2012-08-17, 17:51
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp
Jag håller med i sak, men det jag tror att folk retar sig på är att WOTLK och Cataclysm tog ut episkheten i episka föremål. Så fort man var färdig med ett ställe så var det bara att packa sina väskor och sin lila utrustning och bege sig till nästa ställe för att farma där istället. I och med detta kunde ju folk springa igenom heroics, ( som blev skrattretande enkelt ) och whips så raidade dem på samma ställe som snubbarna som sprungit Naxx eller BWD eller vad det nu handlade om. Under TBC fick man ju slå sig blodig om man ville raida och då kändes faktiskt fällda bossar som en bedrift. I WOTLK visade man kanske lite engagemang om man var world first eller något sånt. Hela babyfieringen är bara så fruktansvärt frustrerande, jag klarade SSC och TK, det var så långt jag kom i TBC och jag är så jävla nöjd med det. Jag hade inget behov av att vara en av dem som dödade den absolut farligaste fienden tänkbar. Det måste ju förfan kännas lite speciellt att nita spelets utmaningar tycker man, men det är ju absolut inte det. De som ordnade med belöningskurvorna borde få stryk.

Håller med om en sak, tror att det skulle vara bra om Blizzard fixadepå något sätt så att man, om man nu ville, kunde starta direkt på heroic mode, i alla fall i första tieret, och att det gearet man får där ska vara tillräckligt för att klara av nästa tier på heroic med en gång (Dock svårare självklart än om man bemödar sig att göra normal först.).
Jag vet inte hur det skulle kunna implementeras dock.

Gröna texten som säger "Heroic" är dock nya epic, lite trist men det är det man får gå efter nu för tiden .
Citera
2012-08-17, 17:52
Medlem
Benedictuss avatar

Bossarna i WOTLK var som sagt svårare mekaniskt än det i TBC som Nihenna skrev.
Citera
2012-08-17, 20:25
Medlem
Jag är intresserad utav att RAF levela en monk på release daten.

Så om det är någon som hade tänkt börja spela igen nu till MOP eller helt enkelt är sugna att börja från start och vill PGa sönder i början så hör av er via PM.

Letar då främst efter någon som har väldigt mycket tid de första dagarna och inte har några problem med att spela längre perioder utan avbrott. Du ska givetvis vara duktig som spelare och vara en schysst person i övrigt! Var personligen första 85an på Alliance sidan på min server när Cataclysm kom ut (som mage) och är nu sugen på att kötta igen!
Citera
2012-08-17, 20:30
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonsulfur
Jag är intresserad utav att RAF levela en monk på release daten.

Så om det är någon som hade tänkt börja spela igen nu till MOP eller helt enkelt är sugna att börja från start och vill PGa sönder i början så hör av er via PM.

Letar då främst efter någon som har väldigt mycket tid de första dagarna och inte har några problem med att spela längre perioder utan avbrott. Du ska givetvis vara duktig som spelare och vara en schysst person i övrigt! Var personligen första 85an på Alliance sidan på min server när Cataclysm kom ut (som mage) och är nu sugen på att kötta igen!
Är väldigt säker på att du inte kommer att kunna använda RAF på Monk vid release. Det vore konstigt.
Och vem fan vill inte spela igenom alla questarna ordentligt för dem? Då är ju RAF bara idiotiskt. Men nej, tvivlar att det fungerar.
Citera
2012-08-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Är väldigt säker på att du inte kommer att kunna använda RAF på Monk vid release. Det vore konstigt.
Och vem fan vill inte spela igenom alla questarna ordentligt för dem? Då är ju RAF bara idiotiskt. Men nej, tvivlar att det fungerar.

http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/6293820089

Man vill ju helst inte stanna i monk stället heller, kommer vara sönderpackat med folk.. Men det är klart, jag tvingar ju ingen att spela med mig.. Om du hellre vill spela "lugnt och sansat" så får du göra det, men mitt mål är att bli 90 så snabbt som möjligt.
Citera
2012-08-17, 22:33
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonsulfur
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/6293820089

Man vill ju helst inte stanna i monk stället heller, kommer vara sönderpackat med folk.. Men det är klart, jag tvingar ju ingen att spela med mig.. Om du hellre vill spela "lugnt och sansat" så får du göra det, men mitt mål är att bli 90 så snabbt som möjligt.
Haha, fy fasiken vad dumt. Realm first blir ju garanterat till de som RAF:ar i så fall... Enbart för att de skall få kosing i kassan.
Citera
2012-08-17, 22:50
Medlem
Vigilances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Haha, fy fasiken vad dumt. Realm first blir ju garanterat till de som RAF:ar i så fall... Enbart för att de skall få kosing i kassan.

