2012-08-16, 21:47
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diggasson
6 timmar sen my ass. Den ligger fortfarande på 307 views.

Det tar flera timmar innan youtube börjar uppdatera views på klipp som lagts upp

Sen ser du ju själv att folk kommenterat på den 6 timmar sen.

Not sure if troll...
Citera
Medlem
Citat:
Om Youtube videor får väldigt många views snabbt stoppar Youtube view countern för att se att det inte är bottar som viewar. Som du kan se har videon fn mer än 19,000 Likes.

Citat:
this is not a glitch or YouTubes fail to count the views....is simple if you think about it....they count live the first 300 give or take view and then they stop for like 2-3 hours and they monitor the view if they are being faked you know like with scripts and stuff....when they see thats everything is ok they continued the count by updating every hour or so...
Citera
Medlem
Citat:

Och 15000 som gillar. Du har nog rätt.
Citera
2012-08-17, 10:07
Medlem
Benedictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Klarade normal på första veckan och heroic på 3-4 månader, world first va ca. 1 månad efter release vilket är så jävla löjligt enligt mig.
Jag ser din logik med belönigssystemet men som sagt de vill göra det lättare för snorungar att skaffa gear och se balla ut, vad gör de inte för att mjölka fler människor på pengar?

SK gaming fick ned Kil'jaeden 3 dagar efter release

http://www.bit-tech.net/news/gaming/2008/05/28/worlds-first-kil-jaeden-kill/1

Nihilium fick ned Illidan efter bara några dagar

http://www.wowwiki.com/Guild_progression_(TBC)/BT

Logiken med mitt belöningssystem är väl ganska bra tanke egentligen? De måste ju döda bossarna för att kunna "låsa upp" den delen hos vendorn.
Citera
2012-08-17, 11:50
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benedictus
SK gaming fick ned Kil'jaeden 3 dagar efter release

http://www.bit-tech.net/news/gaming/2008/05/28/worlds-first-kil-jaeden-kill/1

Nihilium fick ned Illidan efter bara några dagar

http://www.wowwiki.com/Guild_progression_(TBC)/BT

Folk verkar glömma sådana detaljer för att deras rosafärgade nostalgiglasögon ska fungera.
Faktum är att spelet inte var svårare förr, det fanns en illusion av en utmaning för att det oftast inte gick att döda bossen om du inte classtackade som fan, detta betyder inte att det är svårt, det betyder att det är dålig design.
M'uru, klassikern, är ju ett solklart exempel på det. Hade du inte minst 4 shamaner så tog det myyyycket längre tid att döda honom än vad det hade tagit annars.
Samma med Eredar twins, shamaner som kunde chainheala away annars skulle du spendera längre tid på bossen för att kunna komma förbi fas 1.

Faktum är att WotlK och Cata har haft de svåraste bossarna från en mekanisk synvinkel, det finns inga bossar innan som ens kunde mäta sig med Ragnaros Heroic, Yogg-Saron, Lich King Heroic, ANub'Arak heroic (Till en viss gräns.).
Jag skulle t.o.m säga att bossar som Nefarion och Cho'gall heroic mekaniskt sett är svårare, sen har vi ju såklart Sindragosa.
Sen var 7/9 fighter i Dragon Soul tyvärr undertunade, det var bara Spine och Madness som faktiskt var utmanande (Någon skrev att han dödade Spine först med 15%-buffen, grattis, du dödade en nerfad version av bossen, man kunde stänga av buffen vet du.), det betyder fortfarande inte att som expansion att Cataclysm är lättast hittills.

Visst fanns det en del guldkorn också i TBC, Kael'thas var riktigt rolig och hade definitivt Cataclysm-kvalité över fighten, men en fight som faktiskt är genuint svår (Vet inte om jag vill räkna in Vashj här, det känns som att det snarare var tillräcklig DPS som behövdes för att klara P2 för att inte bli överrumplad snarare än taktiker.) gör inte automatiskt hela expansionen var, framför allt inte när det oförlåtliga Black Temple kom som rensades på, vad var det, 3 dagar?
Citera
2012-08-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReinfeldtM
Här har ni introt!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wvYXoyxLv64

Snygg cinematic, tror MoP kan bli bra!
Citera
2012-08-17, 13:22
Medlem
qbertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReinfeldtM
Här har ni introt!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wvYXoyxLv64

Kung-fu panda! wihooo!

Nämen måste säga att här fanns det ingen episk känsla.. Tyvärr, var ju mer disney över det hela.
Citera
2012-08-17, 14:16
Medlem
Vigilances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Snygg cinematic, tror MoP kan bli bra!

