Sorry. Ofredande nämns här (sammanfattning av en numera borttagen artikel) http://www.118100.se/sok-foretag/stu...%A5torp/sida/6 Och, ja det är en "källa" inte en källa, om du förstår vad jag menar. Det är fakiskt en så usel "källa" som jag överhuvudtaget kan tänka mig. Men ändå. Det är en indikation på att TE är rätt man.
Jo, så verkar det vara. I inslaget från TV4 ser man att det står 2007 på tidningsutklippen.
Eftersom en person från enheten för polismål är intervjuad har nog åklagaren anmälts dit och enheten har gjort en utredning av åklagarens agerande.
En inte helt vild gissning är att domaren som tog stryptag på sin hustru tills hon svimmade och stängde henne ute i strumplästen vintertid är T*mmy Erikss*n. Den domaren har varit rådman vid Karlskoga tingsrätt och jobbar nu vid Skaraborgs tingsrätt. Karlskoga ligger ju i Värmland/Örebro. Förutom flytten finns det anonyma utpekanden på bloggar av TE som en domare som är dömd för ofredande (och i vissa bloggar står att han är "dömd för misshandel", men de har kanske inte varit så noga med termerna).
Skulle vara trevligt om vi kunde få T*mmy Erikss*n bekräftat. Och sen återstår förstås namnet på åklagaren som borde skämmas. Det borde vara en åklagare i trakten runt Karlskoga. En tredje person som kan förtjäna lite uppmärksamhet är väl den som ansvarade för att TE (om det nu är han) anställdes på Skaraborgs tingsrätt. Att reglerna för avsättning av domare är hårda är en sak, men Skaraborgs tingsrätt hade ju ingen skyldighet att anställa honom.
Domaren som jag tror är T*mmy Erikss*n hade enligt Sveriges Radio dömt andra kvinnomisshandlare. Det vore ju roligt om några av dem som dömts av honom skrev här.
Ni som dömts av T*mmy Erikss*n (i Karlskoga, Örebro, eller Skaraborgs tingsrätter), svälj nu stoltheten och skriv hur han dömde i ert fall. Var han kanske extra hård, eller dömde han till er fördel?
Så, deckardrottningen, åklagaren som borde skämmas heter Bengt Landahl och den hustrumisshandlande, nej förlåt, ofredande ska det ju vara, domaren heter Tommy Eriksson, 581003-2473.
Senast redigerad av Jacobe 2011-11-14 kl. 16:28.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!