[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Londonesque
Det förhåller sig precis tvärtom då det är just på grund utav att jag är kapabel att bedöma den politiska realiteten i Sverige som jag är förbannad på de skriande orättvisor som har etablerats i kroniskt tillstånd i ett Sverige i fortskridande samhällsupplösning. En gammal dumsvennig gubbstofil likt dig själv som hade privilegiet att födas in i historiens mest utvecklade och homogena välfärdsnation med aldrig tidigare skådat välstånd kan förresten tacka de unga arga männen i den svenska arbetarrörelsen som byggde upp välfärds-Sverige i deras icke-ursäktande kamp för social rättvisa i ett orättvist och folkfientligt fattig-Sverige.
Min farfar var en av de svartlistade för att han var fackligt organiserad och prästerna i kyrkan predikade att bönderna inte skulle stöda "bolsjeviker" om dom ville köpa djur eller mat av dom.
Citat:
Vad du kallar "sansade ordalag" är inget annat än eufemism för det naiva, konformistiska och fega förhållningssätt tillhörande din bortskämda generation av dumsvennar som aldrig upplevt det verkliga livet utanför deras naiva, lilla välfärdsbubbla i mellanmjölks-Sverige.
Undrar vem som är naiv?
Citat:
Det är just det "sansade ordalag" som du talar om som gjort att Sverige befinner sin i denna digra situation från början och att ni bortskämda 40-, 50-, 60-, 70-talister lämnar efter er ett allt kallare, råare, fattigare, otryggare och konfliktbenägnare Sverige med urholkad välfärd och trygghet för kommande generationer.
Jag har vare sig stött skattereformer,Eumedlemskap eller massinvandring,så jag är definitivt inte skyldig till förstörelsen av landet.
Och de som nått den insikten inser att SD är enda lösningen för framtiden,även om det inte är en optimal lösning.