Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-22, 23:15
  #13
Medlem
Andreasvbs avatar
ISP?

Vad säger TPTest?
http://tptest.se
Citera
2011-10-22, 23:33
  #14
Medlem
smerrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
ISP?

Vad säger TPTest?
http://tptest.se



TCP/UDP i %; Sänding 93.5%, Mottagning 4.5%
Citera
2011-10-22, 23:39
  #15
Medlem
7777777s avatar
Fantastiskt hur TS ber om hjälp och sen blir en smart jävel när någon ger ett förslag på vad som kan vara problemet. Sen när man påpekar detta så tycker han att alla är dumma i huvudet.

Ring en tekniker från Telia som får lösa problemet åt dig, spring sen ut och mecka moped med dig, pojkspoling.
Citera
2011-10-22, 23:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenPringles3
Det är antingen något väl utvecklat virus, förmodligen något slagt rootkit som precis som det låter läggs in i roten på din dator. Testa köra Kasperskys gratisprogram för att hitta och ta bort dessa.

Har du något antivirus? Disable! Det kan vara så att den uppdaterar sig eller dylikt och har fastnar och försöker hämta data hela tiden, och detta inställt på kvällen.

Testat avsluta allting? Avsluta alla processer (oroa dig inte, datorn går inte sönder). Vissa går inte, om du märker något skumt namn på dessa som icke går, sök upp vad det är för process.

Använder du router (förmodligen). Logga in när du märker att det segar och kolla anslutna enheter. Kolla även att du har DHCP-servern aktiverad och att du inte har en static IP-address, då du säger att det enbart är din dator.

Skippa attityden så får du bra bemötande. Hoppas mina svar är till hjälp

Har gjort allt detta, tyvärr inga framsteg
Citera
2011-10-22, 23:47
  #17
Medlem
Svårt att hjälpa när du ger oss nästan noll information.
Vad är det för internetleverantör? Vad för router? Vad för operativsystem? Hur ser ditt nät ut? Vilket antivirus?
Citera
2011-10-23, 00:09
  #18
Medlem
7777777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M41K
Lite dubbelmoral när du leker smart själv va?
Leker? Jag kritiserar ditt beteende och antyder sedan att du troligtvis inte är över 18 eftersom att du svarar på ett sådant sätt som man bara gjorde när man var ung, kaxig liten skit.
Citera
2011-10-23, 00:11
  #19
Medlem
tojos avatar
Kanske helt off, men prova att ställa om systemklockan och se om samma skit händer dagtid.....?
Citera
2011-10-23, 00:25
  #20
Medlem
Xer0s avatar
Bränn ut en boot cd / usb sticka med linux, boota upp och kolla hur det fungerar.
Där har du ju garanterat inga virus när du kör ett fräscht OS som du nyss plockat hem.

Samma problem i linux? Koppla förbi routern eller gör en reset på den.
Testa med en annan dator.

Om det är samma problem överallt och att routern inte gör nån skillnad, rekommenderar jag dej att ta kontakt med din ISP, för då är det garanterat deras ansvar.
Citera
2011-10-23, 01:28
  #21
Medlem
DoDaDas avatar
Som så många andra säger. Jag hoppas fan inte att det löser sig för dig. Du blir irriterad på personer som försöker hjälpa dig. Bara för att du vet hur dina datorer är hopkopplade hemma med trådlöst eller ej, så vet inte vi andra det! Arroganta jävel som inte respekterar de som försöker hjälpa dig med ditt problem.
Lägg ner den kaxiga tonen och tacka för hjälpen, även om det inte löste något.

Den som visar respekt, kommer också att få det. Vill du ha seriös hjälp här och i livet överhuvudtaget så är det dags att du plockar fram din ödmjuka sida. Du kommer se att allting blir så mycket enklare! Så sluta kaxa.
Citera
2011-10-23, 01:41
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoDaDa
Som så många andra säger. Jag hoppas fan inte att det löser sig för dig. Du blir irriterad på personer som försöker hjälpa dig. Bara för att du vet hur dina datorer är hopkopplade hemma med trådlöst eller ej, så vet inte vi andra det! Arroganta jävel som inte respekterar de som försöker hjälpa dig med ditt problem.
Lägg ner den kaxiga tonen och tacka för hjälpen, även om det inte löste något.

Den som visar respekt, kommer också att få det. Vill du ha seriös hjälp här och i livet överhuvudtaget så är det dags att du plockar fram din ödmjuka sida. Du kommer se att allting blir så mycket enklare! Så sluta kaxa.

Det har löst sig! Så alla ni som grinar kan gå och köpa tamponger!
Citera
2011-10-23, 02:38
  #23
Medlem
Skulle inte förvåna mig om lösningen var att koppla in nätverkskabeln eller slå på routern.
Citera
2011-10-23, 15:56
  #24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M41K
Det har löst sig!

Bra!

Då slänger jag denna skittråd i papperskorgen.

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback