2014-08-18, 15:17
Medlem
Snapcounts avatar
Hur är det nu efter helgen på jobben ?

Har någon hört något yttrande/tyckande utav Reinfeldts tal på sin arbetsplats..?

(tänkte nu lite hur tongångarna går..)
2014-08-18, 15:17
Medlem
P04s avatar
Erfarenheten i denna tråd runt OU tyder på att SD redan innan Reinfeldts sommartal låg på runt 13-15%.

Jag ser det heller inte som uteslutet att var fjärde moderat väljare är vaken nog att reagera på hans uttalade riktning för framtiden. En riktning som alltså runt 60% av moderaternas väljare INTE delar.
Det enda som hållit dessa kvar är att man ansett ekonomin som viktigare än invandringen.
Reinfeldt har nu prydligt knutit ihop dessa båda till ett paket, och då återstår bara SD.

Jag anser att oddsen är mycket goda att SD blir näst största parti i valet.
2014-08-18, 15:40
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Har någon hört något yttrande/tyckande utav Reinfeldts tal på sin arbetsplats..?

Vi satt 9 personer och diskuterade detta under lunchen idag.
Och visst är det upprört,8 av oss röstar blå-gult,den nionde var osäker,men när vi diskuterat färdigt var han säker
2014-08-18, 15:50
Medlem
Bloodyhollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Erfarenheten i denna tråd runt OU tyder på att SD redan innan Reinfeldts sommartal låg på runt 13-15%.

Jag ser det heller inte som uteslutet att var fjärde moderat väljare är vaken nog att reagera på hans uttalade riktning för framtiden. En riktning som alltså runt 60% av moderaternas väljare INTE delar.
Det enda som hållit dessa kvar är att man ansett ekonomin som viktigare än invandringen.
Reinfeldt har nu prydligt knutit ihop dessa båda till ett paket, och då återstår bara SD.

Jag anser att oddsen är mycket goda att SD blir näst största parti i valet.

Det var höjda ögonbryn hos mediafolket dag ett. Hur kan FR spela Sd i händerna etc?

Nu är det tyst i media men för att svensken ska reagera krävs minst en veckas tjat. För att hen ska förstå krävs två veckors tjat i media.

Vi får hoppas att effekten kommer ute i småbyarna där negrer och hucklen sysslolösa dra fram på gatorna i flyktingboendets närområde. Några har kommit över cyklar och kan ses några kilometer bort.
2014-08-18, 16:32
Medlem
8711s avatar
Ladbrokes ändrar linan och sänker oddset på högt valresultat för Sverigedemokraterna.

Igår: 9,5%
Över 1,20 gånger pengarna.
Under 4,33 gånger pengarna.

Idag: 10,5%
Över 1,40 gånger pengarna.
Under 2,75 gånger pengarna.

Se alla förändringar gällande speloddsen på Sverigedemokraternas valresultat här, på www.status.st :

http://privat.bahnhof.se/wb492673/34%20Main%20frame%20Odds2014.html

Samma odds som det är nu på över 10,5%, alltså 1.40 gånger pengarna, var det fram till den 15:e augusti på över 9,5%
Senast redigerad av 8711 2014-08-18 kl. 16:35.
2014-08-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Jag tog upp frågan med fyra olika tjänstemän på jobbet, tre av dem var helt ovetande. Vadå, har det hänt nåt?
2014-08-18, 17:55
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Jag tog upp frågan med fyra olika tjänstemän på jobbet, tre av dem var helt ovetande. Vadå, har det hänt nåt?

Samma här, folk var helt ovetande, vilket gör att jag kanske inte tror att moderaterna förlorar så mycket på det här utspelet, eller att sd tjänar jättemycket på det.

Det sovande folket.....
2014-08-18, 17:57
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Samma här, folk var helt ovetande, vilket gör att jag kanske inte tror att moderaterna förlorar så mycket på det här utspelet, eller att sd tjänar jättemycket på det.

Det sovande folket.....
Det räcker antagligen att var fjärde uppmärksammar det för att SD ska gå om M..
2014-08-18, 17:58
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

Det sovande folket.....
Man borde fan inte ha rösträtt om man inte informerar sig och kollar på debatter osv. Hur kan folk va så jävla korkade. Detä r ju deras egen framtid de ska rösta om.
2014-08-18, 18:04
Medlem
Citat:

Där ser man. Lilla fröken Törnrosa ligger och sover ännu. Men hon vaknar nog snart till liv, för helt hjärndöd kan hon väl trots allt inte vara. Jag tippar på 12% för SD i fredagens Sifo. Mindre än så vore ett jävla skämt.
2014-08-18, 18:05
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:

Jag tror vi här på FB överskattar folks kunskaper och tror att alla är precis som oss och sitter och tar del av vartenda liten nyhet i samhällsdebatten.

Mina erfarenheter är raka motsatsen.

Ser jag till mina närmsta vänner som jag anser vara som folk är mest, vanliga skötsamma knegare så är det typ 1 av 5 som har någon som helst koll på saker och ting. Dom flesta tycks inte bry sig alls om politik.

Skaffade nyligen en ny flickvän, utbildad sjuksköterska och allmänt jordnära och vettig i övrigt. Hon öppnar öht. inte en tidning eller ser en nyhetssändning, ett namn som Björn Söder skulle nog få henne att se ut som en fågelholk och undra om det var någon skådespelare eller något.

Då är vi alltså mellan 35-45år

Här har vi nog som jag ser det huvudproblemet till att vårt land tillåts förfalla, folk i allmänhet är för ointresserade och därför också extremt okunniga. Gissar på att minst 60% av dom röstberättigade är rent valboskap som det ondskefulla etablissemanget kan leda precis vart dom vill, som dumma får.

Att 85% av folket är icke-sd.are är något som stärker min tes.
2014-08-18, 18:06
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Man borde fan inte ha rösträtt om man inte informerar sig och kollar på debatter osv. Hur kan folk va så jävla korkade. Detä r ju deras egen framtid de ska rösta om.

Håller med helt, och denna gången kan man inte skylla nåt på median då Reinfittans utspel varit med i alla stora tidningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in