2011-10-22, 20:49
Medlem
Tänkte att det kan vara kul att se hur mycket folk här har pluggat. Antalet högskolepoäng är inte någon måttstock på kvalitet eller allmän bildning och det bör naturligtvis inte vara ett självändamål att ha så mycket högskolepoäng som möjligt, men ändå är det kul att jämföra och diskutera. Folk i allmänhet brukar prata högskolepoäng i samband med att man diskuterar akademiska meriter. Kom att tänka på detta efter att jag sökt en kurs till våren då ens akademiska meriter kommer upp på antagning.nu. Jag har inte pluggat särskilt länge själv, men jag vet att vissa, säkerligen några här, har pluggat en helvetes massa kurser i allt möjligt skit. Så, hur många högskolepoäng har ni samlat på er? Hur många examina (om något) och inom vilket/vilka huvudsakliga ämnen? Posta oavsett mycket eller lite.

Själv har jag i fullbordade terminer 111 poäng inom huvudsakligen juridik (efter den här terminen 141 hp). Inga examina än.
Citera
2011-10-22, 21:14
Medlem
VidiVicis avatar
Inte i närheten av det, men jag tillhör ändå Sveriges rikaste del. Skit nu i pluggandet och starta företag istället. Oerhört jobbigt att man ej uppmuntrar företagande i skolorna.
Citera
2011-10-22, 22:03
Medlem
Jag har 174 högskolepoäng.
Jag läste först på ett program som jag sedan hoppade av, och nu läser jag ihop ett eget program med Sociologi som huvudämne. Förutom 90 poäng i Sociologi så har jag och kommer att läsa kurser inom arbetsliv och verksamhets/företagsutveckling, juridik och jämställdhet.

Tänkte att jag eventuellt skulle läsa 90 poäng inom Arbets-och organisationspsykologi också.
Men jag kanske inte behöver det, det beror helt på vad jag vill sedan till våren.
Citera
2011-10-22, 22:27
Medlem
360HP och dubbla examen när den terminen är slut.
Citera
2011-10-22, 22:46
Medlem
347,5 när denna termin är slut.
Senast redigerad av Denisee 2011-10-22 kl. 22:48. Anledning: .
Citera
2011-10-22, 23:08
Medlem
Snuskalass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidiVici
Oerhört jobbigt att man ej uppmuntrar företagande i skolorna.

Knappast, bloggande bimbos och buzzword-försäljare som spyr floskler på UF-mässor och dylikt är ytterst vanligt.
Citera
2011-10-22, 23:10
Medlem
122 för närvarande, når jag mitt mål kommer jag ha 500 prick inom den tekniska sektorn
Tid=pengar=nöje=livet är mottot!
Citera
2011-10-22, 23:11
Medlem
VidiVicis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskalas
Knappast, bloggande bimbos och buzzword-försäljare som spyr floskler på UF-mässor och dylikt är ytterst vanligt.

Jag kan inte nog uttrycka mitt missnöje över organisationen Ung Företagsamhet. Jag syftar på helt andra saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in