnöjda väljarkollektiv.

Sossar som inte vill ha M-politik och vice versa.

Vore nästan det bästa som kan hända för SD och med SDs nuvarande ökningstakt så driver man ju situationen dit.


Jag tycker inte att det är så enkelt att det är svart eller vitt.

I det lilla perspektivet har du så klart rätt. Alla konstellationer är demokratiska, M och MP precis som S, C, KD och FP, precis som M och S eller 7K mot SD.

I det större perspektivet så det som sker i Sverige djupt odemokratiskt. Vi har en maktelit som tillsammans med journalister lurar ett helt folk. Man smyger igenom förändringar i grundlagarna, man bryter mot grundlagarna, man för och man tillåts föra en mobbningskampanj som saknar motstycke. Å ena sekunden talar man om allas lika värde och allas rätt i samhället för att i nästa stund vända bort blicken när folk får yxor i dörren hemma, barnen hotas, människor drivs till att ta sina liv. Allt för att de anser att de har samma rätt till Sverige som somalier har till Somalia, japaner till Japan och tyskar till Tyskland. Att man inte går med på att ge bort sitt land och landets tillgångar till hela övriga världens befolkningar. Att uttrycka en åsikt som är kritisk till förd invandringspolitik besvaras med hot och våld är inget demokratiskt överhuvudtaget. 7K/MSM driver det i värsta fall och i bästa fall vänder de bara bort blicken.

Så vilka är det då man ger sig på? Människor som ser sin vardag och framtid fullständigt förändrad, med försämrad välfärd, ökade skatter/avgifter, försämrad pension, mer otrygghet på arbetsmarknaden, ökad otrygghet om man blir sjuk, ökad otrygghet i sin hemmiljö, ökad otrygghet på gator.

Sverige sticker ut enormt om man jämför i ett övrigt europeiskt perspektiv. Våra politiker säger att de har rätt och alla andra länder har fel. Journalister ljuger och mörkar vad som sker både i vårt eget land och i andra. De rapporterar inte vad som sker, de sprider propaganda och de skapar opinion. Nu börjar det spricka. Alltför många har drabbats direkt eller indirekt. Att SD kan gå från ett pyttelitet parti som många aldrig hört talas om på ca 3% till +22, alltså var fjärde eller femte väljare på 7 år säger lite om vilka krafter som är igång. Den här ökningen har skett trots alla lögner, mörkanden och kampanjer. Att de gått från 12,9 till 22,1% på nio månader visar bara vilket enormt stöd SD har just nu. Ingenting alls talar för att det kommer att minska innan nästa val.
2015-06-24, 16:16
  #31720
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Patetiskt att ni jublar över SD's glädjesiffror. Det är valdagen som räknas, inget annat. Partiets vidriga rasism kommer slå tillbaka 2018 och SD kommer åka ut med huvudet före.

Vad menar du med vidriga rasism? Bara för att man vill minska invandringen till nivåer som liknar de andra länderna i Europa så är man "vidrig rasist"? Är Norge, Danmark, Finland och alla andra vidriga rasist-länder menar du? Hur tänker du nu?

Nu blir det spännande med Almedalen, känslan säger att när det är SDs dag så kommer vi se "massinvandring" till Gotland av tusentals inspirerade folkrörelsesvenskar = alla som känner sig som svenskar och som är rädda om landet. Självförtroendet kommer vara enormt. Kanske att detta blir startskottet för att tjejerna börjar hänga med på allvar.

Det känns som att sentimentet är så starkt och vitalt att brudarna bör haka strax.

Mot Sveriges näst största parti! (Kommer hända om kanske bara en månad i Sentio.)

Heja heja!

PS. Fler tjejer till tråden för bövelen, skriv och var med i en av Sveriges största diskussionstrådar.
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2015-06-24 kl. 16:27.
2015-06-24, 16:35
  #31721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Som sa. Det är valresultat som räknas. SD har framgång just men kommer vända 2018 eller slutet av 2017.

Du är ett troll. Ganska enkelt att konstatera genom att läsa dina inlägg i andra trådar. Du har fotografiskt minne, arbetar som pilot samt asylbaron!?!
Man ska inte mata trollen!

