2013-05-01, 14:43
Medlem
Roligt hur alla anti-SDare bara vågar sig in här när SD backar, när SD hade toppnoteringar i alla opinionsundersökningar var det knäpptyst från er sida. SD kanske backar nu, men ni kommer få en chock vid valet, kommer inte bli några fjuttiga 7% då...
2013-05-01, 14:57
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBentham
^lol...det enda du åstadkommer med så lågpannade utbrott är att blotta att ni ser tydligt att Nydemok-förlåt, SD sjunker som en sten.

Om SD sjunker som en sten hur beskriver man MPs fall på bäst sätt? De har fallit 50% på 2 år. SD har gått upp 50% på två år. Du är välkommen till verkligheten när du är redo.
2013-05-01, 14:59
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Roligt hur alla anti-SDare bara vågar sig in här när SD backar, när SD hade toppnoteringar i alla opinionsundersökningar var det knäpptyst från er sida. SD kanske backar nu, men ni kommer få en chock vid valet, kommer inte bli några fjuttiga 7% då...

Har också märkt samma fenomen. De håller sig framme när SD uppmärksammas negativt, tex i opinionsundersökningar eller "skandaler". Men när allt går bra för SD syns de inte. Det är nog helt enkelt så att dessa personer inte är ett dugg intresserade av politik egentligen, utan bara är här för att trolla lite.
2013-05-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
De som håller på SD är bortskämda med bra siffror. De som ogillar SD flockas hit för att retas med domedagsprofetior.

Faktum är att SD erhåller 9,1% i medel denna månad. Det är en minskning men inte på något sätt ett ras. 0,9% mindre än föregående månad.
Jag trodde vi alla räknade med ett litet bakslag, ändå så är det riktigt dålig stämning när det väl händer?

Snart är det partiledardebatt.

Jag väntade mig ingen rekyl nedåt, tvärtom. Istället förväntar jag mig att SD gör resan mellan 10 och 15% kort och bekväm. Det finns så otroligt mycket som talar för att en självsäker, positiv, gladlynt folkrörelse FÖR det svenska ska samla 20% inom några år från nu.

Infrastrukturen ligger på plats med tusentals självgående ombudsmän och -kvinnor som snackar ihop sig i forum, kommentarsfält och på alternativmediesajter. Det finns en spridd misstro mot gamla medier bland allt fler vanliga människor. Järnrören visade att drev inte bara kan visa sig verkningslösa utan kontraproduktiva. Invandringen och särlagstiftning rasar på i accelererande hastighet.

SD-ledningen tar detta historiskt gyllene läge och gör följande:

1. Tar avstånd från klassisk, hederlig folkhemsnationalism. Om Tage Erlander, Per Albin Hansson och Vilhelm Moberg inte tvekade ett endaste ögonblick om att det fanns ett riktigt svenskt folk, så ska väl förinihelvete inte självaste Jimmie Åkesson göra det? SDU:s Kasselstrand verkar ha en mer klassisk nationalistisk politik med "stolt svensk" och "nationernas Europa" som positiva ledord - och han ska utmanövreras av partitoppen för att han är för "hårdför"?

2. Visar att man är illojal mot det oavlönade fotfolket som trotsat sociala konventioner och tagit personliga risker med sitt partiengagemang. "Säger du en dum grej - då kastar vi dig till Expo-vargarna! Ingen kommer backa upp dig, tvärtom kommer Linus bekräfta i riksmedia att du är en otäck rasist. Riktiga, fungerande folkrörelser vårdar även sina dumskallar, även om de inte passar som förtroendevalda.

3. Håller den egna klicken om ryggen i nästa ögonblick. Om du löper partitoppens ärenden är det plötsligt OK att säga "aphelveten" om afrikaner. Därmed är nu varenda SD-funktionär rasiststämplad inför 2014 likförbannat. Genom nolltoleransens prövning har nu "aphelveten" sanktionerats officiellt och kommer upprepas i det oändliga. Och vips är partiet smutsigare än det var innan tvätten började.

Det vi ser är alltså hur en obetänksam, intrigerande partiledning ger folkrörelsen pyspunka genom att samtidigt framstå som svaga, hala, anpassliga, falska OCH smygrasistiska på en gående gång.

Ett parti som lyckas med konststycket att av sina fiender utmålas som "ultranationalister", dvs rasister och fascister och av sina supporters knappt känns igen som nationalister alls, som har en "nolltolerans" som BEKRÄFTAR att partiet är rasistiskt och samtidigt toppstyrt och odemokratiskt har problem med riktningen.

