Citat:
Ursprungligen postat av
FruLibertas
Som fd Moderat har jag extremt svårt att se att M kan regera med S. Samma sak tror jag egentligen gäller för många Socialdemokrater. De hatar M in i benmärgen (vilket jag kan respektera - alla har sin historik). M och S är som palestinier och judar. De hatar varandra och varandras oförätter sedan generationer.
Men vad vet jag. Tittar man på MUF så inser man att världen inte längre går att känna igen. Läg till DÖ som lök på laxen. Kanske hoppar M och S till sist i säng också....
Jodå allt kan ske idag.
MEN ,man lär inte få egen majoritet för det ,så då gäller det att alliansbröder är med och stöder ,eller Rödgröna ,och då blir konstellationen genast mycket värre att få att fungera.
Och man lär klara max en valperiod ändå ,och sedan är det riktigt tokkört.
Så frågan är om någon tycker det är värt risken.
betydligt bekvämare då att ta av sig hatten och förhandla med SD..