Lite topic. Angående SDs nuvarande stöd, samt utveckling, talar de flesta här i tråden för att takten kommer avta. Alltså att vi kommer se en platå framöver. Även jag är av den åsikten. Men en tanke slog mig, har vi verkligen räknat med alla nya invällare som dagligen fyller på bägaren?? Det finns ju inte ens en liten ort kvar i Sverige som inte är berikad snart, från Ystads till Haparanda sätter mångkulturen tydliga avtryck!?! Är det verkligen helt orimligt att anta att vi kan se en ökning när det gäller SDs stöd i OI? Det är ju länge sen våra bostäder "tog slut". Även skola, vård och rättsväsende går ju redan på knäna som det är. Om, eller när, kollapsen kommer. Är det då helt uteslutet att SD kan rusa uppemot det dubbla stödet, mot idag, på en oerhört kort tid?
2015-06-24, 16:36
  #31722
Medlem
JerrysModevisnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Patetiskt att ni jublar över SD's glädjesiffror. Det är valdagen som räknas, inget annat. Partiets vidriga rasism kommer slå tillbaka 2018 och SD kommer åka ut med huvudet före.

Kolla ut över Europa vad liknande partier har och du har facit på vad som också kommer inträffa i Sverige, kalla det vad du vill men din önskan kommer inte slå in.

Förklaringen är att det är denna politik folket vill ha i Sverige år 2015. Media och folket står mycket långt ifrån varandra, när folk börjar förstå det spricker lögnen vi lever i för tillfället.

Visserligen kan senaste mätningarna vara rena utopier, dock kan vi vara säkra med att det enda partiet som går bra för tillfället är SD.
__________________
Senast redigerad av JerrysModevisning 2015-06-24 kl. 16:47.
2015-06-24, 16:40
  #31723
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
I det större perspektivet så det som sker i Sverige djupt odemokratiskt. Vi har en maktelit som tillsammans med journalister lurar ett helt folk. Man smyger igenom förändringar i grundlagarna, man bryter mot grundlagarna, man för och man tillåts föra en mobbningskampanj som saknar motstycke. Å ena sekunden talar man om allas lika värde och allas rätt i samhället för att i nästa stund vända bort blicken när folk får yxor i dörren hemma, barnen hotas, människor drivs till att ta sina liv. Allt för att de anser att de har samma rätt till Sverige som somalier har till Somalia, japaner till Japan och tyskar till Tyskland. Att man inte går med på att ge bort sitt land och landets tillgångar till hela övriga världens befolkningar. Att uttrycka en åsikt som är kritisk till förd invandringspolitik besvaras med hot och våld är inget demokratiskt överhuvudtaget. 7K/MSM driver det i värsta fall och i bästa fall vänder de bara bort blicken.

Dagens fruktansvärda propaganda har ju Wolodarski döpt om till Agendasättande journalistik vilket han stolt och öppet proklamerade när han tillsattes. Denna journalistik är en av hörnstenarna i 7K:s krig mot SD. Vi har hört statsministern med akademisk kraft hänvisa till DN:s favorit forskaren Arnstad när han säger att SD är Fascister. Och Alliansen hakar glatt på och beter sig illa mot SD.

Men jag undrar verkligen ärligt varför Alliansen slagit in på denna väg? De respekterar FI:s Gudrun Schyman som fick lön av diktaturen DDR (Timbro). De låter V som tog bort ordet kommunism år 2001 att påverka regeringens förslag. De tom avsätter sig själva hellre än att låta SD passivt stödja dem.

SD som aldrig har haft något som helst Fascistiskt i sina program och som aldrig har haft ett samarbete med någon diktatur av något slag. Det finns ingen formulering (och har mig veterligen aldrig funnits) som har en negativ värdegrund i SD:s partiprogram. Nationalistiskt och konservativt javisst. Men på vilket sätt är det en ”vidrig värdegrund” att individer vill bevara sin kultur, sina traditioner och skörda det goda man byggt och arbetat ihop?

