Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Förlåt för att jag inte ingår i SD-ryggdunkarklubben. Om du inte missade det skrev jag att jag är orolig att partiet minskar. Inte är det väl så svårt att förstå att man blir orolig när partiet minskar just efter deras senaste idioti med sin nolltolerans? Jag tror knappast det var ett simpelt sammanträffande att de minskade just efter dessa händelser. Hade ingenting hänt och de började avstanna och minska lite, då hade jag inte reagerat så mycket då det var väntat.
Men om så inte är fallet, inte mig emot. Jag vill som sagt inte att partiet ska sjunka, även om de faktiskt förtjänar det.
Men snälla rara, folk skiter fullständigt i om någon halvnasse från GBG utesluts eller nån från gnällbätet hoppar till M. 95% av väljarna har inte dessa herrar i sitt medvetande.
Att SD faller tillbaka efter månader av en väldigt kraftig uppgång är naturligt, när SD dyker upp mer i debatten och media i och med att det börjar dra ihop sig till valrörelse så kommer man att växa och växa.
Den här typen av sjunkande opinionssiffor har vi sett förr, med samma resultat att folk kommer in och gapar om brevik och smygnazsim, nu är det lite uteslutningar som är på tapeten.
SD kommer att komma igen, var så säker.
Jag gissar på att EU valet kommer bli en väckarklocka för många.