2013-05-20, 17:41
Medlem
Svensk fulmedia och united minds visar ånyo sitt fula odemokratiska manipulativa tryne:

http://avpixlat.info/2013/05/20/united-minds-manipulerar-senaste-matningen/#disqus_thread
2013-05-20, 17:53
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Svensk fulmedia och united minds visar ånyo sitt fula odemokratiska manipulativa tryne:

http://avpixlat.info/2013/05/20/united-minds-manipulerar-senaste-matningen/#disqus_thread
Va sjukt, SD's 11 % stapel har lika kort längd som Folkpartiets 5.4% stapel. Miljöpartiets stapel om 8.5 % är den tredje största. Dessutom så är SD's stapel sist och gråfärgad.

Vad är det för en idiot som ansvarar för grafiken?
2013-05-20, 17:58
Medlem
1.1s avatar
Hur många röster har SD fått i dag då? I och med Husbykravallerna.
2013-05-20, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Nu tar vi det här från början ...

1. Det heter inte gammelljugmedia. All alternativmedia - Avpixlat, Fria Tider, Exponerat, Snaphanen, Realisten och Dispatch - ägnar sig att återpublicera uppgifter från vanlig media. Alltså är vanlig media fortfarande aktuell, och inte "gammal" eller på väg ut. Sen händer det att vanlig media ljuger. Men det händer också att de talar sanning. Samma sak kan sägas om Avpixlat och Fria Tider. Bägge sajter talar sanning för det mesta, men osakligheter förekommer. Därför är det inte rätt att använda begreppet "ljugmedia". Jag föreslår "etablerad media", "mainstreammedia" eller kort och gott "vanlig media".

2. Att journalisterna på DN och Aftonbladet är anti-vita kan man påstå med hänvisning till att de stödjer den politik som gett upphov till den demografiska utvecklingen. Men även om Aftonbladet är kulturmarxistiska så är DN det inte. DN är vänsterliberaler.

3. Sympatisörerna som hänger i kommentatorsfältet på Fria Tider är tokiga och därför ska man inte lyssna på dem.

4. Att SD kickar ut folk som inte kan uppföra sig normalt beror på att man vill suga åt sig fler mittenväljare. Det är väljarna man försöker anpassa sig till, inte journalisterna. Detta är enormt lätt att fatta, så det finns ingen ursäkt för att inte klara av det.

5. Det här är en seriös tråd. Skriv genomtänkta inlägg om du vill delta.
Vänligen,
SD-trollet

1.
Ok.. Jag fortsätter nog att kalla det gammelljugmedia trots allt eller valfritt annat skällsord som klingar dåligt.
Det är föråldrad (statsunderstödd)media som konstant ljuger och mörkar, fattar inte hur du kan ha missat det?

2.
De är anti-vita svenskhatare.
Men du verkar ju vilja vara noga så då kan man kanske kalla dem: Politiskt Korrekta anti-vita hbtq-radikalfeministiska vänsterliberala judelakejer.. Vad tror du om den etiketten?

3.
Nej det är dem generellt inte.

4.
Vad är syftet med att locka mittenväljare med hjälp av mittenpolitik?
Ambitionen när SD röstades in var väl mig veterligen att ändra på sakernas tillstånd? inte bara ge några karriärspolitiker möjlighet att promenera i fina salonger?
SD-toppen har visat noll ryggrad gentemot massmedia, det vet ju alla.
T.ex det här med "nolltolerans".. Hur jävla dum får man bli?

5. Tack detsamma.
2013-05-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Va sjukt, SD's 11 % stapel har lika kort längd som Folkpartiets 5.4% stapel. Miljöpartiets stapel om 8.5 % är den tredje största. Dessutom så är SD's stapel sist och gråfärgad.

Dock är ju Moderaternas stapel ordentligt mycket längre än sossarnas. Så det är inte bara SD som drabbas, men SD är ju det enda jag bryr mig om så.

Löjeväckande att MP's stapel är ordentligt mycket längre än SD's.
2013-05-20, 18:01
Medlem
Powergirls avatar
Hakar på diskussionen om media även om den kanske är lite OT i tråden men trots allt så har den stor betylse för opinionssiffror.
Avpixlat är närmast SDs språkrör utåt och är inte speciellt objektiv. Detsamma kan givetvis sägas om andra partiers mediaorgan.
Trots allt är det mest objektiva media vi har tillgång till SR och SVTs kanalerna som i varje fall står under granskning och som är obundna till något politisk parti. Självklart kommer jag nu att få påhopp om PK etc men det tar jag med ro.
Att beskriva vardagen objektivt torde vara omöjligt även för dessa media eftersom mycket handlar om den enskilda journalistens personliga värderingar.
Givetvis skall även den statliga licensstyrda media verksamhetens budskap sättas under lupp men att tro att den ljuger lika bra som kvällstidningar, diverse webb- baserade nyhetskällor är nog att underkänna hela den svenska demokratins värdegrunder.
Hoppas att inlägget får vara kvar eftersom det skall ses som upplysning av fundamental information í tråden.
2013-05-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Hur många röster har SD fått i dag då? I och med Husbykravallerna.

