Flashback bygger pepparkakshus!
2004-12-19, 19:27
Medlem
Michael Boltons avatar
Hej,
Efter att ha ändrat om lite här och där i avdelningen 'mappalternativ' och runtikring, märkte jag att varje gång jag dubbelklickar på en mapp är 'enqueue in Winamp' som standard! Alltså, för att öppna mappen och kunna se dess innehåll måste jag högerklicka och sedan klicka på 'öppna', vilket är väldigt störande.
Hur kan jag lösa det här? Det enda jag har att välja mellan är 'Enqueue in Winamp', 'Play in Winamp', 'Add to Winamp's bookmarklist' och 'find'.

Jag är väldigt tacksam för alla svar jag kan tänkas få.
Citera
2004-12-19, 19:30
Medlem
onemans avatar
Mappalternativ - filtyper. Där i listan ska det finnas filmapp. Välj avancerat så kan du välja standardåtgärden
Citera
2004-12-19, 19:35
Medlem
Michael Boltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Mappalternativ - filtyper. Där i listan ska det finnas filmapp. Välj avancerat så kan du välja standardåtgärden

Tack för svaret!
Det fungerade dock inte, för det finns inget som heter 'öppna' där, endast 'Enqueue in Winamp', 'Play in Winamp', 'Add to Winamp's bookmarklist' och 'find'. Jag kan inte heller ta bort 'Enqueue' som standard, eller redigera något av dom...

Något annat tips?
Citera
2004-12-19, 20:42
Medlem
onemans avatar
Det kan funka att lägga till en ny åtgärd och välja den som standard. Välj att explorer.exe ska öppna mappen.
Citera
2004-12-19, 20:50
Medlem
Michael Boltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Det kan funka att lägga till en ny åtgärd och välja den som standard. Välj att explorer.exe ska öppna mappen.

Ja! Det fungerade! Varje mapp öppnas dock i ett nytt fönster, men det får väl vänja mig vid

Tack för hjälpen!
Citera
2004-12-19, 22:48
Medlem
Nidstangs avatar
Prova det här:
Öppna Winamp --> Options --> Preferences --> File Types --> Audio Only.
Det borde fungera.
Citera
2004-12-20, 11:19
Medlem
Broines avatar
För att öppna i samma fönster öppnar du mappalternativ och kryssar i "öppna mappar i samma fönster" i allmänt-fliken...
Citera
2004-12-21, 16:59
Medlem
Michael Boltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang
Prova det här:
Öppna Winamp --> Options --> Preferences --> File Types --> Audio Only.
Det borde fungera.

Det enda som hände då var att 'öppna med explore.exe' (som jag skapade) blev standard. Och nu kan jag inte ta bort den heller =|

Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang
För att öppna i samma fönster öppnar du mappalternativ och kryssar i "öppna mappar i samma fönster" i allmänt-fliken...

Fungerar inte, nej. Eftersom standardinställningen nu gör så att varje gång jag klickar öppnas en ny instans av explore.exe, vad mina andra inställningar än säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in