Håller med, det är ganska knas faktiskt. Har aldrig använt mig utav RAF och kommer aldrig att göra det heller, då jag tycker det är tråkigt att "flyga" igenom ett spel men lyckat till med din monk du som skulle RAF:a
Citera
2012-08-18, 01:23
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Håller med om en sak, tror att det skulle vara bra om Blizzard fixadepå något sätt så att man, om man nu ville, kunde starta direkt på heroic mode, i alla fall i första tieret, och att det gearet man får där ska vara tillräckligt för att klara av nästa tier på heroic med en gång (Dock svårare självklart än om man bemödar sig att göra normal först.).
Jag vet inte hur det skulle kunna implementeras dock.

Gröna texten som säger "Heroic" är dock nya epic, lite trist men det är det man får gå efter nu för tiden .

fast då är det väl egentligen bättre att man blåser om systemet som det var under TBC? Alltså att man skiter helt i heroic osv, utan man har bara vanliga raids där svårighetsgraden representerar ens prestationer under tidigare områden? Jag tycker folk bör få slita lite grann för att få se Deathwing i vitögat. Alltså att samtidigt som raids håller på att tackla Deathwing så finns det nybildade guilds av stuttsiga, nyblivna 85r som förbereder sig för Nefarian?

Förvisso har ju Blizzard beslutat att göra en George Lucas, med andra ord, hålla kvar vid det som riktiga fans hatar för att dra till sig nya lintottar som kan förstöra spelet ytterligare. Vi hade inte behövt svårighetsgrader på bossar om det inte vore för att vi hade ett system där man får kämpa lite grann för att dra ned dem.
Citera
2012-08-18, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benedictus
SK gaming fick ned Kil'jaeden 3 dagar efter release

http://www.bit-tech.net/news/gaming/2008/05/28/worlds-first-kil-jaeden-kill/1

Nihilium fick ned Illidan efter bara några dagar

http://www.wowwiki.com/Guild_progression_(TBC)/BT

Logiken med mitt belöningssystem är väl ganska bra tanke egentligen? De måste ju döda bossarna för att kunna "låsa upp" den delen hos vendorn.
DOCK fanns inte hardmode på den tiden vilket finns idag för de lite mer dedikerade och skillade men jag säger inte att det krävs mycket mer.
Belöningssystemet finns ju till en viss del då det är tokens, dvs delar som du kan köpa ut hos en vendor.
Det tycker jag är bra men när vi talar om hur vanliga instance-delar eller ska vi börja prata om LFR delar är det bara löjligt.
Citera
2012-08-18, 19:10
Medlem
Benedictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
DOCK fanns inte hardmode på den tiden vilket finns idag för de lite mer dedikerade och skillade men jag säger inte att det krävs mycket mer.
Belöningssystemet finns ju till en viss del då det är tokens, dvs delar som du kan köpa ut hos en vendor.
Det tycker jag är bra men när vi talar om hur vanliga instance-delar eller ska vi börja prata om LFR delar är det bara löjligt.

I TBC var det oftast bara de dedikerade spelarna som klarade hela raidsen med tanke på att de redan var svåra och behövdes därför inget hardmode.

Ja, LFR är löjligt
Citera
2012-08-25, 16:39
Medlem
Gerrard89s avatar
Ska inte Monk vara en hero-class? Det trodde jag, men har inte hört något om det. Läste att alla raser utom Goblin och Worgen kunde vara Monk.

Är konstigt att det fortfarande endast finns en hero-class.
Citera
2012-08-26, 19:48
Medlem
Måste säga att jag verkligen gillar musiken till MoP. Man har gjort ett riktigt bra jobb på den fronten.

http://www.youtube.com/watch?v=K__IZijOYJc
http://www.youtube.com/watch?v=WW-AN14hJQE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in