Förhoppningsvis många. Gillar den här typen av nyheter eftersom vanliga media och nyhetssändningar visar det. Dock berättar dom inte vem som ligger bakom, men det måste väl vem som helst kunna räkna ut.

"Förort i Stockholm" säger allt. Sen dom som bor i Stockholms området borde veta ännu bättre vad Husby är förknippat med. Tyvärr vet jag inte det eftersom jag bor på andra sidan (GBG). Antar att Husby är som Bergsjön/Angered/Backa mfl....
2013-05-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be

De har ändrat grafiken nu på aftonbladet, men det lustiga är att det fortfarande inte stämmer helt.
Det ser ut att som att de har valt rastret i bakgrunden till 10% för att då motsvara en grå och en vit "kolumn".
Detta ser ut att stämma i stort för alla partier nu, förutom för M och SD som har något lägre stapel relativt de övriga.

Om tex fps stapel ska motsvara 5,4% ska alltså SD på 11% vara lite mer än dubbelt så stor som FP. Så är det inte.

Dessutom är SDs "11%" den enda som står utan komma och decimalsiffra medan tex KD har siffran "4,0%".

Den grafikansvarige kan nog inte vara allra skarpaste kniven i lådan eller så känns det mest väldigt manipulerat, speciellt med tanke på hur tillvägagångssättet brukar se ut i dessa sammanhangen.
Senast redigerad av Reflector 2013-05-20 kl. 18:12.
2013-05-20, 18:16
Medlem
White Christmass avatar
Rullar det på bra med SD ja tack i riksdagen?

Tappar fortfarande nej tack?
2013-05-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrikard21
"Förort i Stockholm" säger allt. Sen dom som bor i Stockholms området borde veta ännu bättre vad Husby är förknippat med. Tyvärr vet jag inte det eftersom jag bor på andra sidan (GBG). Antar att Husby är som Bergsjön/Angered/Backa mfl....
Så här ser det ut i Husby: http://www.youtube.com/watch?v=JbtFkYH5aPI
2013-05-20, 18:59
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Hakar på diskussionen om media även om den kanske är lite OT i tråden men trots allt så har den stor betylse för opinionssiffror.
Avpixlat är närmast SDs språkrör utåt och är inte speciellt objektiv. Detsamma kan givetvis sägas om andra partiers mediaorgan.
Trots allt är det mest objektiva media vi har tillgång till SR och SVTs kanalerna som i varje fall står under granskning och som är obundna till något politisk parti. Självklart kommer jag nu att få påhopp om PK etc men det tar jag med ro.
Att beskriva vardagen objektivt torde vara omöjligt även för dessa media eftersom mycket handlar om den enskilda journalistens personliga värderingar.
Givetvis skall även den statliga licensstyrda media verksamhetens budskap sättas under lupp men att tro att den ljuger lika bra som kvällstidningar, diverse webb- baserade nyhetskällor är nog att underkänna hela den svenska demokratins värdegrunder.
Hoppas att inlägget får vara kvar eftersom det skall ses som upplysning av fundamental information í tråden.
Så borde det vara om sverige var en riktig demokrati!!
Men sedan när behandlas SD objektivt?,varenda gång sd haft en uppgång försöker man kontra med någon skandal,och eftersom SD inte gör just några skandaler är tramsskandaler som oftast skett före SD kom in i riksdagen,eller någon löjlig fyllegrej som inte ens blir polisutredd.
Om sveriges radio var seriösa,så sulle givetvis övriga partiers kommunvalda politiker granskas på samma sätt som SD,s men det sker ju aldrig,och när det gäller tex MP så är det totalt andra spelregler som gäller,så SVT har gjort i princip lika många övertramp som övrig media.
Och sådant sker för att dom vet att dom kommer undan med särbehandlingen.
Men det intressanta är ju att all reklam verkar vara bra reklam för SD,och dom växte ju saktare när SVT inte visade SD i opinonsundersökningarna utan kladdade in dom bland övriga,och varje gång SD nämndes så kom ordet främlingsfientlig med i meningen.
2013-05-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Du har fel där. Avpixlat har ca 100.000 unika besökare/vecka.
Fast unika besökare betyder väl bara unika IP-adresser? Det betyder ju att jag räknas två gånger om jag surfar in även från jobbet..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in