• 1
  • 2
2011-10-22, 01:11
Bannlyst
Ja, jag har vant mig nu med detta, och tycker det är godare. Jag kan inte riktigt förstå varför, men nu är det så. Är det någon som känner likadant?
Citera
2011-10-22, 01:13
Medlem
Finans.killens avatar
Du dricker det inte samtidigt hoppas jag? Skulle bli en jäkla blandning i det vinglaset
Citera
2011-10-22, 01:14
Medlem
Itons avatar
tkr faktiskt precis tvärtom vad gäller val av glas.

sen är det en annan liknande sak jag märkt av.. om jag dricker ett riktigt dåligt vin men gör det tillsammans med goda vänner smakar det gott iaf o tvärtom; dricker jag ett gott vin ensam smakar det inte alls gott.
Citera
2011-10-22, 01:16
Medlem
haha amatör visst öl kan du får dricka i vin glas galopp på dig men grogg, om du gör det sluta
Citera
2011-10-22, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mampo
haha amatör visst öl kan du får dricka i vin glas galopp på dig men grogg, om du gör det sluta

Det gör jag faktiskt! haha
anledningen är att alla mina vanliga grogglas har gått sönder
men jag kan erkänna att jag använder whiskey-glasen emellanåt åt grogg

amatör och amatör...haha, jaja, då är jag väl det då
Citera
2011-10-22, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
tkr faktiskt precis tvärtom vad gäller val av glas.

sen är det en annan liknande sak jag märkt av.. om jag dricker ett riktigt dåligt vin men gör det tillsammans med goda vänner smakar det gott iaf o tvärtom; dricker jag ett gott vin ensam smakar det inte alls gott.

Jag gillar den vassa kanten, och sen blir ölet lite fräschare när det kommer i mindre mängd. Sen ser det godare ut också.

Just nu dricker jag lapin kulta i vin glas med två macker, salami och ost på båda. Det är fan gött!
Citera
2011-10-22, 01:28
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
Jag gillar den vassa kanten, och sen blir ölet lite fräschare när det kommer i mindre mängd. Sen ser det godare ut också.

Just nu dricker jag lapin kulta i vin glas med två macker, salami och ost på båda. Det är fan gött!

heheheh skål!
Citera
2011-10-22, 01:34
Medlem
Von.Larssons avatar
Detta låter bara konstigt. En öl gör sig bäst i ett stort fint ölglas. Liksom vin gör sig bäst i ett kupat vinglas. Fast fungerar det för dig så varför inte?
Citera
2011-10-22, 01:37
Medlem
Finöl gör sig bäst i kupade glas om du frågar mig. Det är ju till för att man ska kunna fånga alla dofter och så. Men att dricka en sofiero i en cognacskupa är ju lite overkill....
Citera
2011-10-22, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson
Detta låter bara konstigt. En öl gör sig bäst i ett stort fint ölglas. Liksom vin gör sig bäst i ett kupat vinglas. Fast fungerar det för dig så varför inte?

Ja, det gör väl det...
Jag har ytterligare en egenhet. Jag diskar ut glaset vid varje påfyllning, så det ser fräscht ut när jag häller upp, som jag just ska gör. Skål!
Citera
2011-10-22, 01:40
Medlem
gottmospahedens avatar
Att dricka Öl i vinglas är väl inte konstigt - det är ju en halv öl, eller en Galosch.
Citera
2011-10-22, 01:42
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
Ja, det gör väl det...
Jag har ytterligare en egenhet. Jag diskar ut glaset vid varje påfyllning, så det ser fräscht ut när jag häller upp, som jag just ska gör. Skål!

Haha vilken skön grabb
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in