2013-04-14, 04:52
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
SD bör väl klara 8 till 10% vid 2014 val utan problem. Men det parti som måste ner är MP. Finns inget parti som är så skadlig för Sverige som MP.

12-15% är det rimligaste att tro just nu. Snitt runt 10% och långt över ett år till nästa val. Med en valkampanj där SD deltar som kommer sträcka sig över ett år. Där många kommer se Jimmie för första gången i debatter osv. Det kommer synas tydligt. SD växer alltid vid mycket uppmärksamhet.

SD har som sagt dubblerat sig vid varenda val, så lär ske även 2014 när vi redan nu ligger på runt 10%, krävs inte alls mycket till för att ha fördubblat 5,7% till 11,4% minst.
2013-04-14, 08:04
Medlem
Durgas avatar
Denna Sifo mätning får väl anses som inaktuell redan innan den publicerades med tanke på Omar-gate och dom (invandrings,debatt)konsekvenser den kan tänkas dra med sig i framtiden.
2013-04-14, 08:43
Medlem
Sverige2025s avatar
Vi få se! Det viktigaste är att MP börja tappa.. Vilket parti har orsakat Sverige den här enorma skada som vi har fått med mångkulturen? Jo, MP.. Men det förvånar mej att VPK gå framåt. Om vi hade haft en riktig public service i det här landet, så hade man under 2014 kört dokumentär serier om Josef Stalin offer, så folk som rösta på detta parti förstår följderna av sin röst.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
12-15% är det rimligaste att tro just nu. Snitt runt 10% och långt över ett år till nästa val. Med en valkampanj där SD deltar som kommer sträcka sig över ett år. Där många kommer se Jimmie för första gången i debatter osv. Det kommer synas tydligt. SD växer alltid vid mycket uppmärksamhet.

SD har som sagt dubblerat sig vid varenda val, så lär ske även 2014 när vi redan nu ligger på runt 10%, krävs inte alls mycket till för att ha fördubblat 5,7% till 11,4% minst.
2013-04-14, 09:42
Medlem
Det verkar trots allt som att SD backar marginellt denna månaden och förra, vilket är svårt att förstå.
Har en del väljare ändrat sig och helt plötsligt är för massinvandring, slappare straff och överstatligheten inom EU? det känns lite udda om så är fallet.

Som jag ser det så kan den marginella minskningen bero på några olika anledningar:

1, SD har inte synts i media de senaste månaderna, vilket kan få en och annan träskallig pensionär att tänka, ja...ja jag röstar nog på Sossarna i alla fall, det har jag alltid gjort förut

2, Det finns ett bakomliggande politiskt samförstånd hos opinionsinstituten av att vikta ner siffrorna för SD. Det kan bli en alltför brännande och obehaglig situation inför valet om ett år om SD hela tiden stiger och ligger på över 10%.

Ser man på medlemstillströmningen så ökar den explosionsartat. För några månader sedan så var det en bit över 9.000 medlemmar och 3.300 för SDU. Även tillströmningen av personer som gillar SD på facebook har under ett halvår ökat med mellan 50 och 100 personer per dag.
SD som parti och dem som gillar partiet växer alltså för varje dag som går och detta borde även rimligtvis vara fallet i opinionsmätningarna, åtminstone på sikt.

Någon som vet det aktuella medlemsantalet förresten? skulle vara kul att se om SD nu spräckt det magiska 10.000 strecket.
2013-04-14, 09:44
Medlem
Citat:
Vi få se! Det viktigaste är att MP börja tappa.. Vilket parti har orsakat Sverige den här enorma skada som vi har fått med mångkulturen? Jo, MP.. Men det förvånar mej att VPK gå framåt. Om vi hade haft en riktig public service i det här landet, så hade man under 2014 kört dokumentär serier om Josef Stalin offer, så folk som rösta på detta parti förstår följderna av sin röst.

Fel, det är Moderaterna som är det statsbärande partiet, det är dem som bär huvudansvaret för invandringspolitiken och för samarbetet med MP. Moderaterna är därför rimligtvis det farligaste och skadligaste partiet för Sverige.
2013-04-14, 09:48
Medlem
SvenskOppositions avatar
Sifo bekräftar den svagt sjunkande trenden. Jag tror tyvärr att kräftgången kommer att bestå om inte SD förmår få ut sina problembeskrivningar till alla de människor som har mainstream media som huvudsaklig nyhetskälla.

Förra årets fina uppgång berodde just på att invandring på olika sätt kom att beskrivas som problem i både nyheter och debatt. Efter all (intern)kritik media fick efter denna "öppenhet" i rapporteringen verkar medias led åter att ha slutits så att SD och SD:s frågeställningar helt enkelt försvunnit ur mainstream media.

