2013-05-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrikard21
Får jag fråga vart man flyttar då? Danmark och speciellt Finland borde väl vara dom länder som har minst invandrare. Annars lär det vara riktigt tjockt.

Glömde dock Island. Där är det nog av naturliga orsaker allra minst. Men kul att bo där...

Norge har ju iaf en bättre situation än oss. Men visst, det är bekymmersamt att ALLA vita länder lider under den mörkhyade massinvandringens plåga.

Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Får väl göra som djupingen i en tv intervju sa för några år sedan. " Helst skulle jag flytta till ett land som inte tar emot invandrare"

Problemet med dig är att du har inlärningssvårigheter men lever i förnekelse.
Vita människor vill leva med andra vita människor.
2013-05-05, 20:54
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Får väl göra som djupingen i en tv intervju sa för några år sedan. " Helst skulle jag flytta till ett land som inte tar emot invandrare"
Djupare än du tror kanske. En omvänd variant av Groucho Marx' klassiker:

"Jag skulle aldrig gå med i en golfklubb som accepterade mig som medlem."
2013-05-05, 21:08
Medlem
Jimmies insats i agens partiledardebatt är ju inte lysande, eller rätta mig om jag har fel? Hur kommer det dagens insats påverka opinionen för SD?
2013-05-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jimmies insats i agens partiledardebatt är ju inte lysande, eller rätta mig om jag har fel? Hur kommer det dagens insats påverka opinionen för SD?

Han fick ju knappt någon tid att prata under hans "ämne". Gillade dock hur han agerade moderator på en annan fråga när han fick ordet. "ni säger så, den tycker så, du andre så, kors och tvärs. Kan du, du, du och du svara mig på detta?"
Senast redigerad av kundvagnen 2013-05-05 kl. 21:16.
2013-05-05, 21:47
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jag gormar och har panik?

Det är alltid folk som drar stora växlar när det sker förändringar i opinionen, inte minst ni Sverigedemokrater själva. Så fort det skett en förändring så börjar det spekuleras om varför så skett. Helt normalt alltså, om än ibland långsökta och förhastade slutsatser.
Men snälla rara, SD har haft svängningar förut i opinionen vilket hela tiden lett till att man växt till nya toppnoteringar, grundorsaken till SDs framgångar har inte förvunnit, de tilltar för varje dag.
Att du sitter och drar några växlar på det här är enbart korkat, vi kan väl se framåt hösten hur SD´s snitt ser ut då.
2013-05-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnen
Han fick ju knappt någon tid att prata under hans "ämne". Gillade dock hur han agerade moderator på en annan fråga när han fick ordet. "ni säger så, den tycker så, du andre så, kors och tvärs. Kan du, du, du och du svara mig på detta?"

Jag tycker han anstränger sig allt för mycket att inte tala om invandringen och den rosa elefanten. Han vill så hemskt gärna bli en av de andra i gänget, en pseudonationalistisk Onkel Tom figur. Det är inte en intressant etablissemangsuppstickare vi ser här, utan en som bli en del av etablissemanget utan att behöva uppoffra för mycket. Jag gillar det inte. Och de är förödande för SD som helt och håller lever på att vara ett etablissemangskritiskt parti (dvs att dräpande slå att alla håll, det är öppna dörrar åt alla håll för Jimmie). Han var helt tyst i skolpolitiken. Vi får se vad han säger i klimatfrågan.
2013-05-05, 21:51
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Den var bra tycker jag med tanke på hur Svt lägger upp debatten, i några ämnen så var Åkesson helt överläsgen.
Fast jag har en känsla att individer som du inte blir nöjda tills Åkesson börjar helia och skrika om ett vitt och judefritt Sverige.

Men tydligen ska SvP vara med i tv debatten som Öppna Kanalen sänder, med pensionärspartiet, EAP, FI, Sittkissarpartiet och Junilistan.

Så du får väl fokusera där.

Personligen tror jag att SD kommer vinna i stöd genom Åkessons insats.
2013-05-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Att du sitter och drar några växlar på det här är enbart korkat, vi kan väl se framåt hösten hur SD´s snitt ser ut då.
Förlåt för att jag inte ingår i SD-ryggdunkarklubben. Om du inte missade det skrev jag att jag är orolig att partiet minskar. Inte är det väl så svårt att förstå att man blir orolig när partiet minskar just efter deras senaste idioti med sin nolltolerans? Jag tror knappast det var ett simpelt sammanträffande att de minskade just efter dessa händelser. Hade ingenting hänt och de började avstanna och minska lite, då hade jag inte reagerat så mycket då det var väntat.

