Citat:
Ursprungligen postat av
bengtjerry
Jag tog upp frågan med fyra olika tjänstemän på jobbet, tre av dem var helt ovetande. Vadå, har det hänt nåt?

Jag tror vi här på FB överskattar folks kunskaper och tror att alla är precis som oss och sitter och tar del av vartenda liten nyhet i samhällsdebatten.
Mina erfarenheter är raka motsatsen.
Ser jag till mina närmsta vänner som jag anser vara som folk är mest, vanliga skötsamma knegare så är det typ 1 av 5 som har någon som helst koll på saker och ting. Dom flesta tycks inte bry sig alls om politik.
Skaffade nyligen en ny flickvän, utbildad sjuksköterska och allmänt jordnära och vettig i övrigt. Hon öppnar öht. inte en tidning eller ser en nyhetssändning, ett namn som Björn Söder skulle nog få henne att se ut som en fågelholk och undra om det var någon skådespelare eller något.
Då är vi alltså mellan 35-45år
Här har vi nog som jag ser det huvudproblemet till att vårt land tillåts förfalla, folk i allmänhet är för ointresserade och därför också extremt okunniga. Gissar på att minst 60% av dom röstberättigade är rent valboskap som det ondskefulla etablissemanget kan leda precis vart dom vill, som dumma får.
Att 85% av folket är icke-sd.are är något som stärker min tes.