Alliansens företrädare har ju blivit sinnessjuka. Men varför och hur fick de denna dödliga sinnesförvirring? Förstår de inte att de inte längre är levnadsdugliga och att SD nu tar över?
2015-06-24, 16:45
  #31724
Medlem
Readyfreddies avatar
Mata inte trollet sushita.
Den här tråden ska ju handla om opinionen och inte valresultat vilket h*n inte var intresserad av att spekulera kring.

Jag tror förstås på fortsatt rask uppgång. Det är dags för Almedalsveckan med start på söndag och varje gång SD får prata om sin politik och varje gång Löfven och Romson med kollegor öppnar munnen så fortsätter uppgången.
Nu kopplar också varenda människa vad det beror på när Malmö nämns i dåliga sammanhang varje dag, förr i tiden kunde det varit svenskar det rörde sig om men inte idag.
2015-06-24, 17:08
  #31725
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Patetiskt att ni jublar över SD's glädjesiffror. Det är valdagen som räknas, inget annat. Partiets vidriga rasism kommer slå tillbaka 2018 och SD kommer åka ut med huvudet före.


SDs valresultat har hittills överträffat OU och framgångar har kommit oavsett avslöjad "rasism" så det finns väl inte så mycket som talar för det.
2015-06-24, 17:40
  #31726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Vad menar du med vidriga rasism? Bara för att man vill minska invandringen till nivåer som liknar de andra länderna i Europa så är man "vidrig rasist"? Är Norge, Danmark, Finland och alla andra vidriga rasist-länder menar du? Hur tänker du nu?

Nu blir det spännande med Almedalen, känslan säger att när det är SDs dag så kommer vi se "massinvandring" till Gotland av tusentals inspirerade folkrörelsesvenskar = alla som känner sig som svenskar och som är rädda om landet. Självförtroendet kommer vara enormt. Kanske att detta blir startskottet för att tjejerna börjar hänga med på allvar.

Det känns som att sentimentet är så starkt och vitalt att brudarna bör haka strax.

Mot Sveriges näst största parti! (Kommer hända om kanske bara en månad i Sentio.)

Heja heja!

PS. Fler tjejer till tråden för bövelen, skriv och var med i en av Sveriges största diskussionstrådar.

Jag håller med.
Almedagsdagen kommer att bli intressant att följa.
Den kan mycket väl på ett direkt visuellt sätt klargöra SDs otvetydiga opinionsframgångar.

Anden är ur flaskan.Det är till största delen inte längre socialt oacceptabelt att säga att man röstar SD.I Smålands landsbygd är det numera helt okay att förespråka SD och jag misstänker att samma råder i största delen av övriga Sverige med.

SD skall visa självförtroende och stolthet i Almedalen.
Det är vi som är de normala.Det är de andra som är idioterna.
2015-06-24, 17:48
  #31727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Som sa. Det är valresultat som räknas. SD har framgång just men kommer vända 2018 eller slutet av 2017.
Haha. Och i flera år har ni sagt att SD inte kommer in i riksdagen. Väl i riksdagen hette det att SD skulle åka ut igen när folket såg vilka de röstat in.
2015-06-24, 17:49
  #31728
Medlem
SD kan mycket väl bli största parti i närtid (läs i sommar) i OU. Huruvida det på något sätt kan leda till extra val vet jag inte. Sjupartiet har ju lite att vinna på ett extra val i det läget, men om deras stöd rasar allt för mycket, så kanske det blir ohållbart att fortsätta.

En sak som någon redan påpekat men jag tror många glömmer är att även om sjupartiet inte skulle släppa fram SD om SD blir störst själva efter nästa val, så blir det problem för dem vid omröstningar om SD är största block. Det skulle ju betyda att vänsterblocket måste rösta på högerblockets förslag eller vice versa. Annars vinner ju SD!

Det är en sak att som idag lägga ner sina egna röster. En helt annan att aktivt rösta på motståndarsidan i VARENDA FRÅGA, bara för att sabotera för SD. Det kommer inte att gå.
__________________
Senast redigerad av icefrontier76 2015-06-24 kl. 17:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in