Men, som sagt: Än är Polen ej förlorat. Nivån på 8-9% är nog säker och med bättre sammanhållning och en rätlinjigare hållning går det nog att samla trupperna kring fanan igen. Men då gäller det att Jimmie viftar med den utan att skämmas.
2013-05-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Om SD sjunker som en sten hur beskriver man MPs fall på bäst sätt? De har fallit 50% på 2 år. SD har gått upp 50% på två år. Du är välkommen till verkligheten när du är redo.

Du ser, du gör ett stort feltänk i linje med alla dina feltänk när du tror att du kan triangulera ner alla som har mycket mer rätt än dig till MP, eller kommunister eller annat som du tror dig veta. MP kanske är helt döende, varför skulle jag bry mig om det? Det här handlar om SD. Du ser väl här hur dina generaliserande förutfattade meningar som din världsbild bygger på leder dig fel hela tiden? Och ditt sätt att jämföra en uppgångsperiod för en organisation med en nedgångsperiod för en annan befäster ytterligare hur fel du tänker. Jag skulle vilja välkomna dig till verkligheten också, dessvärre tror jag att du aldrig kommer uppleva den
Senast redigerad av MrBentham 2013-05-01 kl. 15:05.
2013-05-01, 15:05
Medlem
Citat:
Att manniskors existensberättigande ska bedömas av hur mycket nytta du kan få ut av dom torde vara en åskådning som tillhör slaverieran för ett par hundra år sen. Ni är de facto flera hundra år efter i utvecklingen. Faktiskt ganska sjuk inställning att den vinst du kan göra på en människa är ditt kriterium för deras existensberättigande. Perverst, rent ut. Dessutom är det så ultrakollektivistiskt att Stalin skulla avundas din inställning

Bra! Mer av dig, tack! När det känns håglöst och lite splittrat bland sverigevännerna BEHÖVS du som enande motståndare.
2013-05-01, 15:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
^lol...det enda du åstadkommer med så lågpannade utbrott är att blotta att ni ser tydligt att Nydemok-förlåt, SD sjunker som en sten. Men SD var nog utsiktslöst i det långa loppet hur som helst. Ett sånt parti går upp i dåliga tider och så snart konjunkturen vänder uppåt igen så faller dom i glömska. Drömmen om det människofientliga 4de riket får ni nog förpassa till historien bredvid det 3de riket

Nej. SD sjunker inte som en sten. SD ligger exempelvis ca 3 procentenheter högre nu än vad de låg vid samma tid förra året:

http://www.status.st/

Eller ca 2 procentenheter högre om man går efter Novus siffror för samma period.

Hur kan du få det till att SD sjunker som en sten? Så här höga siffror har SD aldrig någonsin haft vid denna period på året. Vi pratar om rekordsiffror.
2013-05-01, 16:16
Medlem
White Christmass avatar
Den brittiska motsvarigheten till SD tuffar på och Storbritannien går sakta också mot 3 partier som är ungefär lika stora. Tyvärr är väl Sverige ca 10 år efter andra europeiska länder, mycket beroende på att man inte får diskutera vissa saker i demokratin Sverige.

UKIP har nu ett rekordhögt väljarstöd på 14 procent, samtidigt backar stödet för regeringspartiet Tories till 30 procent. Även Labour faller rejält och ligger nu under 40 procent.

Källa: Fria Tider
2013-05-01, 17:06
Medlem
Londonesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Den brittiska motsvarigheten till SD tuffar på och Storbritannien går sakta också mot 3 partier som är ungefär lika stora. Tyvärr är väl Sverige ca 10 år efter andra europeiska länder, mycket beroende på att man inte får diskutera vissa saker i demokratin Sverige.

UKIP har nu ett rekordhögt väljarstöd på 14 procent, samtidigt backar stödet för regeringspartiet Tories till 30 procent. Även Labour faller rejält och ligger nu under 40 procent.

Källa: Fria Tider

SDs tillbakagång och misslyckande att växa i det gynnsamma klimat som skapats för partiet i Reinfeldts allt mer samhällsupplösta Sverige har ingenting med massmedia att göra. För det första, ifall vi hade haft en ärlig och granskande massmedia så skulle de gamla partierna tvingats anpassa sig till verkligheten utan att SD ens skulle behövas och för det andra så skaffar PK-media genom sin mobbning och sina hatdrev mot SD endast fler röster åt partiet som ju sågs under järnrörsskandalen. Faktum är att SD hade legat på en platå på ~6% sedan riksdagsinträdet och det var just under järnrörsdrevet som SD tillslut började växa över den nivån.