För att få kontroll över sitt eget öde måste SD hitta nya vägar ut i opinionen då Avpixlat har nått vägs ände. Något nytt som tar vid kan inte fastna i ett entonigt malande om islamisering och kriminella blattar.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
8,5 - 9,0 - 8,0

Senaste tre månaderna. Det ligger alltså inom det spannet hos just Sifo, som är kända för att ligga ett par procentenheter för lågt vid varje val.

Det är ingen nämnvärd förändring med andra ord, runt åtta som det varit en hel rad månader nu hos just Sifo.

Det blir roligare när Sentio, United Minds, Novus, Ipsos osv kommer, för där har SD redan haft sin effekt av tidigare höga siffror, så där finns utrymme att öka igen. Så närmaste att vänta in har vi United Minds och Sentio skulle jag gissa. Det blir nog bra ska ni se
2013-04-14, 10:27
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Citat:

Tror jag inte alls. De flesta röstar på ett parti som det ser ut idag, inte på den rörelse som de en gång grundades ur.

Jag skiter i kommunismens brott i förhållande till V precis som jag skiter i SDs grund.
2013-04-14, 10:58
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Sifo bekräftar den svagt sjunkande trenden. Jag tror tyvärr att kräftgången kommer att bestå om inte SD förmår få ut sina problembeskrivningar till alla de människor som har mainstream media som huvudsaklig nyhetskälla.

Förra årets fina uppgång berodde just på att invandring på olika sätt kom att beskrivas som problem i både nyheter och debatt. Efter all (intern)kritik media fick efter denna "öppenhet" i rapporteringen verkar medias led åter att ha slutits så att SD och SD:s frågeställningar helt enkelt försvunnit ur mainstream media.

För att få kontroll över sitt eget öde måste SD hitta nya vägar ut i opinionen då Avpixlat har nått vägs ände. Något nytt som tar vid kan inte fastna i ett entonigt malande om islamisering och kriminella blattar.

SDs uppgång i opinionen hade ingenting att göra med vad SD gjorde, precis som nedgången inte kan påverkas av SD heller. Opinionen påverkas av otroligt många saker och SD har inte verktygen eller kompetensen att påverka den själva.

Som tur är så samverkar många faktorer för att öka SD på sikt oavsett vilket.

Enda gången SD kan påverka sin opinion är i valrörelsen. Spara krutet till dess.
2013-04-14, 11:18
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Denna Sifo mätning får väl anses som inaktuell redan innan den publicerades med tanke på Omar-gate och dom (invandrings,debatt)konsekvenser den kan tänkas dra med sig i framtiden.
Så fort det händer något på invandringsfronten, att någon/några invandrare gör något dåligt eller att det blir debatt om invandringen, så basuneras det snabbt ut här i tråden: "ytterligare ett par procent till SD ".
Med den logiken så borde SD nu ha ett stöd på omkring 230%
2013-04-14, 13:49
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Så fort det händer något på invandringsfronten, att någon/några invandrare gör något dåligt eller att det blir debatt om invandringen, så basuneras det snabbt ut här i tråden: "ytterligare ett par procent till SD ".
Med den logiken så borde SD nu ha ett stöd på omkring 230%

Nu är ju inte "invandringsfronten" vilken skitfråga som helst så det är klart att det påverkar när locket lyfts , långsiktigt eller inte, visar sig.
2013-04-14, 13:54
Medlem
Sverige2025s avatar
Kanske det..Så rösta inte jag. Om jag skulle rösta på SD, skulle det vara en proteströst, att de etablerade partierna skall se. Titta vilken jävla sunk samhälle ni har fixa med Er allt för liberala asylpolitik.

1989 tog man ett beslut att endast ta emot kvotflyktingar, varför gör man inte om detta beslut för? Sverige orka inte ta emot fler skräp invandrare från Afrika / Mellanöstern. Vill man som flykting ifrån Syrien/Irak/Iran/Somalia/Etc, så får man väl söka asyl i Turkiet eller något annat land, men Sverige kan inte ta emot fler..

Vi behöver skeppa tillbaka de överskott av Somalier och andra muslimska grupper som vi har i samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av MenOfLowMoralFibre
Tror jag inte alls. De flesta röstar på ett parti som det ser ut idag, inte på den rörelse som de en gång grundades ur.

Jag skiter i kommunismens brott i förhållande till V precis som jag skiter i SDs grund.
2013-04-14, 13:55
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Fel, det är Moderaterna som är det statsbärande partiet, det är dem som bär huvudansvaret för invandringspolitiken och för samarbetet med MP. Moderaterna är därför rimligtvis det farligaste och skadligaste partiet för Sverige.

Men M får stöd av MP, eftersom man är för fega att göra uppgörelsen om asylpolitiken med SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in