2011-10-22, 15:48
Medlem
beckarns avatar
För ett tag sedan blev jag tvungen att ta hand om en polares polare som efter att ha intagit Psilocybin (stavning?), fått ett ihållande krampanfall. Det var en ganska spännande men obehaglig upplevelse då han var okontaktbar och helt stel i kroppen - han satt med vita ögonglober och uppspänd käke dreglandes och tappade även andan ibland.
Det slutade med akuten och hela faderullan...

Hur som helst, tänkte inte gå in så mycket på detaljer men jag undrar om det var svampen som framkallade detta och i såna fall hur? Om inte, vad kan det ha varit?
Citera
2011-10-22, 17:03
Medlem
Låter sjukt, kanske någon form av epelepsi (stavning) anfall, åt han överdriven dos svamp eller normal? Och är ni helt 100 på att det var rätt svamp?
Citera
2011-10-22, 17:50
Medlem
Jag är rätt säker på att typ alla hallucinogener kan orsaka ep-anfall om man har otur.

Hade du ätit och såvit dåligt innan? Sånt höjer risken.
Citera
2011-10-24, 16:44
Medlem
beckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Jag är rätt säker på att typ alla hallucinogener kan orsaka ep-anfall om man har otur.

Hade du ätit och såvit dåligt innan? Sånt höjer risken.
Det var en nyhet för mig haha

Ja, han hade inte ätit mycket den dagen och dessutom jobbat så det är nog anledningen till detta våldsamma anfall. Blev lite skrämd av det då jag aldrig hört talas om att man kan få ep-anfall av svamp, men samtidigt var det dumt av honom att försöka trippa under de omständigheterna. Skulle aldrig själv gett mig in pa att trippa utan en rejäl måltid någon timme innan.

Men det är Inget som man kan fa någon typ av återfall på alltså?

Tack för svaret!
Citera
2011-10-24, 16:48
Medlem
beckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slatslats
Låter sjukt, kanske någon form av epelepsi (stavning) anfall, åt han överdriven dos svamp eller normal? Och är ni helt 100 på att det var rätt svamp?
Ja det var sjukt!

Det var rätt svamp det är jag hundra på, men det maste ha varit en kombination av sömn- och naringsbrist tillsammans med en för kraftfull dos som orsakade anfallet, troligtvis.
Citera
2011-10-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beckarn
Ja det var sjukt!

Det var rätt svamp det är jag hundra på, men det maste ha varit en kombination av sömn- och naringsbrist tillsammans med en för kraftfull dos som orsakade anfallet, troligtvis.
yeah, jag har fått samma sak fast på mxe. Jävlar i satan vad förvirrande när jag började återfå medvetandet igen på intensiven helt mxe'ad med syrgasmask på, dessutom inga linser så jag såg knappt ett skit heller.
Citera
2011-10-24, 23:22
Bannlyst
Du kan få krampanfall av Svamp, en polare som har fått det 2 gånger, första gången var typ av 3 g av Mexican eller vad den heter köpte på kriss andra gånger var det på danske vilde typ 2 g.
Var sjukt skrämmande första gången då man själv var svampad och vi hämtade hans pappa.

Sen har jag varit med 3 andra anfall, som min polare fått, 2 gånger AT på benso och 1 gång blandning av olika smärtstilande och somdril..

Och så han med Svampen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in