Varför SD nu går tillbaka belyser oyto lysande med sitt inlägg ovan, d v s den moraliska kollapsen i partiledningen under Jimmie "etniska svenskar existerar inte" Åkesson. Nationalismen är nu avsagd, "nolltoleransen" införd, opinionsbildningen är icke-existerande, till kärnväljarna och fotfolket har man vänt ryggen och istället satsar partiledningen på att desperat söka acceptans hos PK-etablissemanget genom att bli ett harmlöst, intetsägande PK-parti som när som helst är redo att bli knähundar åt etablissemanget bara de välkomnas in i finrummen.

Som jag skrev tidigare i denna tråd:
SD kunde och borde efter riksdagsinträdet fortsatt som en enad kraft som utan ursäkt står upp för Sverige och svenska folket och utmanar det rådande moraliskt bankrutta PK-etablissemanget med det långsiktiga målet att förändra det till sin, Sveriges och folkets fördel. Detta skulle garanterat en stadig och kraftig tillväxt iochmed att den mångkulturella verkligheten breder ut sig när Reinfeldt slår massinvandringsrekord samt av att en icke-ursäktande Sverige-vänlig kraft normaliseras i samhällsdebatten.
Men istället för detta så fungerar partiet nu som partiledningens privata kassako och nyckel till prestigen i riksdagshuset. Sverige, folket och nationalismen har glömts bort och istället är det nu de två tidigare nämnda ting som blivit självändamål för partiledningen. Vilket är så jävla sorgligt att det inte ens går att beskriva med tanke på hur situationen ser ut i vårt land. Åkesson och resten av den korrumperade partiledningen måste bort om Sverige även i framtiden ska kunna vara någorlunda beboeligt för vanliga medelklass-svenskar (och för skötsamma medelklass-invandrare för den delen).
Senast redigerad av Londonesque 2013-05-01 kl. 17:24.
2013-05-02, 08:11
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg som huvudsakligen behandlar Sverigedemokraternas abortpolitik utbrutna till egen tråd:
https://www.flashback.org/t2134987
/Mod.
2013-05-02, 10:06
Medlem
Citat:
^lol...det enda du åstadkommer med så lågpannade utbrott är att blotta att ni ser tydligt att Nydemok-förlåt, SD sjunker som en sten. Men SD var nog utsiktslöst i det långa loppet hur som helst. Ett sånt parti går upp i dåliga tider och så snart konjunkturen vänder uppåt igen så faller dom i glömska. Drömmen om det människofientliga 4de riket får ni nog förpassa till historien bredvid det 3de riket
Konjunkturen kommer aldrig vända med dagens mångkulturella utveckling, att uppgången ska upprepa sig med våra nysvenskar är ett korkat infantilt önsketänkande.
Ett mer troligt scenario är att Sverige blir mer och mer som ett MENA-land sett till utvecklingen.
2013-05-02, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egenintresset
Jag önskar man finge in Stefan Torssell i badtunnan, för att han är klok och talar ur skägget på ett vis som numera är ovanligt.
Han ska tydligen kandidera.
Citat:

Jag har noterat att många önskat att jag inte bara ska skriva utan också kandidera till olika poster.

Vi har ett val 2014 som är viktigt. Ännu viktigare är valet 2018, men det är först 2022 som SD troligen kan gå in i regeringsställning, men vi bör inte utesluta att det kan ske redan 2018. Då är jag inte med, men fram till dess är jag beredd att tillsammans med andra gå in i selen, men det finns ett litet problem.

Jag började skriva på Avpixlat för ett år sedan. Många i partiet har varit med och dragit lasset när det enbart var uppförsbacke. De anser att de rättmätigt står på tur. Det innebär avväganden.

Jag har erfarenheter inifrån svensk statsförvaltning som jag kan förmedla. En av mina främsta meriter är dessutom att jag bara kommer att vara med till 2018. Jag anser det är viktigt med ruljangs. Jag kommer alltså att kandidera. En del blir sura, men slutresultatet tror jag blir bra.

Vi får se vad som händer. Nu vet alla var jag står.
Senast redigerad av Egenintresset 2013-05-02 kl. 15:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in