2004-12-20, 08:44
Medlem
Satt och åt en Marabou chokladkaka igår och till min stora förvåning så hittar jag en bit papper i själva chokladbiten. Det verkar vara något plast liknande papper också så. Vad ska man nu göra för att få ut det bästa av situationen? Vad kan man ringa och kräva? Choklad för 1 år eller?
Citera
2004-12-20, 08:49
Medlem
TTKs avatar
Du måste skicka in saken till företaget (finns adress på omslaget) tillsamman med just omslaget och det främmande föremålet. Nuförtiden så skickar väl företagen ut värdecheckar för sina produkter till de som skickar in saker, du får iaf mer chocklad tillbaka än det som var fel på.
Citera
2004-12-20, 08:58
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytapengar
Satt och åt en Marabou chokladkaka igår och till min stora förvåning så hittar jag en bit papper i själva chokladbiten. Det verkar vara något plast liknande papper också så. Vad ska man nu göra för att få ut det bästa av situationen? Vad kan man ringa och kräva? Choklad för 1 år eller?

Precis som TTK skrev så måste du skicka in varan du vill klaga på, och du kommer sannolikt få värdecheckar på betydligt mer än chokladen kostade.

Efter vad jag hört av folk som jobbat på Marabou så kan du vara glad om det bara var en liten pappersbit du hittade i chokladen...
Citera
2004-12-20, 17:42
Medlem
ICAs champinjoner på burk

För ca en vecka sedan köpte jag en burk ICAs skivade champinjoner. Hittade en insekt i burken!! Mailade dem ett halvargt mail, inklusive några siffror på locket. Idag fick jag en skriftlig ursäkt på posten, samt värdecheckar på 40 kronor. Helt ok, men insekten kommer att hålla mig ifrån konserverade champinjoner ett rejält tag.
Citera
2004-12-20, 17:49
Medlem
Wittgensteins avatar
Man ska nog vara tacksam för att man inte vet om all skit man får i sig när man äter.
Citera
2004-12-21, 01:09
Medlem
Deannas avatar
Inte säkert att man får något.. Förra julen åt jag godis från Haribo. Läste självklart innehållsförteckningen då jag är allergisk mot mjölk.. Det verkade okej, men jag blev sjuk. Sen pillade sambon bort etiketten och fann en annan etikett med en annan innehållsförteckning under den etikett jag läst på..
Jag skrev såklart ett klagobrev till Haribo och skickade med locket på godisasken. Jag fick inte något svar..
Citera
2004-12-21, 10:02
Medlem
Gwyllyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytapengar
Jag tycker att du ska äta upp chokladen och skicka in pappret. Kräv gratis choklad för resten av livet.
Citera
2004-12-21, 10:24
Medlem
Kraft food ska du kontakta, och om du tycker att dom mutar dig dåligt eller känner för att chansa så hota med att gå till programmet Plus eller någon annan media. Det kanske skulle funka. Jag tycker att du ska behåla plastbiten så länge.

Annars brukar det som sagt va ganska lätt att få kompensation från sådana företag. Speciellt matvaror och godis och oftast brukar dom bara va glada att man ringer och "hälper dom att förbättra sin produktion". Trots att det kanske inte alltid är fel på varorna. Ett bra tips om man är riktigt fattig nån gång.
Citera
2004-12-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Jag skrev såklart ett klagobrev till Haribo och skickade med locket på godisasken. Jag fick inte något svar..

Inget svar... Är du inte förbannad för det? Företaget borde sättas på plats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in