Håller med! Jag ser verkligen framemot MoP och alla nya saker som tillkommer. Sedan att det är mycket "Asien" över det hela gör bara det mer intressesant i mina ögon.
Citera
2012-08-17, 14:18
Medlem
gulaLejonets avatar
monks är grymt kul att spela!

deras spec från lvl 50 krossar allt!
Citera
2012-08-17, 15:03
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
monks är grymt kul att spela!

deras spec från lvl 50 krossar allt!

Nu ska vi inte ljuga dock .
Munkar är inte ens i närheten av vad DKs var vid release.
Jag skulle kalla munk hyfsat balanserad.
Riktigt kul klass dock håller jag med om och eftersom jag inte kommer ha tid att raida fullt längre pga universitet kommer jag rerolla munk från DK och ta det lugnt upp till 90.
Citera
2012-08-17, 16:19
Medlem
Benedictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Folk verkar glömma sådana detaljer för att deras rosafärgade nostalgiglasögon ska fungera.
Faktum är att spelet inte var svårare förr, det fanns en illusion av en utmaning för att det oftast inte gick att döda bossen om du inte classtackade som fan, detta betyder inte att det är svårt, det betyder att det är dålig design.
M'uru, klassikern, är ju ett solklart exempel på det. Hade du inte minst 4 shamaner så tog det myyyycket längre tid att döda honom än vad det hade tagit annars.
Samma med Eredar twins, shamaner som kunde chainheala away annars skulle du spendera längre tid på bossen för att kunna komma förbi fas 1.

Faktum är att WotlK och Cata har haft de svåraste bossarna från en mekanisk synvinkel, det finns inga bossar innan som ens kunde mäta sig med Ragnaros Heroic, Yogg-Saron, Lich King Heroic, ANub'Arak heroic (Till en viss gräns.).
Jag skulle t.o.m säga att bossar som Nefarion och Cho'gall heroic mekaniskt sett är svårare, sen har vi ju såklart Sindragosa.
Sen var 7/9 fighter i Dragon Soul tyvärr undertunade, det var bara Spine och Madness som faktiskt var utmanande (Någon skrev att han dödade Spine först med 15%-buffen, grattis, du dödade en nerfad version av bossen, man kunde stänga av buffen vet du.), det betyder fortfarande inte att som expansion att Cataclysm är lättast hittills.

Visst fanns det en del guldkorn också i TBC, Kael'thas var riktigt rolig och hade definitivt Cataclysm-kvalité över fighten, men en fight som faktiskt är genuint svår (Vet inte om jag vill räkna in Vashj här, det känns som att det snarare var tillräcklig DPS som behövdes för att klara P2 för att inte bli överrumplad snarare än taktiker.) gör inte automatiskt hela expansionen var, framför allt inte när det oförlåtliga Black Temple kom som rensades på, vad var det, 3 dagar?

Precis! Jag själv såg bara nostalgin ett tag men med den inställningen kommer man ingen vart, inte ens IRL.
Men visst är det kul att tänka tillbaka på alla episka minnen man hade när man satt och spelade 10 - 14h om dagen i TBC. En väldigt bra metod för att väcka alla dessa minnen igen är att lyssna på wow-theme från de olika landskapen.

Exempel: http://www.youtube.com/watch?v=Do5s0MQvF9s
http://www.youtube.com/watch?v=_rXIyz8HSJQ

Känslan första gångerna man spelar får man aldrig tillbaks, det är därför folk alltid klagar på att det var bättre förr, men var det verkligen det? Det kan inte vara så att det är era roliga minnen som tar över den frågan?
De som börjar spela idag kommer säga samma sak om 1 år säkerligen, att det var bättre förr.

Låt oss se ljust på framtiden tills dess att vi kan bevisa motsatsen med våra empiriska studier!
Citera
2012-08-17, 17:13
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Jag håller med i sak, men det jag tror att folk retar sig på är att WOTLK och Cataclysm tog ut episkheten i episka föremål. Så fort man var färdig med ett ställe så var det bara att packa sina väskor och sin lila utrustning och bege sig till nästa ställe för att farma där istället. I och med detta kunde ju folk springa igenom heroics, ( som blev skrattretande enkelt ) och whips så raidade dem på samma ställe som snubbarna som sprungit Naxx eller BWD eller vad det nu handlade om. Under TBC fick man ju slå sig blodig om man ville raida och då kändes faktiskt fällda bossar som en bedrift. I WOTLK visade man kanske lite engagemang om man var world first eller något sånt. Hela babyfieringen är bara så fruktansvärt frustrerande, jag klarade SSC och TK, det var så långt jag kom i TBC och jag är så jävla nöjd med det. Jag hade inget behov av att vara en av dem som dödade den absolut farligaste fienden tänkbar. Det måste ju förfan kännas lite speciellt att nita spelets utmaningar tycker man, men det är ju absolut inte det. De som ordnade med belöningskurvorna borde få stryk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in