2014-08-18, 09:52
Medlem
matte85s avatar
Reinfeldts tal kommer ju definitivt ge SD några fler tiondelar, från M.

Ni kan för övrigt nästintill dubbla era pengar på betsson 1,86 odds på att SD blir större än MP.....
2014-08-18, 10:00
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Varför står det att SD backar när man i grafiken kan se att man ökat med två procentenheter? Vad stämmer?

11/8 hade de 11.6% så det är ju en liten minskning. Jag antar att den inte är statistisk säkerställd dock.
Dessutom är mätningen , som tidigare påpekats i tråden, gjord innan Reinfeldts sommartal.
2014-08-18, 10:13
Medlem
Andremasks avatar
Egentligen så är väl alla tidigare mätningar irrelevanta efter Reinfeldts uttalande?
Det har ju ställt allt på ända sas.
Ska bli mycket intressant när första mätningen gjord efter sommartalet kommer!

Å andra sidan så är det inte långt kvar tills sjuklövern får ladda upp med rejält med näsdukar för att torka alla tårar på valvakan
2014-08-18, 10:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag ser att Ladbrokes ändrat sitt vad sedan i morse.

Oddset var i morse 1.20 för att SD får över 9.5%
Nu har dom ändrat vadet till 1.5 för att SD får över 10.5%
Så visst följer dom med i Svensk inrikespolitik.

Det gäller 2.50 för att SD får under 10.5%, så Rejdar & Co kan fortfarande göra sig en hacka om dom tror på sina prognoser om ett krympande SD.
Och idag, en dag senare, så har oddset sänkts till från 1.5 till 1.4
2014-08-18, 10:36
Medlem
BaraBiffens avatar
När kommer nästa undersökning som är mer relevant?
2014-08-18, 10:58
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Och idag, en dag senare, så har oddset sänkts till från 1.5 till 1.4

Fortfarande kanonodds. Känns som givna pengar. Undrar hur länge till det går att spela på det.
2014-08-18, 11:30
Medlem
Jag tror inte att undersökningarna kommer att visa någon explosion i popularitet för SD efter Reinfeldts utspel. Däremot tror jag att droppen rann över för många som är invandringskritiker i smyg och som tänker överraska på valdagen med att proteströsta på SD. Jag tror på mätningar som fortsätter snurra runt 10-12% och ett resultat på 15%. Det där med 15 kändes som önsketänkande förut, men inte efter den här helgen.
2014-08-18, 11:33
Medlem
Blir roligt att se debatterna.

SD kan ju lätt bara säga vi hade rätt och ni hade fel men frågan är hur man ska ta det vidare därifrån. Känsloargumenten går ju som bekant FÖRE fakta, vetenskap och sunt förnuft.

Har egentligen svårt att se att detta ska gynna mer än några procent, Sverige är ju som bekant "rikt".

Någon som har siffror på hur många som egentligen ser debatterna? SD är ju som oftast rätt briljanta om även så känslokalla i dessa. Tror de vinner rätt många i dessa.
2014-08-18, 11:45
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Blir roligt att se debatterna.

SD kan ju lätt bara säga vi hade rätt och ni hade fel men frågan är hur man ska ta det vidare därifrån. Känsloargumenten går ju som bekant FÖRE fakta, vetenskap och sunt förnuft.

Det är nästan för lätt. Använt begreppet "Förnuft och känsla" så kommer flickvänstern att smälta.
Och politikerna skämmas.

SD behöver bara kräva att Alliansen och de röd-gröna ÄRLIGT anger vad dessa kostnader är.
Inte vill de väl gömma denna informationen för väljarna inför ett demokratiskt val?
De vill väl inte lura väljarna? Litar de inte på väljarna? Hur skall väljarna då kunna lita på politikerna?

Vill de inte ange siffrorna är det ett angrepp på demokratins grundpelare. Kunskap.

Kan de inte är det ett enormt svaghetstecken för "ordning och reda i statsfinanserna".

Anger de ett för lågt belopp är det också ett svaghetstecken för att kunna hålla "ordning och reda i statsfinanserna".

Känslor som spelar på fakta.
2014-08-18, 13:42
Moderator
-Info-s avatar
Annars tror jag att SD hamnar på kring 12%.

Men jag har gärna fel och tycker att det är bra om SD får högre än så.
2014-08-18, 14:18
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte85
Reinfeldts tal kommer ju definitivt ge SD några fler tiondelar, från M.

Ni kan för övrigt nästintill dubbla era pengar på betsson 1,86 odds på att SD blir större än MP.....

Jag som i flera månader har velat spela på att SD blir större än M i årets val - mot finfina odds, givetvis - önskar så klart ännu hellre nu att få spela på det.
2014-08-18, 14:56
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag som i flera månader har velat spela på att SD blir större än M i årets val - mot finfina odds, givetvis - önskar så klart ännu hellre nu att få spela på det.

På Unibet kan du spela på vilket parti som blir tredje största. 1.55 i odds på sd, 15 på moderaterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in