Men om så inte är fallet, inte mig emot. Jag vill som sagt inte att partiet ska sjunka, även om de faktiskt förtjänar det.
2013-05-05, 21:55
Medlem
Citat:
Den var bra tycker jag med tanke på hur Svt lägger upp debatten, i några ämnen så var Åkesson helt överläsgen.
Fast jag har en känsla att individer som du inte blir nöjda tills Åkesson börjar helia och skrika om ett vitt och judefritt Sverige.

Men tydligen ska SvP vara med i tv debatten som Öppna Kanalen sänder, med pensionärspartiet, EAP, FI, Sittkissarpartiet och Junilistan.

Så du får väl fokusera där.

Personligen tror jag att SD kommer vinna i stöd genom Åkessons insats.

Haha jag är politisk t till vänster om SD snarare, men jag tycker han fegar ur. Vet inte varför, men kanske är det för att SD tror att de ska locka kvinnorna, genom att inte vara kontroversiella. Men de lever ju på att vara kontroversiella, fast till skillnad mot SvP, med intelligens. När de är som bäst, vill säga. Känner inte riktigt det idag. Jimmie tog tom "klimatfrågan" i sin mun och försökte se seriös ut.
2013-05-05, 22:05
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Förlåt för att jag inte ingår i SD-ryggdunkarklubben. Om du inte missade det skrev jag att jag är orolig att partiet minskar. Inte är det väl så svårt att förstå att man blir orolig när partiet minskar just efter deras senaste idioti med sin nolltolerans? Jag tror knappast det var ett simpelt sammanträffande att de minskade just efter dessa händelser. Hade ingenting hänt och de började avstanna och minska lite, då hade jag inte reagerat så mycket då det var väntat.

Men om så inte är fallet, inte mig emot. Jag vill som sagt inte att partiet ska sjunka, även om de faktiskt förtjänar det.
Men snälla rara, folk skiter fullständigt i om någon halvnasse från GBG utesluts eller nån från gnällbätet hoppar till M. 95% av väljarna har inte dessa herrar i sitt medvetande.
Att SD faller tillbaka efter månader av en väldigt kraftig uppgång är naturligt, när SD dyker upp mer i debatten och media i och med att det börjar dra ihop sig till valrörelse så kommer man att växa och växa.
Den här typen av sjunkande opinionssiffor har vi sett förr, med samma resultat att folk kommer in och gapar om brevik och smygnazsim, nu är det lite uteslutningar som är på tapeten.
SD kommer att komma igen, var så säker.

Jag gissar på att EU valet kommer bli en väckarklocka för många.
2013-05-05, 22:13
Medlem
Citat:
Men snälla rara, folk skiter fullständigt i om någon halvnasse från GBG utesluts eller nån från gnällbätet hoppar till M. 95% av väljarna har inte dessa herrar i sitt medvetande.
Att SD faller tillbaka efter månader av en väldigt kraftig uppgång är naturligt, när SD dyker upp mer i debatten och media i och med att det börjar dra ihop sig till valrörelse så kommer man att växa och växa.
Den här typen av sjunkande opinionssiffor har vi sett förr, med samma resultat att folk kommer in och gapar om brevik och smygnazsim, nu är det lite uteslutningar som är på tapeten.
SD kommer att komma igen, var så säker.

Jag gissar på att EU valet kommer bli en väckarklocka för många.
Svenskar gillar inte splittring och instabilitet, är det svårt att fatta? Det spelar ingen roll om inte folk visste vilka dessa är, folk gillar inte när partier beter sig som ett kommunistparti som rensar ut alla oliktänkande ur sina led, eller för den delen ett mesproppsparti som kom in i riksdagen just för att de gick emot etablissemanget, nu har blivit bästa kompisar med Expo. Men du har rätt, vi får helt enkelt se.
2013-05-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrikard21
Har du varit i Norge? Jobbat i Oslo drygt 1 år och jag tycker det var riktigt blandat med folk. Om det är bättre än Sverige ingen aning och jag vet inte hur många Norge tar in per år.

Men du kanske inte tänkt dig Oslo i så fall?

Nej, tänkte inte till Oslo förstås.

--------------------------------------------------------------------------

Ang. SD så tror jag nog att den där valspurten som alla hoppats på och tjatat om 2014 kommer utebli ifall de inte skärper sig snart(baserat delvis på kvällens debatt).
Eller skulle någon kunna ge något gott skäl till att rösta på ett åttonde parti i den politiskt korrekta åttaklövern?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in