Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp
Jag håller med i sak, men det jag tror att folk retar sig på är att WOTLK och Cataclysm tog ut episkheten i episka föremål. Så fort man var färdig med ett ställe så var det bara att packa sina väskor och sin lila utrustning och bege sig till nästa ställe för att farma där istället. I och med detta kunde ju folk springa igenom heroics, ( som blev skrattretande enkelt ) och whips så raidade dem på samma ställe som snubbarna som sprungit Naxx eller BWD eller vad det nu handlade om. Under TBC fick man ju slå sig blodig om man ville raida och då kändes faktiskt fällda bossar som en bedrift. I WOTLK visade man kanske lite engagemang om man var world first eller något sånt. Hela babyfieringen är bara så fruktansvärt frustrerande, jag klarade SSC och TK, det var så långt jag kom i TBC och jag är så jävla nöjd med det. Jag hade inget behov av att vara en av dem som dödade den absolut farligaste fienden tänkbar. Det måste ju förfan kännas lite speciellt att nita spelets utmaningar tycker man, men det är ju absolut inte det. De som ordnade med belöningskurvorna borde få stryk.
Håller med om en sak, tror att det skulle vara bra om Blizzard fixadepå något sätt så att man, om man nu ville, kunde starta direkt på heroic mode, i alla fall i första tieret, och att det gearet man får där ska vara tillräckligt för att klara av nästa tier på heroic med en gång (Dock svårare självklart än om man bemödar sig att göra normal först.).
Jag vet inte hur det skulle kunna implementeras dock.
Gröna texten som säger "Heroic" är dock nya epic, lite trist men det är det man får gå efter nu för tiden
.
r som förbereder sig för Nefarian?